• Päron1986

Tips på JULklappar!

Jag tänkte att nu när det "drar sig mot jul" så kan man starta en tråd där vi kan tipsa varann om olika julklappar!

Svärmor, svärfar, mor och far, mormödrar etc
    barn, barnbarn, kusiner, älsklingar, sambos, makar, syskon, vänner, nära vänner.. alla man nu kan tänkas ge julklappar!

• Svar på tråden Tips på JULklappar!
  • Pearldrop
    MadHatter skrev 2011-11-22 12:53:07 följande:
    Skrev i tvillingtråden men kan önska tips även här.

Jag behöver hjälp med idéer till min mamma och pappa (drygt 60) och min bror (drygt 30). Tycker att det är jättesvårt. Inga presentkort på händelser, inget hemmagjort och inga smycken.

Får inte vara dyra saker (max 200 kr per person).

Pappa brukar få mössor, strumpor, choklad, böcker och saker till hunden'

Mamma brujar få halsband, halsband och halsband och en och annan bok

Brorsan brukar få hembakade biscotti och dessertvin, saker till hunden och emmellanåt en kokbok.

Jag behöver förnya mig!
    Tidningsprenumeration på hundliv eller liknande?

Foton på barnen, dina eller du och dina syskon
  • Millans hustru
    vildaungarnasmamma skrev 2011-11-24 21:45:24 följande:
    Ska ge äldsta sonen (och mig själv) ett marsvin med bur etc i julklapp.
    Han har längtat och bönat och bett i snart 1 år att få ett marsvin.
    Så nu ska han äntligen få det
    men du, inte ETT marsvin, de behöver vara två! köp ett till er var istället så de har varann som sällskap också
  • Gumman

Köpte en del julklappar i veckan på www.etthundrakronor.se där inget kostar över 100 kronor. De har smycken, mobilskal, isformar, klockor.... Jättebra och fina saker! Ska en sväng till Ullared i veckan och se om man överhuvudtaget kommer in i butiken.....

• vildaungarnasmamma

Millans hustru: ser nu att mitt inlägg kunde missuppfattas...
    Menade att sonen och jag ska få varsitt marsvin i julklapp. Därav parantesen.
    Men såg nu att det kunde tolkas som ett marsvin
    Klart att vi ska ha två

• Pearldrop
    vildaungarnasmamma skrev 2011-11-27 16:51:08 följande:
    Klart att vi ska ha två
  • Millans hustru
    vildaungarnasmamma skrev 2011-11-27 16:51:08 följande:
    Klart att vi ska ha två
    får jag tipsa diog om marsvinshjälpen? de finns i stockholm om du bor här. googla får du se, jag ahr själv marsvin därifrån o är så nöjd! de är så engagerade o det är toppen att kunna ringa dem om man funderar över något med de små man köpt från dem
  • Tygtiiger

Det här har jag köpt:

en snowracer till sexåringen, det har han önskat sig sedan förra året. (Han får också lego, både vanligt och heroicaspel, och en uppsjö böcker - faktaböcker om rymden, Lasse-Maja-deckare och Harry Potter. Han vill gärna ha playmobil också, det som är mest poppis är de som har många extrafunktioner som falluckor, lönndörrar osv.) I adventskalendern ligger lego, gogos, godis, pysselbok, bakugan och strumpor. 

till sexmånadersbebisen en stor bedårande mjukiselefant med prassliga öron, stapelbara lådor och extrafigurer till sångpåsen (nej, allt är inte från oss).

Mamma och styvfar vill inte ha saker, de har fått en julklapp via unicef - i år fick sonen välja så då blev det malariamedicin till barn. Andra år har de fått getter, barnmorskor, cyklar, kaffe etc. Det blir de glada av! Till mamma har jag också gjort en adventskalender med ett foto per dag på barnbarnen och här och där en liten present typ presentkort på blommor, en påse saffran, en liten bit fin choklad.

Barnen i släkten och gudbarnen får böcker. Starwars är poppis så det blir klistermärkesböcker och faktaböcker om starwars. Fantasyböcker till min stora gudson med god smak

Svärmor får en cdskiva från bakhåll http://www.bakhall.se/ jättebra för kulturintresserade, de har allt möjligt udda, och maken också, faktiskt. På den sidan släkten ska det vara småpresenter. Min mormor ska få en tygkasse gjord av återvunna pet-flaskor, i en knallig röd färg och slitstark nylon, hon ser dåligt så hon behöver starka färger. Hon vill inte heller ha nåt

Svågern får en plåtlåda från granit med öronproppar, barnalvedon och bebisnezeril i - han ska snart ha barn.           

Krupke, we've got problems of our own!
  • Päron1986

Svåger, 20 år.

Önskar sig inget.

Vad sjutton kan man köpa till honom?

• norrlandsflicka
    Päron1986 skrev 2011-12-12 14:42:33 följande:
    Svåger, 20 år.

Önskar sig inget.

Vad sjutton kan man köpa till honom?
    Nåt kul spel?
    Nån film eller tv-serie?
    Nån hushållspryl han saknar?
    Min syster som är 21 ska få hushållsvåg och ett set med assietter, skålar, kaffefat och kaffekoppar av oss.
  • Päron1986
    norrlandsflicka skrev 2011-12-12 18:02:09 följande:
    Nåt kul spel?
    Nån film eller tv-serie?
    Nån hushållspryl han saknar?
    Min syster som är 21 ska få hushållsvåg och ett set med assietter, skålar, kaffefat och kaffekoppar av oss.
    Tack! Det blev ett pc-spel :)
  • Livlig

Jag tänker faktiskt göra så här i år till min sambo:

Han får några paket Plackers!  För det är något som han tjatar om varje dag och saknar. Efter varje måltid måste han placka tänderna.

Så det kommer gå åt! Inte särskilt romantiskt - men rätt praktiskt. Jag slipper höra tjatet om att han inte har några plackers.
    Nu har han brist och använder samma som har har i morgonrocken - den som är full med morgonrocksludd.

Nja --- det blir väl några strumpor och kalsonger också. Han vet att jag inte har några pengar och jag tänker inte kosta på honom något dyrt när jag inte har råd.  Jag kommer inte sms:a låna, aldrig. 

• Cat women

Vad ska jag ge till min tjejkompis på tretton år?

• Sofiaandrsson

Hej! 

Jag har ett bra tips, jag har ett uf- företag. Vi säljer saker under ett år i skolan. Det är tvålar, doftljus ch hudvårdsprodukter av enbart naturliga ingredienser. Doftar otroligt gott och är riktigt bra mot huden! 

Finns för både killar och tjejer.

Sök på oss på facebook, Aroma UF  

Svar på tråden Tips på JULklappar!