• Päron1986

Tips på JULklappar!

Jag tänkte att nu när det "drar sig mot jul" så kan man starta en tråd där vi kan tipsa varann om olika julklappar!

Svärmor, svärfar, mor och far, mormödrar etc
    barn, barnbarn, kusiner, älsklingar, sambos, makar, syskon, vänner, nära vänner.. alla man nu kan tänkas ge julklappar!

• Svar på tråden Tips på JULklappar!
  • 2underbara

Hm... någon som har förslag på nåt till en sambo som är rätt otacksam att köpa nåt åt?

Det är bara whisky som verkar funka och jag gillar verkligen inte när han dricker
    Nej, jag är inte nykterist, men han dricker för ofta. 

• Jo79

Förra året köpte jag en globalkniv till min man, kostade runt tusenlappen och den används varje dag. Ett tips!

Mamma till två troll
  • 2underbara
    Jo79 skrev 2010-10-17 11:07:51 följande:
    Förra året köpte jag en globalkniv till min man, kostade runt tusenlappen och den används varje dag. Ett tips!

Kanon, tackar! 
  • Päron1986
    Archandra skrev 2010-10-17 11:20:57 följande:
    Jättebra tråd! Kul med tips!
    Ja de tycke rjag :)

Ett tråkigt men BRA julklappstips är presentkort! spec för de som reser långt för att träffa nära å kära, mindre packning!
    På spa, bio, klädesaffärer, upplevelser osv
  • AlexanderBubben
    2underbara skrev 2010-10-16 23:44:21 följande:
    Hm... någon som har förslag på nåt till en sambo som är rätt otacksam att köpa nåt åt?

Det är bara whisky som verkar funka och jag gillar verkligen inte när han dricker
    Vad sägs om en tacksam kille som inte dricker för ofta till dig själv i julklapp istället? Nä, jag vet att det inte går att säga så till en främmande person, så ta mig inte seriöst, men jag vet hur det är att ha en sån kille... Men köp ett presentkort till honom, så kan han själv välja vad han vill köpa. Fantasilös present kanske, men han verkar inte så rolig heller...
  • AlexanderBubben
    Päron1986 skrev 2009-12-13 11:55:20 följande:
    till en 19åring? teknikintresserad?
    Tjej eller kille? Vad för relation har denne med dig? Om det är din dotter, varför inte en ny mobil? Om det är din son, kanske något till bilen (förutsatt att han har körkort och bil)?
  • Päron1986
    AlexanderBubben skrev 2010-10-17 13:33:34 följande:
    Tjej eller kille? Vad för relation har denne med dig? Om det är din dotter, varför inte en ny mobil? Om det är din son, kanske något till bilen (förutsatt att han har körkort och bil)?
    19årig kille, svåger
    elektrikerutbildad, bor hemma

har fköpt massa "flytta hemifrån" saker som visserligen är uppskattat men ändå, tråkigt när det bir fyra år på raken..
  • joojoo
    2underbara skrev 2010-10-16 23:44:21 följande:

En bok om whiskey kanske, så vida han nu inte bara vill dricka den.
  • tessum
    Jo79 skrev 2009-11-30 18:21:16 följande:
    Min dotter på 5 önskar sig ett Nintendo DS. Är hon för liten? Jag har verkligen noll koll på sådana grejer...
    Har köpt ett till min dotter som fyller fyra snart. Äldsta dottern var nog fem när hon fick sitt första.
Svar på tråden Tips på JULklappar!