• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • Jmia
    Nuttans Mamma skrev 2009-09-30 15:28:49 följande:
    SVAR: Ja!!!!!   Vi får allt invandrartätare land.. fler invandrar, vi tar in fler.. ja.. Å en dag är inte Sverige svenskt längre.. Jobben försvinner med.. svenskarna börja utvandra.. ja..
    Men är inte detta en ganska överdiven prognos tycker du? Med handen på hjärtat.
    Sverige kommer alltid vara svenskt, men vi måste kunna ta hand om de invandrare vi tar hit.
    Det är väl snarare det som är pudelns kärna, va..
  • Jmia
    MijaMia skrev 2009-09-30 15:31:50 följande:
    Jag tror Jmia helt enkelt använde någon annas ord för att göra en poäng. Varför är det bara jag som förstod det? Kanske för att jag vet att hon aldrig skulle säga "svenska tjejer blir sugna på dark meat" med ett straight face? Tro mig, hon skulle aldrig på fullt allvar ta de orden i munnen utan ett saltkar med salt.
    Fascinerande va? Ibland tror jag att jag talar ett annat språk.
  • Indianica
    Nuttans Mamma skrev 2009-09-30 15:28:49 följande:
    SVAR: Ja!!!!!   Vi får allt invandrartätare land.. fler invandrar, vi tar in fler.. ja.. Å en dag är inte Sverige svenskt längre.. Jobben försvinner med.. svenskarna börja utvandra.. ja..
    Fast jobben försvinner ju på många håll i europa/världen. Vi har en konjunkturnedgång som finns globalt och som inte beror på invandrarna. Invandrare som får jobb, minskar ju arbetslösheten och en invandrare som startar en pizzeria anställer i sin tur ett antal personer...

Utan invandrarna minskar befolkningen i Sverige eller rättare sagt -den är gammal och om 20 år är den jättegammal generellt. Vi har en massa 80-åringa tanter och farbröder som behöver tas omhand. Av någon ung och rask. Men svenskarna producerar generellt inte de personerna.

Sedan ställer jag ju alltid frågan: Vad är svenskt? Tror du svenska kyrkan och mamma scans köttbullar är utrotningshotade? Eller vad hotas?
  • Beautifully Human
    Jmia skrev 2009-09-30 15:30:52 följande:
    Så sant. Jag VET att ironi är grymt underskattat på FL. Omvänd rasism, ja.. personligen ogillar jag den termen, men jag vet vad du menar.
    Visste inte att det fanns omvänd rasism...Vad är omvänd rasism? När man favoriserar en folkgrupp?
  • Beautifully Human
    Nuttans Mamma skrev 2009-09-30 15:33:51 följande:
    Ja, fast jag är orolig.. jag tycker inte Sverige är så svenskt längre.. Jo, men jag tycker heller inte vi ska ta emot mer invandrare..
    Men hela VÄRLDEN förändras ju!
    Även om sverige skulle vara fullproppat med svenskar så skulle samhället vara i ständig förändring.

Ingen frågar jag, var är det folk är så rädda för att förlora??????
  • Jmia
    MijaMia skrev 2009-09-30 15:34:48 följande:
    Visste inte att det fanns omvänd rasism...Vad är omvänd rasism? När man favoriserar en folkgrupp?
    Tydligen när man är rasist mot svenskar. Öh..
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?