• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • Jmia
    Henom skrev 2009-09-29 14:39:18 följande:
    Det är iaf det största problemet ja, som jag ser det.
    Okej. Behandla symptomet, inte orsaken. Jag har fortfarande inte fattat hur din s k islamering hotar förstöra Sverige.
  • Henom

Äpplen och Päron skrev 2009-09-29 14:39:15 följande:

Tills de försvenskats?
    Nej, det funkar i vilket land som helst. Ekonomisk otrygghet håller ihop familjer.
  • HäxanSurtant3

invandringen är bra. De duktigaste läkaren kommer från andra länder..och de är också de mest arbetssamma och de som inte tjafsar. De är plikttrogna.

Sedan finns det ju problemområden som t ex i Rosengård i Malmö men sådant får man också räkna med. Väl bättre de småbråkar här än att bli barnsoldater i sitt hemland eller avrättade i krig. De blir nog folk av dem med då de blir större.

Urtypen för missanpassad invandrare är hemmafrun som inte arbetar och inte lär sig svenska trots familjen bott här i årtionden. Det integrationsproblemet är dock kanppast ngt hot mot oss, snarare mot dem själva som missar mkt pga sin isolering.

Så _summa: nej inget hot,vi får många duktiga urkeskunniga folk och de som ställer till problem är hanterbara...Önskvärt vore såklart alla föll gott på plats men det är nog en dröm..man får räkna med de har själsliga sår med sig hemifrån som ställer till det/alt en helt annan kultur/syn på livet.

• M Y L F
    Henom skrev 2009-09-29 14:38:32 följande:
    M Y L F skrev 2009-09-29 14:36:52 följande:
    Vänta några generationer, så är den väck.
    Eller så kanske det är vi som har ändrats. Dom har förstått det värdefulla i att hjälpa varandra.
  • Henom
    TheCoopers skrev 2009-09-29 14:39:54 följande:
    Sverige är inte jordens mittpunkt .
    Ändå vill alla hit?
  • Beautifully Human
    Henom skrev 2009-09-29 14:40:13 följande:
    Äpplen och Päron skrev 2009-09-29 14:38:29 följande:
    ...och 60% av de som röstat i denna omröstnings verklighet.
    Har du läst tråden? Det finns underbara förklaringar varför folk är oroade. Och majoriteten är INTE oroade över islamisering och att förlora sverige, utan över integrationen och hur invandrare behandlas när de kommer hit.

Läs vetja!
  • Jmia
    HäxanSurtant3 skrev 2009-09-29 14:41:35 följande:
    invandringen är bra. De duktigaste läkaren kommer från andra länder..och de är också de mest arbetssamma och de som inte tjafsar. De är plikttrogna. Sedan finns det ju problemområden som t ex i Rosengård i Malmö men sådant får man också räkna med. Väl bättre de småbråkar här än att bli barnsoldater i sitt hemland eller avrättade i krig. De blir nog folk av dem med då de blir större. Urtypen för missanpassad invandrare är hemmafrun som inte arbetar och inte lär sig svenska trots familjen bott här i årtionden. Det integrationsproblemet är dock kanppast ngt hot mot oss, snarare mot dem själva som missar mkt pga sin isolering. Så _summa: nej inget hot,vi får många duktiga urkeskunniga folk och de som ställer till problem är hanterbara...Önskvärt vore såklart alla föll gott på plats men det är nog en dröm..man får räkna med de har själsliga sår med sig hemifrån som ställer till det/alt en helt annan kultur/syn på livet.
    Så sant.
  • TheCoopers
    Äpplen och Päron skrev 2009-09-29 14:38:29 följande: ...och 60% av de som röstat i denna omröstnings verklighet.
    Hade du antagit den muslimska kulturen med hull och hår om du tvingades flytta till ett muslimskt land ?

Eller blivit jude om du flyttat till Israel ?

I think not
    I'm the me I choose to be ...
  • Beautifully Human
    Henom skrev 2009-09-29 14:41:52 följande:
    Ändå vill alla hit?
    Vill dom?
  • FreeForAll
    Äpplen och Päron skrev 2009-09-29 14:38:29 följande: ...och 60% av de som röstat i denna omröstnings verklighet.
    Nej, det stämmer inte. Många av de som röstat ja har gjort det då de är oroliga över hur invandrare behandlas när de väl kommit hit.
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?