Det här har jag köpt:
en snowracer till sexåringen, det har han önskat sig sedan förra året. (Han får också lego, både vanligt och heroicaspel, och en uppsjö böcker - faktaböcker om rymden, Lasse-Maja-deckare och Harry Potter. Han vill gärna ha playmobil också, det som är mest poppis är de som har många extrafunktioner som falluckor, lönndörrar osv.) I adventskalendern ligger lego, gogos, godis, pysselbok, bakugan och strumpor.
till sexmånadersbebisen en stor bedårande mjukiselefant med prassliga öron, stapelbara lådor och extrafigurer till sångpåsen (nej, allt är inte från oss).
Mamma och styvfar vill inte ha saker, de har fått en julklapp via unicef - i år fick sonen välja så då blev det malariamedicin till barn. Andra år har de fått getter, barnmorskor, cyklar, kaffe etc. Det blir de glada av! Till mamma har jag också gjort en adventskalender med ett foto per dag på barnbarnen och här och där en liten present typ presentkort på blommor, en påse saffran, en liten bit fin choklad.
Barnen i släkten och gudbarnen får böcker. Starwars är poppis så det blir klistermärkesböcker och faktaböcker om starwars. Fantasyböcker till min stora gudson med god smak
Svärmor får en cdskiva från bakhåll http://www.bakhall.se/ jättebra för kulturintresserade, de har allt möjligt udda, och maken också, faktiskt. På den sidan släkten ska det vara småpresenter. Min mormor ska få en tygkasse gjord av återvunna pet-flaskor, i en knallig röd färg och slitstark nylon, hon ser dåligt så hon behöver starka färger. Hon vill inte heller ha nåt
Svågern får en plåtlåda från granit med öronproppar, barnalvedon och bebisnezeril i - han ska snart ha barn.