• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • turgut
    Mopsan skrev 2009-09-29 01:55:16 följande:
    Ulf Harrys Farsa skrev 2009-09-29 01:29:33 följande: word
    Jag trodde att vi talade om svensk kultur?
  • Mopsan

hahaha måste ju vara självplågare då jag vet hur sånna här trådar blir och kan redan se. har man e åsikt så ska man få ha den tror ni på flaste allvar att man ska kunna uppföra sig hursomhelst bara för att man inte delar andras åsikter? finner vissa inlägg här långt under botten nivån.

min åsikt. integrera de vi har först få samhället på fötter och SEN kan vi öppna för ex flyktingar. och rosengårdsungarna är lika svenska som min man. dvs NOT!

• Mopsan
    turgut skrev 2009-09-29 01:57:15 följande:
    Jag trodde att vi talade om svensk kultur?
    shit soooo hostile
  • Ulf Harrys Farsa
    turgut skrev 2009-09-29 01:55:26 följande:
    Ulf Harrys Farsa skrev 2009-09-29 01:49:17 följande: Visst skulle de det! Det finns inga förbud mot att äta biff (liten bokstav) i Indien. De flesta indier (liten bokstav) är hinduer, men där finns också andra kulturella grupper, muslimer, kristna och andra som gärna äter biff. Det är inte ens svårt att få tag på bacon i Tel Aviv. (Jag hjälper dig att anpassa dig till den svenska kulturen.) De grupper jag misstänker att du talar om består av svenska ungdomar. Unga svenskar. Om du bara menar att vi ska deportera människor som inte är svenska medborgare så undrar jag hur det skulle lösa problemen i storstädernas förorter.
    Åh NEJ äR dU SprÅkPoLIS, Va JOBBiGt FöR diG, Kom Du Inte På NågOT annAt aTT Säga.

"De grupper jag misstänker att du talar om består av svenska ungdomar."
    Svenska? med invandrarbakgrund, och vars föräldrar inte bryr sig ett jävla skit om vad deras skitungar gör?
    (även dom svenska ungdomarna med svenska föräldrar som inte bryr sig borde bestraffas hårt)

Jag vet att det finns indier som äter kossa, det finns muslimer som super och äter fläsk också.

Ska låta dig vara nu så du kan leta felstavningar på internet.
  • Mopsan

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-09-29 02:03:39 följande:

Åh NEJ äR dU SprÅkPoLIS, Va JOBBiGt FöR diG, Kom Du Inte På NågOT annAt aTT Säga."De grupper jag misstänker att du talar om består av svenska ungdomar." Svenska? med invandrarbakgrund, och vars föräldrar inte bryr sig ett jävla skit om vad deras skitungar gör?(även dom svenska ungdomarna med svenska föräldrar som inte bryr sig borde bestraffas hårt)Jag vet att det finns indier som äter kossa, det finns muslimer som super och äter fläsk också.Ska låta dig vara nu så du kan leta felstavningar på internet.
  • Helenax

Jag tycker redan att det svenska samhället har anpassat sig till invandrarna. Muslimer t ex "slipper" ju redan att delta i viss undervisning, de slipper höra den svenska nationalsången den 6:e juni, eftersom det skulle uppfattas som rasistiskt (ve och fasa!)

När jag gick i högstadiet (för en si så där 15 år sedan) vågade ingen heller säga till när 3 chilenare i klassen (av 30 personer) hade med sin flagga på skolfotot i skolkatalogen (för det kunde ju också uppfattas som rasistiskt!)

Du får bära slöja på arbetet/i skolan, det finns gott om platser för tillbedjan, samhällsinformation går att få på de flesta språk, och nu ska de väl även flytta skolavslutningar från kyrkan för att det är kränkande?

O.s.v....o.s.v....

• turgut

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-09-29 02:03:39 följande:

Åh NEJ äR dU SprÅkPoLIS, Va JOBBiGt FöR diG, Kom Du Inte På NågOT annAt aTT Säga. "De grupper jag misstänker att du talar om består av svenska ungdomar." Svenska? med invandrarbakgrund, och vars föräldrar inte bryr sig ett jävla skit om vad deras skitungar gör? (även dom svenska ungdomarna med svenska föräldrar som inte bryr sig borde bestraffas hårt) Jag vet att det finns indier som äter kossa, det finns muslimer som super och äter fläsk också. Ska låta dig vara nu så du kan leta felstavningar på internet.
    Jag är inte språkpolis. Det är det sista jag är. Tvärtom tycker jag att folk gott och väl kan få göra vad de vill med språket om de nu inte vill ge ut böcker, publicera artiklar eller bedömas vetenskapligt.

Jag tänkte bara att du som vill att folk ska anpassa sig till svensk kultur skulle uppskatta att få ett par tips om hur du själv kan anpassa dig.

Det är verkligen frågan om svenska ungdomar. De är svenska medborgare. Jag bedömer inte folk utefter deras etniska bakgrund utan efter deras handlingar.

(Om du visste att det finns indier som äter nötkött, varför ställde du den fråga du ställde?)

Q.E.D.
  • LjubaviMoja
    Helenax skrev 2009-09-29 02:06:30 följande:
    Jag tycker redan att det svenska samhället har anpassat sig till invandrarna. Muslimer t ex "slipper" ju redan att delta i viss undervisning, de slipper höra den svenska nationalsången den 6:e juni, eftersom det skulle uppfattas som rasistiskt (ve och fasa!) När jag gick i högstadiet (för en si så där 15 år sedan) vågade ingen heller säga till när 3 chilenare i klassen (av 30 personer) hade med sin flagga på skolfotot i skolkatalogen (för det kunde ju också uppfattas som rasistiskt!)Du får bära slöja på arbetet/i skolan, det finns gott om platser för tillbedjan, samhällsinformation går att få på de flesta språk, och nu ska de väl även flytta skolavslutningar från kyrkan för att det är kränkande?O.s.v....o.s.v....
    Och har de anpassat sig till svenskarna? Nej alldeles för många har inte tyvärr tycker det är tragiskt.
    Att bli far är inte svårt, däremot att vara det
  • Ulf Harrys Farsa
    Mopsan skrev 2009-09-29 02:01:28 följande:
    hahaha måste ju vara självplågare då jag vet hur sånna här trådar blir och kan redan se. har man e åsikt så ska man få ha den tror ni på flaste allvar att man ska kunna uppföra sig hursomhelst bara för att man inte delar andras åsikter? finner vissa inlägg här långt under botten nivån. min åsikt. integrera de vi har först få samhället på fötter och SEN kan vi öppna för ex flyktingar. och rosengårdsungarna är lika svenska som min man. dvs NOT!
    Va! är du gift med en bilbrännare?!!!!
  • jaghopparhögt

Mja lite ibland är jag det. Vet hur rasistiska många invandrare kan vara och har faktiskt känt av hatet ett par gånger när jag har besökt invandrartäta områden.
    Så lite oroad är jag.

Svar på tråden Är du oroad över invandringen?