• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • turgut
    LoveMee skrev 2009-09-29 02:22:50 följande:
    Palme tyckte också liknande, därför hade vi ett lågt flykting intag på den tiden, för att det var viktigt att ta hand om varenda person som kommer till Sverige. Nu är invandringen relativt o kontrollerad. Vi tar bara in dem och sätter dem i ett hörn och hoppas att dom fixar sig själv. Mycket för att vi har för mycket annat att hantera. Vi måste bli bättre på våran invandrarpolitik.
    Hur många flyktingar kommer till Sverige per år i dag?
    Hur många kom per år när Palme var statsminister?
  • Ulf Harrys Farsa
    turgut skrev 2009-09-29 02:19:35 följande:
    Ulf Harrys Farsa skrev 2009-09-29 02:15:53 följande: Jag är också toksvenne. Så jävla svensk. Men det som skiljer oss åt är vad vi anser vara svenskhet.
    Du får GÄRNA berätta vad svenskhet är, läser det imorgon. Nu skall det sovas.

Om du tycker det är "svenskt" att leka krig i rosengård så kan du ge fan i att skriva.
  • Mopsan

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-09-29 02:16:43 följande:

Nej det är väl hans kultur kanske.
    hmmm jag vet men det känns svårt att veta hur man ska hantera det. jag menar jag vill ju inte att gubben ska tro att jag gått och blivit rasist. och att då säga det att "nej älskling du får inte kasta molotov cocktails mot grannen det är inte ok att leka rysk roulett i köket det gör vi inte här i sverige" alltså du förstår ju hur det skulle verka!
    jag hoppas på att mitt tålamod och stränga blick ska få honom att inse hur fel det är. men sen får man förstå honom också det är inte lätt. och att skicka grishuvuden till kommun politikerna för att de beslutade att stänga badet tidigare osv det är ju så han gör för sin vanmakt han tycker ju att de inte lyssnar på honom och då är det enda sättet för honom. men nu mera så är han ju svensk vilket har lättat bördan lite för nu är han u ingen galen ryss som begår olaga hot utan en smått excentrisk svensk med alldeles för mkt griskött i frysen.
  • mina små kämpar

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-09-29 02:21:32 följande:

mina små kämpar skrev 2009-09-29 02:18:12 följande:
    Sånt händer inte enligt vissa, det är förmodligen ert fel.Man ska aldrig skylla någonting på den "svagare gruppen" då är man rasist och invandrar fientlig.
    de som ej tror på det är välkommna att tillbringa några dagar hemma hos mig jag kan garantera att efter det ändras den uppfattningen, innan jag flyttade hit hade jag aldrig kunat ana att något sånt här skulle kunna hända, så jag blev ganska chockad i början, men nu är man van vid att tonårs killar står och skriker din djä.. hora när man är ute, det målas saker på min ytterdörr det spottas på den, jag skulle kunna berätta hur mycket som helst

sedan anmälde vi en man här för sexuellt utnyttjande av min dotter, det blev 100 resor värre eftersom alla slöt upp bakom honom, och vi fått levt med polis beskydd i ca 1,5 år hmmm jo sånt här förekommer ofta, vårt hyresbolag har fått hjälpa svenska familjer att akut flytta pga sakerna de blir utsatta för, känns fel att jag och mina barn inte ska kunna få bo här för att vi är svenskar eller hur
  • Lenk
    turgut skrev 2009-09-29 02:25:39 följande:
    Tittar du inte på TV? Rör du dig inte ute i samhället? Sverige är ofattbart svenskt. Vår nyblivna nationalsång sjungs till höger och vänster. Folk springer omkring i blågula t-shirts, hänger flaggan på balkongen och vrålar SVÄÄÄÄÄRJÄÄÄ när vårt halvkassa fotbollslandslag vinner på att motståndarna gör självmål. Det har aldrig varit fult att vara svensk. Och flytta inte till Teheran. Teheran ligger inte i ett tolerant, demokratiskt land. Som Sverige.
    Jo visst gör jag det. Och jag råkar ha åkt på stryk och till och med blivit hotad med kniv för att jag hade på mig en t-shirt som det stod Absolut Svensk på. Så det är inget jag bara griper i luften efter, det är sådant som faktiskt förekommer oavsett om du tycker att det ska mörkas eller inte. Jag har också blivit kallad för "svenne-hora" ett flertal gånger, enbart för att jag promenerat genom ett invandrartätt område. Och min lillebrors klass blev i stort sett misshandlade allihop när de sjöng nationalsången på torget när de hade slutat nian.

