• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • Lenk
    Mopsan skrev 2009-09-29 02:42:52 följande:
    usch vilka hemska saker ni råkat ut för. tråkigt att man som svensk blir utsatt av andra svenskar. måste ju kännas fruktansvärt. men det finns inga förklaringar på varför dessa svenskar valt t just er? jag själv har riktigt dåliga erfarenheter jag med bla drogad o gruppvåldtagen av några trevliga svenska pojkar vågade aldri anmäla pga alla hot jag fick efteråt av pojkarna och deras familjer.
    Jag har också blivit våldtagen av en trevlig svensk gosse. Fast han kunde knappt prata svenska. Och inte hans kompisar som fotograferade heller. Det måste vara otroligt dåligt i skolorna nuförtiden, att inte svenskarna kan prata svenska längre!
  • turgut
    Lenk skrev 2009-09-29 02:45:22 följande:
    Och jag tror att du kommer från Sverige. Varför skulle jag tro annat?
    Det kan jag erkänna var en aning över kanten. Jag ber om ursäkt om det sårade någon. Vad jag ville säga var bara att det inte överensstämde med min verklighet där svenska symboler är väldigt vanligt förekommande.
  • turgut
    Mopsan skrev 2009-09-29 02:46:31 följande:
    turgut jag gissar på norge
    He he he he he he he he!
  • Lenk
    turgut skrev 2009-09-29 02:47:33 följande:
    Det kan jag erkänna var en aning över kanten. Jag ber om ursäkt om det sårade någon. Vad jag ville säga var bara att det inte överensstämde med min verklighet där svenska symboler är väldigt vanligt förekommande.
    Men det handlar om perception också, i förhållande till vad man själv har upplevt och sett. Eftersom du inte har upplevt det som en del av oss andra har så ser du självklart på ett helt annat sätt, men det betyder inte att vi som har varit utsatta har fel!
  • Lenk
    jaghopparhögt skrev 2009-09-29 02:47:22 följande:
    Men snäll sluta gå så mycket offtopic, ta det där i gästböckerna istället.
    Är vi så mycket off-topic? Frågan löd om vi var oroliga och sen att vi skulle utveckla vårt svar. Är det inte det vi gör?
  • Lenk

Jag menar absolut inte att ge mig på dina åsikter turgut, men jag håller inte med om dem.

• turgut
    Lenk skrev 2009-09-29 02:49:01 följande:
    Men det handlar om perception också, i förhållande till vad man själv har upplevt och sett. Eftersom du inte har upplevt det som en del av oss andra har så ser du självklart på ett helt annat sätt, men det betyder inte att vi som har varit utsatta har fel!
    Jag kan inget annat säga att jag med största sannolikhet har sett och varit med om mer än du kan tänka dig. Jag har i många år jobbat med det en hel del människor skulle betrakta som mänskligt avskräde, men de där ungdomarna. Jag har läst socialakter som har fått mig att vilja spy. Men det kan vi ta någon annanstans.
  • turgut
    Lenk skrev 2009-09-29 02:51:14 följande:
    Jag menar absolut inte att ge mig på dina åsikter turgut, men jag håller inte med om dem.
    Du får gärna ge dig på mina åsikter. Jag gillar att ha fel!
  • Mopsan
    turgut skrev 2009-09-29 02:47:55 följande:
    He he he he he he he he!
    HMMMM? älskar frågesport blir så ivrig!!!! hade jag rätt???
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?