• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • Beautifully Human
    Jmia skrev 2009-09-30 15:18:15 följande:
    Nå ja, Jag hängde med på Jmias sarkasm. Uppfattade inte din. My bad.Det är lugnt. Det händer ofta att det bara är du som förstår mig.
    Hahahaha

Antingen är det för att vi är lika smarta, eller lika dumma.

Eller så är det för vi blivit "kulturberikade" eller vad är det för begrepp folk gillar att slänga med?
  • guldplutt

jag svarade ja, med innebörden som ts skrev att jag är oroad över att integrationen inte fungerar, snarare än det faktum att det kommer invandrare till vårt land.

• Jmia
    MijaMia skrev 2009-09-30 15:20:04 följande:
    Hahahaha Antingen är det för att vi är lika smarta, eller lika dumma. Eller så är det för vi blivit "kulturberikade" eller vad är det för begrepp folk gillar att slänga med?
    Jaaa.. kulturberikade! Alla vi samt våra lakejer är kulturberikade.
  • TheCoopers
    MijaMia skrev 2009-09-30 15:18:22 följande:
    Hahahaha, jag tänkte inte ens så långt.Jag menar min man är ju "dark meat" all over. Who's got the dirty mind now ?
    hahhahaha Me me me !!!
    I'm the me I choose to be ...
  • Indianica

fast jag tror inte att ironi funkar så bra, att ironisera över dark meat och annat, det retar nog snarare upp dem redan som är skeptiska till invandrare, då ger man ju tillbaka med samma mynt "svenska tjejer vill ha dark meat ibland", höh,hö,hö osv, det blir faktiskt en omvänd rasism, men det kanske ni inte tänkt på? Det går_ju att framställa den rasism som finns mot exotiska "mörka" män på ett seriöst sätt också, om man vill ha fram sin poäng.

• Jmia
    Indianica skrev 2009-09-30 15:27:22 följande:
    fast jag tror inte att ironi funkar så bra, att ironisera över dark meat och annat, det retar nog snarare upp dem redan som är skeptiska till invandrare, då ger man ju tillbaka med samma mynt "svenska tjejer vill ha dark meat ibland", höh,hö,hö osv, det blir faktiskt en omvänd rasism, men det kanske ni inte tänkt på? Det går_ju att framställa den rasism som finns mot exotiska "mörka" män på ett seriöst sätt också, om man vill ha fram sin poäng.
    Så sant. Jag VET att ironi är grymt underskattat på FL.

Omvänd rasism, ja.. personligen ogillar jag den termen, men jag vet vad du menar.
  • Metrolifestyle
    Nuttans Mamma skrev 2009-09-30 15:28:49 följande:
    SVAR: Ja!!!!!   Vi får allt invandrartätare land.. fler invandrar, vi tar in fler.. ja.. Å en dag är inte Sverige svenskt längre.. Jobben försvinner med.. svenskarna börja utvandra.. ja..
    Darwin - "den mest anpassade överlever"
  • Beautifully Human
    Indianica skrev 2009-09-30 15:27:22 följande:
    Jag tror Jmia helt enkelt använde någon annas ord för att göra en poäng.

Varför är det bara jag som förstod det?

Kanske för att jag vet att hon aldrig skulle säga "svenska tjejer blir sugna på dark meat" med ett straight face?

Tro mig, hon skulle aldrig på fullt allvar ta de orden i munnen utan ett saltkar med salt.
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?