Jag tycker det verkar som om du är mer inställd på att nedvärdera svenskarna, det här är kanske inte rätt tråd för dig?
  • Ulf Harrys Farsa
    Mopsan skrev 2009-09-29 02:27:32 följande:
    Ulf Harrys Farsa skrev 2009-09-29 02:16:43 följande: hmmm jag vet men det känns svårt att veta hur man ska hantera det. jag menar jag vill ju inte att gubben ska tro att jag gått och blivit rasist. och att då säga det att "nej älskling du får inte kasta molotov cocktails mot grannen det är inte ok att leka rysk roulett i köket det gör vi inte här i sverige" alltså du förstår ju hur det skulle verka! jag hoppas på att mitt tålamod och stränga blick ska få honom att inse hur fel det är. men sen får man förstå honom också det är inte lätt. och att skicka grishuvuden till kommun politikerna för att de beslutade att stänga badet tidigare osv det är ju så han gör för sin vanmakt han tycker ju att de inte lyssnar på honom och då är det enda sättet för honom. men nu mera så är han ju svensk vilket har lättat bördan lite för nu är han u ingen galen ryss som begår olaga hot utan en smått excentrisk svensk med alldeles för mkt griskött i frysen.
    *Asgarv* Tack söta du för ett gott skratt, hälsa din man, jag dricker Vodka (stor bokstav) med honom vilken dag som helst.
  • turgut

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-09-29 02:26:40 följande:

Du får GÄRNA berätta vad svenskhet är, läser det imorgon. Nu skall det sovas. Om du tycker det är "svenskt" att leka krig i rosengård så kan du ge fan i att skriva.
    Jag tycker inte att det är svenskt. Men vi kanske ska lämna denna tråd om vi ska prata svenskhet.
  • turgut
    Lenk skrev 2009-09-29 02:30:11 följande:
    Jo visst gör jag det. Och jag råkar ha åkt på stryk och till och med blivit hotad med kniv för att jag hade på mig en t-shirt som det stod Absolut Svensk på. Så det är inget jag bara griper i luften efter, det är sådant som faktiskt förekommer oavsett om du tycker att det ska mörkas eller inte. Jag har också blivit kallad för "svenne-hora" ett flertal gånger, enbart för att jag promenerat genom ett invandrartätt område. Och min lillebrors klass blev i stort sett misshandlade allihop när de sjöng nationalsången på torget när de hade slutat nian. Jag tycker det verkar som om du är mer inställd på att nedvärdera svenskarna, det här är kanske inte rätt tråd för dig?
    Varför skulle jag vilja nedvärdera svenskarna?
  • Ulf Harrys Farsa

mina små kämpar skrev 2009-09-29 02:28:43 följande:

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-09-29 02:21:32 följande: de som ej tror på det är välkommna att tillbringa några dagar hemma hos mig jag kan garantera att efter det ändras den uppfattningen, innan jag flyttade hit hade jag aldrig kunat ana att något sånt här skulle kunna hända, så jag blev ganska chockad i början, men nu är man van vid att tonårs killar står och skriker din djä.. hora när man är ute, det målas saker på min ytterdörr det spottas på den, jag skulle kunna berätta hur mycket som helst sedan anmälde vi en man här för sexuellt utnyttjande av min dotter, det blev 100 resor värre eftersom alla slöt upp bakom honom, och vi fått levt med polis beskydd i ca 1,5 år hmmm jo sånt här förekommer ofta, vårt hyresbolag har fått hjälpa svenska familjer att akut flytta pga sakerna de blir utsatta för, känns fel att jag och mina barn inte ska kunna få bo här för att vi är svenskar eller hur
    Fy fan, lider med dig. Man kan bara hoppas det blir bättre.
  • Lenk
    turgut skrev 2009-09-29 02:31:32 följande:
    Varför skulle jag vilja nedvärdera svenskarna?
    Ja det undrar jag också. Men varenda en som uttrycker åsikter som du inte håller med om här får påhopp av dig, därför jag undrade. Bara nyfiken.
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?