• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • Ulf Harrys Farsa
    turgut skrev 2009-09-29 01:25:01 följande:
    Ulf Harrys Farsa skrev 2009-09-29 01:20:34 följande: Vilka grupper ska anpassa sig? Muslimer? Rasister? Motorcyklister? Kvinnor? Det går inte bara att säga "vissa". Vad menar du? Vad ska de anpassa sig till?
    Schackspelarna!

Vafan tror du, idioterna som bränner bilar och kastar sten på poliser, brandmän och annat här och där i vårt land (t.ex Malmö och Uppsala)

Där förordar jag Deportation, får vara hur "rasistiskt" som helst, men det är min ärliga åsikt.

Jag har inget emot min granne Mehemet, lika lite som min granne Berit.
  • turgut

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-09-29 01:29:33 följande:

Schackspelarna! Vafan tror du, idioterna som bränner bilar och kastar sten på poliser, brandmän och annat här och där i vårt land (t.ex Malmö och Uppsala) Där förordar jag Deportation, får vara hur "rasistiskt" som helst, men det är min ärliga åsikt. Jag har inget emot min granne Mehemet, lika lite som min granne Berit.
    Och dessa "idioter" kommer från balkan? Och de gör det de gör för att de inte är anpassade.

Jag tycker också att folk ska följa lagar. Men jag fattar inte vad balkankriget har med att svenska ungdomar revolterar?

Tror du att vi kan lösa samhällsproblem med deportering?

Vilket sorts samhälle skulle det skapa?
  • turgut

Och om min fru. Som har finskt påbrå skulle begå ett brott, ska hon också deporteras?

Hur många generationer tillbaka ska vi leta? Jag är typ trettiotvådjedels belgier. Ska jag deporteras om jag kör på fyllan?

• Ulf Harrys Farsa
    turgut skrev 2009-09-29 01:37:57 följande:
    Ulf Harrys Farsa skrev 2009-09-29 01:29:33 följande: Och dessa "idioter" kommer från balkan? Och de gör det de gör för att de inte är anpassade. Jag tycker också att folk ska följa lagar. Men jag fattar inte vad balkankriget har med att svenska ungdomar revolterar? Tror du att vi kan lösa samhällsproblem med deportering? Vilket sorts samhälle skulle det skapa?
    balkankrig va ett ord bara, jag hade kunnat skriva Vietnamkrig eller annat.

Ja deportation! (läs utvisning av icke svenska medborgare) skulle väl hjälpa, eller vill vi ha folk som bränner bilar och stenar poliser?
    JA vi har vanliga svenssons som gör samma sak, men dom får vi väl ta hand om då.

Typ AFA anhängare kan vi väl sätta ner i nån gruva eller nåt.
  • LjubaviMoja
    turgut skrev 2009-09-29 01:37:57 följande:
    Ulf Harrys Farsa skrev 2009-09-29 01:29:33 följande: Och dessa "idioter" kommer från balkan? Och de gör det de gör för att de inte är anpassade.Jag tycker också att folk ska följa lagar. Men jag fattar inte vad balkankriget har med att svenska ungdomar revolterar?Tror du att vi kan lösa samhällsproblem med deportering?Vilket sorts samhälle skulle det skapa?
    Det är nog inte bara balkan människor. Bor själv nära Malmö och har varit i rosengård en hel del och det är långt ifrån bara balkanmännsikor.
    Att bli far är inte svårt, däremot att vara det
  • LjubaviMoja
    Ulf Harrys Farsa skrev 2009-09-29 01:41:32 följande:
    balkankrig va ett ord bara, jag hade kunnat skriva Vietnamkrig eller annat.Ja deportation! (läs utvisning av icke svenska medborgare) skulle väl hjälpa, eller vill vi ha folk som bränner bilar och stenar poliser?JA vi har vanliga svenssons som gör samma sak, men dom får vi väl ta hand om då.Typ AFA anhängare kan vi väl sätta ner i nån gruva eller nåt.
    Nja håller inte helt med men tycker att man kan få en gräns kanske , och om man inte kunnat skaffa sig ett jobb eller lärt sig svenska språket under dennna gräns ja då kanske man kunde fundera på en utvisning.
    Att bli far är inte svårt, däremot att vara det
  • turgut

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-09-29 01:41:32 följande:

balkankrig va ett ord bara, jag hade kunnat skriva Vietnamkrig eller annat. Ja deportation! (läs utvisning av icke svenska medborgare) skulle väl hjälpa, eller vill vi ha folk som bränner bilar och stenar poliser? JA vi har vanliga svenssons som gör samma sak, men dom får vi väl ta hand om då. Typ AFA anhängare kan vi väl sätta ner i nån gruva eller nåt.
    Ja. Då fattar jag. Det samhället vill jag inte leva i. Ett där man sätter folk i gruvor. Det har man testat förut och det slutade med att halva Europa sprängdes i bitar.

Är du svensk medborgare? Då tycker jag att du ska se till att anpassa dig.

I centrum för den svenska kulturen finns bland annat det svenska språket.
  • Ulf Harrys Farsa
    turgut skrev 2009-09-29 01:45:17 följande:
    Ulf Harrys Farsa skrev 2009-09-29 01:41:32 följande: Ja. Då fattar jag. Det samhället vill jag inte leva i. Ett där man sätter folk i gruvor. Det har man testat förut och det slutade med att halva Europa sprängdes i bitar. Är du svensk medborgare? Då tycker jag att du ska se till att anpassa dig. I centrum för den svenska kulturen finns bland annat det svenska språket.
    Vänta nu...
    Ska jag anpassa mig till att vissa grupperingar i Sverige INTE kan följa lagar & bestämmelser, *asgarv*

Tror du att Indier skulle anpassa sig till en grupp svenskar som plötsligt började slakta kossor för att äta Biff varje söndag?
  • Mopsan

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-09-29 01:29:33 följande:

Schackspelarna!Vafan tror du, idioterna som bränner bilar och kastar sten på poliser, brandmän och annat här och där i vårt land (t.ex Malmö och Uppsala)Där förordar jag Deportation, får vara hur "rasistiskt" som helst, men det är min ärliga åsikt.Jag har inget emot min granne Mehemet, lika lite som min granne Berit.
    word
  • turgut

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-09-29 01:49:17 följande:

Vänta nu... Ska jag anpassa mig till att vissa grupperingar i Sverige INTE kan följa lagar & bestämmelser, *asgarv* Tror du att Indier skulle anpassa sig till en grupp svenskar som plötsligt började slakta kossor för att äta Biff varje söndag?
    Visst skulle de det! Det finns inga förbud mot att äta biff (liten bokstav) i Indien. De flesta indier (liten bokstav) är hinduer, men där finns också andra kulturella grupper, muslimer, kristna och andra som gärna äter biff. Det är inte ens svårt att få tag på bacon i Tel Aviv.

(Jag hjälper dig att anpassa dig till den svenska kulturen.)

De grupper jag misstänker att du talar om består av svenska ungdomar. Unga svenskar.

Om du bara menar att vi ska deportera människor som inte är svenska medborgare så undrar jag hur det skulle lösa problemen i storstädernas förorter.
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?