• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • Metrolifestyle

Good Sina skrev 2009-10-02 11:12:28 följande:

Jag är smartare än så att starta en diskution om invandringen här på FL. Vettiga diskutioner utan påhopp och fula ord hittar jag i andra politiska forum tack.
    Men inte smart nog och utveckla vad du egentligen menar. Att skriva "Sveriges invandrings politik är jag inte nöjd med" säger inte så mycket...
  • MrsAssault
    isisisis skrev 2009-10-02 11:12:56 följande:
    Alldeles nyss var KEN på tv i programmet efter10. Han som själv umgås med invandrare tyckte det var bättre att ta itu med problemen som finns här nu,och se till att de invandrare som redan finns här integreras och att folk trivs och har arbete så att kriminalitet och gängbildning stävjas. Istället för att bara ta in fler.
    Så bara för att man umgås med invandrare så ger det en rätt att bestämma hur det skall fungera? Jag umgås också med invandrare och bestämmer att alla ska få komma in. Okej? Då säger vi så.
  • MrsAssault
    Stinky skrev 2009-10-02 11:10:56 följande:
    Ja, och det förväntar jag mig att gör.
    Jamen sluta tjafsa då :D
  • Metrolifestyle

KEN " våldta prinsessan" artisten?

• MrsAssault

Good Sina skrev 2009-10-02 11:12:28 följande:

Jag är smartare än så att starta en diskution om invandringen här på FL. Vettiga diskutioner utan påhopp och fula ord hittar jag i andra politiska forum tack.
    Jag tror inte det finns något i denna värld just nu som jag önskar mer än att få diskutera invandringen med dig. Snälla?
  • HelenaMaria

Sandlådenivå igen här ser jag. Det sjunker snabbt.

Det fnns vissa problem med integrationen. Vad gör vi för att lösa dem utan att lägga till fler resurser (eftersom det inte går)?

• HelenaMaria
    MrsAssault skrev 2009-10-02 11:32:42 följande:
    Ken är värsta svennen, han hade sommarställe på sandhamn när han var liten.
    Och? Det hör inte hit så skvallra om det någon annanstans.
  • Metrolifestyle
    HelenaMaria skrev 2009-10-02 11:32:49 följande:
    Sandlådenivå igen här ser jag. Det sjunker snabbt. Det fnns vissa problem med integrationen. Vad gör vi för att lösa dem utan att lägga till fler resurser (eftersom det inte går)?
    jaja, du har rätt. Problemet är att få fram en tydlig frågeställning, som bl.a "det finns vissa problem med integrationen". Vilka problem menar du och är det säkert att det är problem?
  • HelenaMaria

Det är så tråkigt att man måste attackera varandra och förlöjliga folk när man inte längre har några argument. Denna tråd handlar om invandringspolitiken men har man inget konstruktivt att komma med så kan man ju spendera sin tid i någon annan tråd här på FL.

Integrationen fungerar dåligt. Vad gör vi åt det? Kom med något istället för att kasta paj.

Svar på tråden Är du oroad över invandringen?