• Päron1986

Tips på JULklappar!

Jag tänkte att nu när det "drar sig mot jul" så kan man starta en tråd där vi kan tipsa varann om olika julklappar!

Svärmor, svärfar, mor och far, mormödrar etc
    barn, barnbarn, kusiner, älsklingar, sambos, makar, syskon, vänner, nära vänner.. alla man nu kan tänkas ge julklappar!

• Svar på tråden Tips på JULklappar!
  • Kantarellen

Ja, efter jul förra året hittade jag en sida där man kunne ge bort en massa saker, typ en get till en kvinna i afrika, en ko till en by, en veckas skolgång, utrustning till en skolsal. Visst, tanten kommer inte uppskatta presenten men flickan som får gå i skolan blir glad.

• Pigelinen
    Kantarellen skrev 2010-11-26 16:40:56 följande:
    Ja, efter jul förra året hittade jag en sida där man kunne ge bort en massa saker, typ en get till en kvinna i afrika, en ko till en by, en veckas skolgång, utrustning till en skolsal. Visst, tanten kommer inte uppskatta presenten men flickan som får gå i skolan blir glad.
    Precis, och som du skriver så blir hon ju inte nöjd annars heller så kör på det

Jag är inne på att ge något liknande till dagispersonalen där dottern går. Tycker att det känns konstigt att ge dem julklappar för att de gör sitt jobb... men ändå verkar många föräldrar ge något så då tänkte jag på en sånhär gåva. Och så får det gåvobeviset.
    Det som sägs på familjeliv stannar här!!!
  • Päron1986
    Kantarellen skrev 2010-11-26 16:40:56 följande:
    Låter bra!
    Den kan ju inte ge bort iaf :)
  • Pigelinen
    Behöver tips..
    Systerson 8½år (har inte lärt sig läsa helt än) 100-150kr
    Kompis dotter 8½år, gillar konståkning... ca 50-100kr
    Kompis dotter 5år, gillar hästar... ca 50-100kr

Pappas fru, har köpt en pocketbok men behöver något mer ca 100-150kr
    Pappa ca 200kr

Mammas man... äldre man  ca 150-200kr...

Sen är ju självklart inte priset de avgörande, skrev de mera för att ni skulle ha något att gå efter...
  • mm m

Till hästtjejen ridvantar finns även i tjockare modell, ridstrumpor, kortare tidningsprenumeration, borstar osv om hon sköter eller har en häst, en bok om hästar, vet att vissa öb har utförsäljning på utgående modeller av hästsaker,

• Pigelinen
    mm m skrev 2010-12-02 20:11:01 följande:
    Till hästtjejen ridvantar finns även i tjockare modell, ridstrumpor, kortare tidningsprenumeration, borstar osv om hon sköter eller har en häst, en bok om hästar, vet att vissa öb har utförsäljning på utgående modeller av hästsaker,
    jag var inne på det men hon har ALLT i klädväg till sig själv och några borstar tyckte inte hennes mamma var nödvändigt då hon går ridskola men inte har sköthäst. Tidnign är ju bra men hon kan inte läsa... bara 5år... Såg på Rusta att de har en hund i koppel som jag kan tänka mig till henne, men då är problemet att hon dessutom fyller år i december så jag behöver köpa dubbelt upp till tösen
  • norrlandsflicka
    Pigelinen skrev 2010-12-02 20:02:35 följande:
    Behöver tips..

Pappa ca 200kr

Sen är ju självklart inte priset de avgörande, skrev de mera för att ni skulle ha något att gå efter...
    Till systersonen ett spel. Finns hur många som helst och de flesta barn brukar ju gilla sånt. T.ex. klassikern Mix Max.

Tips till hästtjejen.
    www.adlibris.com/se/product.aspx
    www.adlibris.com/se/product.aspx

Pappas fru en korg med saker till hemmaspa.
  • Boomtown
    Pigelinen skrev 2010-12-02 20:02:35 följande:
    Behöver tips..

Pappa ca 200kr

Kompis dotter: Pyssel och klistermärken med hästar
    8-åringarna kan också passa för pyssel, om de är intresserade av det. Det finns ju jättemycket att välja på, även för killar. Lära sig skriva böcker är bra och roliga.
    Till de vuxna: Köp en julklapp från SOS barnbyar. En kram eller en sagostund. Eller något annat till välgörenhet.
    www.sos-barnbyar.se/Pages/default.aspx
  • Robyn o 3 tjejer

För alla över 8 år så rekommenderar jag ett par böcker som jag läst: Sol o Nova! Skitroliga och spännande. Bara å beställa över nätet så slipper man köerna i centrum.

• Pigelinen
    Tack för hjälpen... var och handlade idag och det blev följande..

Systerson 8½år (har inte lärt sig läsa helt än) 100-150kr Bacugum pussel (har köpt Atlantis Lego innan)
    Kompis dotter 8½år, gillar konståkning... ca 50-100kr Örhängen
    Kompis dotter 5år, gillar hästar... ca 50-100kr Pysselböcker m hästar

Pappas fru, har köpt en pocketbok men behöver något mer ca 100-150kr Ljudbokstriologi
    Pappa ca 200kr Ska köpa en flarra whisky (kommer inte klara mig på 200kr men men

Mammas man... äldre man  ca 150-200kr... önskade sig termostrumpor så det får han plus ett par fodrade arbetshandskar och en tidning med gamla traktorer

Detta har jag köpt sen innan..
    Mamma en webbkamera
    Svärmor Champangeglas (GeKås), en kastrull till induktionshäll
    Hennes man en tröja från HM, ett par arbetshandskar
    Systerson 10år målargrejor samt en väckarklocka som lyser upp i taket (clas Ohlsson 99kr)
    Systerson 5år målargrejor samt en leksaksverktygslåda fr ÖB (99kr)
    Systerson 18år Beckham parfym (GeKås) samt presentkort på MQ
    Min mans bror (32år Grillbestik fr Saga form
    Min mans andre bror 22år Kläder
Svar på tråden Tips på JULklappar!