• Päron1986

Tips på JULklappar!

Jag tänkte att nu när det "drar sig mot jul" så kan man starta en tråd där vi kan tipsa varann om olika julklappar!

Svärmor, svärfar, mor och far, mormödrar etc
    barn, barnbarn, kusiner, älsklingar, sambos, makar, syskon, vänner, nära vänner.. alla man nu kan tänkas ge julklappar!

• Svar på tråden Tips på JULklappar!
  • Carolaj83

då börjar jag då

6 årig tjej ca 150:-
    10,5 årig kille ca 150:-
    4,5 årig kille ca 300:-

• honeybee78

Jag har funderat lite på vad jag ska köpa till min 2,5-årige son i julklapp och kommit fram till dessa alternativ hitills. OBS! Jag kommer inte att köpa alla saker, utan kommer att välja ut några få eftersom han får en drös julklappar av släkt och vänner också...

Pippi-pussel (pippi byter om), ca 119:- på nätet
    Pippi t-shirt, ca 129:- Åhléns
    Play2learn doktorsväska, 249:- BR-leksaker
    Duplo Lego Cirkus, ca 569:- på nätet
    Någon rolig bok
    Kanske något fint att ha på sig på julafton

Jag hade tänkt att köpa en käpphäst som han skulle få på julaftonsmorgonen så att han skulle få "springa av sig" under dagen men han fick en redan nu eftersom vi sprang på en käpphäst för 20 kr på en barnbasar för någon vecka sedan.

Har ni något annat tips på julisar?

• Cornbread

Kan någon hjälpa mig med presenter till svärfar/svärmor och mor/far.... ?

• Licens To Kiss

Jätte svårt med julklappar. Vi vuxna ger inte varandra nåt. Dottern fyller 8 om ett par veckor och jag har svårt och veta vad jag ska köpa. Man köper ju saker eftersom som barnen behöver.

Vecka 24, med sonen. Dotter född 2001. Älskar mina barn.
  • mysan06

Vi har köpt flera doktorsväskor på ICAMaxi för 59kr st till kusiner o vänners barn. Jätte fina!!
    Föräldraparen våra får varsina kalendrar med kort på barnbarnet varje månad, samt inrammat poträttkort.
    Syskonen våra får oxså inramat poträtt samt varsin bok utifrån intresset.
    Vi får lillsyskon till sonen i jul så allt e klart o inpackat....ifall att...
    Gubbben får en cd med musiken från favvofilmen "Into the wild" samt ett kort på familjen att ha på kontoret. Ska ev fixa nått mer....
    Vänner får gottekorg med hemgjord gelé, mos, saft och chutney.
    Hemmafixade julkort skickas till alla vänner, bekanta och släkt med lite "årets bästa" brev.

• maccadam

idag har jag gjort hemmagjorda tvålar till släkten i julklapp barnen skall även få sätta sig och måla på wettex dukar som oxå blir julklappar, sedan kommer jag att göra sylt, almanackor, porträttkort på barnen, glögg, hembakat knäckebröd och hemmagjorda chokladaskar.

• TheStar
    maccadam skrev 2009-10-08 14:46:11 följande:
    idag har jag gjort hemmagjorda tvålar till släkten i julklapp barnen skall även få sätta sig och måla på wettex dukar som oxå blir julklappar, sedan kommer jag att göra sylt, almanackor, porträttkort på barnen, glögg, hembakat knäckebröd och hemmagjorda chokladaskar.
    Måla på wettexdukar låter spännande - vad ska man ha för färg?
  • mion
    honeybee78 skrev 2009-10-08 11:23:25 följande:
    Jag har funderat lite på vad jag ska köpa till min 2,5-årige son i julklapp och kommit fram till dessa alternativ hitills. OBS! Jag kommer inte att köpa alla saker, utan kommer att välja ut några få eftersom han får en drös julklappar av släkt och vänner också...Pippi-pussel (pippi byter om), ca 119:- på nätetPippi t-shirt, ca 129:- ÅhlénsPlay2learn doktorsväska, 249:- BR-leksakerDuplo Lego Cirkus, ca 569:- på nätetNågon rolig bokKanske något fint att ha på sig på julaftonJag hade tänkt att köpa en käpphäst som han skulle få på julaftonsmorgonen så att han skulle få "springa av sig" under dagen men han fick en redan nu eftersom vi sprang på en käpphäst för 20 kr på en barnbasar för någon vecka sedan.Har ni något annat tips på julisar?
    ditt första barn`? ju mer han får ju mindre leker han med det o uppskattar det =) jag lovar lego för 569?? det var dyr lego det...

Jag vet hur det är man vill ge dom allt,men oftast blir det för mkt för dom.... bara ett tips
  • mion
    honeybee78 skrev 2009-10-08 11:23:25 följande:
    Jag har funderat lite på vad jag ska köpa till min 2,5-årige son i julklapp och kommit fram till dessa alternativ hitills. OBS! Jag kommer inte att köpa alla saker, utan kommer att välja ut några få eftersom han får en drös julklappar av släkt och vänner också...Pippi-pussel (pippi byter om), ca 119:- på nätetPippi t-shirt, ca 129:- ÅhlénsPlay2learn doktorsväska, 249:- BR-leksakerDuplo Lego Cirkus, ca 569:- på nätetNågon rolig bokKanske något fint att ha på sig på julaftonJag hade tänkt att köpa en käpphäst som han skulle få på julaftonsmorgonen så att han skulle få "springa av sig" under dagen men han fick en redan nu eftersom vi sprang på en käpphäst för 20 kr på en barnbasar för någon vecka sedan.Har ni något annat tips på julisar?
    ditt första barn`? ju mer han får ju mindre leker han med det o uppskattar det =) jag lovar lego för 569?? det var dyr lego det...

Jag vet hur det är man vill ge dom allt,men oftast blir det för mkt för dom.... bara ett tips
  • TheStar

Det blir ju gärna en hel del paket till kottarna även utan att man själv köper nåt, så i år funderar jag på att köpa lite färre klappar och i stället köpa lite snyggare förvaring för de leksaker han med största sannolikhet får från andra. T.ex. läckra förvaringslådor med snygga motiv.

Äldsta sonen fick ett teaterbesök i julklapp av mormor förra året och det blev väldigt uppskattat. Det funkar ju för de flesta åldrar (sonen var drygt 2 år förra året).

Svar på tråden Tips på JULklappar!