• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • Jmia
    Henom skrev 2009-09-29 14:35:36 följande:
    Jo, där skulle man inte heller vilja bo. Där tvingades man ta emot fler irakier än hela USA och Kanada.
    Ja det stämmer. Och det enda problem du ser med det är "islameringen" antar jag. ;)
  • FreeForAll
    Henom skrev 2009-09-29 14:37:22 följande:
    Jo, PK är det enda ordet för människor som vägrar se verkligheten, för att den inte passar in med den utopiska fantasibild man själv har.
    Som vägrar se DIN verklighet menar du?
  • Henom

M Y L F skrev 2009-09-29 14:36:52 följande:

Jag tror inte att vi känner samma nysvenskar. Dom jag känner har egna företag och har bra med egna pengar men sammanhållningen och gemenskapen har dom fortfarande kvar.
    Vänta några generationer, så är den väck.
  • FreeForAll
    Henom skrev 2009-09-29 14:38:32 följande:
    M Y L F skrev 2009-09-29 14:36:52 följande: Vänta några generationer, så är den väck.
    Tills de försvenskats?
  • Henom
    Jmia skrev 2009-09-29 14:37:45 följande:
    Ja det stämmer. Och det enda problem du ser med det är "islameringen" antar jag. ;)
    Det är iaf det största problemet ja, som jag ser det.
  • Jmia
    Jo, PK är det enda ordet för människor som vägrar se verkligheten, för att den inte passar in med den utopiska fantasibild man själv har.
    Eller så är det en trött, pinsamt uppenbar SD- slogan för de människor som inte begriper att din åsikt inte delas av alla andra av anledningen "detta är sanningen, ni andra blundar".
  • TheCoopers
    Jag har ingen fanasi bild .

Jag bor i Stockholm är tillsammans med en andra generationens invandrare ( som dock är uppvuxen i Sundsvall ) .

Jag har bott i USA och Västindien och rest en massa runt om i världen .
    Jag har sett och upplevt världen själv .

Jag hittar inte på .

Sverige är inte jordens mittpunkt .
    I'm the me I choose to be ...
  • Henom

Äpplen och Päron skrev 2009-09-29 14:38:29 följande:

Som vägrar se DIN verklighet menar du?
    ...och 60% av de som röstat i denna omröstnings verklighet.
  • LillaTanten

Moj Katile skrev 2009-09-29 14:34:14 följande:

Nej definitivt inte!Jag är bara orolig för den dåliga integrering som sker av invandrare(och många andra grupper i samhället tex utvecklingsstörda, funktionshindrade, långtidssjukskrivna osv)Och måste jag erkänna även oroad av hur trångsynta och fördomsfulla svenskar är mot allt som itne är svenskt dvs indirekt allt som inte är "rätt" sätt att leva.
    Kunde knappast ha sagt det bättre själv. Invandrarna/flyktingarna som personer oroar mig inte ett dugg, däremot hur de tas emot och hur deras mående och behov (inte) följs upp. Har själv jobbat både inom flyktingmottagning och psykiatri och har sett massor av brister - allt blir inte bra i ett trollslag för att de får komma hit, det finns trauman som måste bearbetas osv men det tas det knappast hänsyn till...och har Sverige inte ekonomi för att ge dem hjälp HELA VÄGEN så kan vi inte heller släppa in dem till nåt slags av staten sanktionerat utanförskap...
  • Beautifully Human

Det verkar mer som om alla som försöker se lösningar istället för problem är just de som SER och har SETT verkligheten. Rest, lever i invandrartäta områden eller har "bland" familjer.
    Medan de som bor under en sten är livrädd för att den ska "islamiseras"

Svar på tråden Är du oroad över invandringen?