• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • HelenaMaria
    200908291 skrev 2009-10-02 15:55:22 följande:
    Härligt nu äntligen kanske vi har lyckats bryta ner vilka invandrare vi pratar om.Så då kommer frågan - ska vi begränsa vår invandring efter statistik hur det historiskt sett har gått för invandrarna i Sverige? Att vi tar in perser och inte t ex araber?
    Nej, jag tycker man ska gå efter skyddsbehov.
  • jaghopparhögt
    200908291 skrev 2009-10-02 15:48:09 följande:
    Vad menar du med utomeuropeiska länder?. Jag har ingen statistik men tror att både kineser, amerikaner och iranier lyckas väl på den svenska arbetsmarknaden.
    Folk från mellanöstern och afrika såklart.
  • TheCoopers
    jaghopparhögt skrev 2009-10-02 16:06:54 följande:
    Ja såklart ...

Döööh

I'm the me I choose to be ...
  • jaghopparhögt
    TheCoopers skrev 2009-10-02 16:11:53 följande:
    Ja såklart ... Döööh
    Har jag fel i att arbetslösheten är ganska hög bland de folkgrupperna?
  • Metrolifestyle
    jaghopparhögt skrev 2009-10-02 16:06:54 följande:
    Ok. Vad ligger då arbetslösheten på "folket" från mellanöstern och afrika i Sverige. Jag har faktiskt ingen aning.
  • Jmia
    jaghopparhögt skrev 2009-10-02 16:20:50 följande:
    Har jag fel i att arbetslösheten är ganska hög bland de folkgrupperna?
    Källa på det.
  • jaghopparhögt
    Jmia skrev 2009-10-02 16:22:03 följande:
    Källa på det.
    Nej så intresserad är jag inte, men tydligen så borde ju inte invandrare få jobb så lätt eftersom alla invandrartäta områden har skyhög arbetslöshet.
  • Jmia
    jaghopparhögt skrev 2009-10-02 16:28:19 följande:
    Nej så intresserad är jag inte, men tydligen så borde ju inte invandrare få jobb så lätt eftersom alla invandrartäta områden har skyhög arbetslöshet.
    Okej. Äh jag bara testade hur det känns att vara en sån som skriver "källa på det" efter varje påstående.
    Det var gött
  • jaghopparhögt
    Jmia skrev 2009-10-02 16:30:30 följande:
    Okej. Äh jag bara testade hur det känns att vara en sån som skriver "källa på det" efter varje påstående. Det var gött
    Okej men eftersom vi har en rejäl arbetslöshet bland invandrare idag så kan de ju aldrig räknas som ett plus i ekonomin som arbetskraftsinvandring.
  • Metrolifestyle
    jaghopparhögt skrev 2009-10-02 16:28:19 följande:
    För mig faller det sig ganska naturligt att arbetslösheten är högre bland hyresrättsinnehavare kontra villaägare. Men som sagt vet jag inte hur mycket det skiljer. Men en snabb slutsats måste väl vara att har man en högre inkomst så flyttar man vanligtvis från sin hyresrätt.
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?