• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • Beautifully Human
    TheCoopers skrev 2009-09-29 14:47:35 följande:
    Väldigt många svenskar som lever på soc ocksåUt med dem med på en gång !
    Ja! Skicka tillbaks dem till östafrika, för det är väl mänsklighetens vagga?
  • jaghopparhögt
    Väldigt många svenskar som lever på soc också Ut med dem med på en gång !
    Faktiskt så borde man nog det, eller iaf göra nåt radikalt med dem.
  • Henom
    Väldigt många svenskar som lever på soc också Ut med dem med på en gång !
    Våra egna måste vi såklart ta hand om, men att importera problem är ju bara enfaldigt.
  • Zamorak
    Väldigt många svenskar som lever på soc ocksåUt med dem med på en gång !
    Varför ska svenskar ut för att dom går på soc? Är ju till för att hjälpa svenskar som inget annat har.
  • HäxanSurtant3
    Henom skrev 2009-09-29 14:45:32 följande:
    Från Somalia kanske? Där dom är analfabeter till och med i sitt eget språk.Den invandring vi har i Sverige är så gott som enbart tärande från underutvecklade länder. Närande vore den om det var behövd arbetskraftsinvandring, och inte bara socialfall.
    Jag har inte sett anställda analfabeter på de sjukhus jag arbetat. De duktigatse kardiologerna kom från andra länder och de var ganska många...

Hur menar du man skulle styra invandringen? enbart ta in folk som är välutbildade och strunta i de som lider i sina hemländer under diktaturer?

Jag tycker Sverige är tillräckligt stort för att få plats med folk från "tärande länder".
    Jag hjälper gärna dem med mina skattepengar.

Det är inte så enklet göra om ett helt land där diktatur rådit sedan urminnestider och där man saknar en fungernade samhällsstruktur...Har man sett detta inifrån så har man medkänsla med dessa oskyldiga civila människor som lever i förtryck.
    Jag tycker de ska få en ny chans i vårt land.
  • Jmia
    jaghopparhögt skrev 2009-09-29 14:46:56 följande:
    Alltså förklara i stället vad det är som gör att du tycker att invandrarna behandlas som en påse skit. Jag kan inte komma på något exempel på detta.
    Som sagt, det skulle ta ett tag men du kan få rubrikerna just nu.
    SFI är minst sagt undermåligt, ändå klandras man som invandrare då man inte kan språket flytande = jävligt svårt att få jobb.
    Sen har vi problematiken att ens ta sig igenom SFI som är icke studiestödsberättigat.
    Hmm..
    Du får inte bostad på egen hand som invandrare med läskigt namn, utan förvisas till de ljuvliga platser som svenskarna fasar.

Jag kan go on and on and on and on..
  • Jess87

För att jag tycker att vi kommer i andra hand.. när det handlar om rätt många saker..

Jag fattar inte varför det måste bli sådana här heta disskusioner så fort invandringen kommer på tal. Det fungerar ju olika i olika delar av Sverige, på vissa delar funkar det säkert jättebra, men på andra ställen inte. Ibland proppar dom ju in alla på ett och samma ställe, då är det väl självklart att det inte funkar.

Och om jag som svensk enbart fått dåliga erfarenheter av invandrare, då kan man väl inte få annat än en negativ syn på det?

Jmia skrev 2009-09-29 14:36:35 följande:
    Varför trivs du inte i ditt hemland?
  • TheCoopers
    Zamorak skrev 2009-09-29 14:50:54 följande:
    Varför ska svenskar ut för att dom går på soc? Är ju till för att hjälpa svenskar som inget annat har.
    Ironi opch sarkasm käre Zamorak ...
    I'm the me I choose to be ...
  • LyckligtSlut
    jaghopparhögt skrev 2009-09-29 14:49:54 följande:
    Faktiskt så borde man nog det, eller iaf göra nåt radikalt med dem.
    Du skriver ju att du går på soc ibland? Vad för radikalt ska man göra med er då?

Men svara inte. Gör inte detta till en socfall tråd nu!!! Snälla
  • Apolline

mrs Elliott skrev 2009-09-29 14:43:07 följande:

Mja det stämmer inte riktigt . Skolverket får ständigt gå in och korrigera undervisningen i skolor i invandrartäta områden eftersom de avviker från läroplanen och reglerar umgänget mellan könen ,skippar sexualundervisning förbjuder muskik .bla . Fråga mig inte hur jag vet detta ,men tro mig jag har säkra källor . Det ÄR ett problem .Men det är ju vårt samhälleliga ansvar att se till att de normer och regler som ska gälla i svenska skolor efterlevs . MEN de som arbetar med detta har fullt upp kan jag säga .
    SD vill ju att man skiljer pojkar och flickors idrottsundervisning åt.... Skolan ska heller inte få erbjuda religiös specialmat. (Kanske menar de julskinka)
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?