• Päron1986

Tips på JULklappar!

Jag tänkte att nu när det "drar sig mot jul" så kan man starta en tråd där vi kan tipsa varann om olika julklappar!

Svärmor, svärfar, mor och far, mormödrar etc
    barn, barnbarn, kusiner, älsklingar, sambos, makar, syskon, vänner, nära vänner.. alla man nu kan tänkas ge julklappar!

• Svar på tråden Tips på JULklappar!
  • Shadowcat
    Carolaj83 skrev 2009-10-25 20:16:37 följande:
    behöver hjälp till 6 årig tjej samt 10 årig kille 150-200:-
    pyssel, böcker, lego/duplo, badsaker. blir nog lego till min lillasyster (förutom det andra jag har hittat) hon är 10
  • Caamillaa
    Päron1986 skrev 2009-10-26 11:32:15 följande:
    En fjäder att kittlas med :) (kan vara en påskfjäder, fast kanske inte en gul då :P men numera brukar de ju finnas fina färger!)
    Det var en jättebra idé! Tack! Ska kika efter en svart, lite större fjäder.
  • Päron1986
    Caamillaa skrev 2009-10-26 17:06:04 följande:
    Det var en jättebra idé! Tack! Ska kika efter en svart, lite större fjäder.
    varsågod :) jag är lite stolt själv över att jag kom på det "bara sådär" ^^
    ögonbindlar? kanske lite väl.. kinky, å ge bort.. men vem vet roligt kan de ju vara!
    stardream skrev 2009-10-26 11:43:09 följande:
    Behöver hjälp med sambons julklapp, han är vääälldigt tekninkintresserad, gillar alla elektroniska nya prylar som finns åp marknaden
    coolstuff.se finns en solcellsrobot man kan bygga om till flera saker, den ska min svåger få! han är iofs 19 men ändå ;)
  • heidi021

Vi har en stoor familj från min sambos sida så vi ska inte köpa nå julklappar till vuxna på den sidan.. bara till barnen..
    På min sida har vi bara mamma,pappa,brorsan,farmor och farfar och så min sambo så de blir lättare..

Pappa: ska jag nog köpa nån fin tröja eller nåt liknande..
    Mamma: Jag ska ta kort på min son och göra en speciell fotoalbum
    Brorsan: Det blir väl parfym eller något liknande (det är super svårt)
    Farmor: Blir väl inramat kort på min son
    Farfar: Tofflor ;)
    Och sen ska jag köpa till min sambo.. det är det svåraste.. Det måste jag ta och fundera på..
    Till min son ska vi köpa en sån där "bil" eller vad det är för att han ska lära sej gå.. Han är 6 månader.. Mer ska vi inte köpa till han.. Han kommer fortfarande va så liten så han kommer inte förstå sej på sånt..

• Heleri

Till min farmor som är 89 år och har allt hon behöver skickar jag varje år blomsterbud ungefär en vecka före julafton (vi bor en bit ifrån varandra). Hon blir lika överraskad och lycklig varje gång!

• JennyL29

Har bara hittat på till min man än så länge: Hoppas han inte läser här.
    Har skaffat oss 2 st biljetter till Parlamentet inspelningen i dec. Kostade bara 50 kr st .
    de behövde publik. Gå in på tv 4 hemsida och kika efter andra showers om behöver publik ochså.

Annars ska vi bara köpa till barnen i släkten.

Mamma och henens man: dagiskort med fin ram, kanske en korg med gott i
    Pappa och hans fru: samma
    Syrran: Nån parfym eller smycken
    Viggo hennes son: ska få klossar att bygga med

Mannens mamma: Dagiskort choklad eller trisslott
    Sonens kusiner 6 och 12 år killar: spel eller liknande ihop
    kusin på 8 år kille: vet ej ännu,lego
    en tjejkusin på 1 år: hårspännen eller kläder.

• agua

Till sone: blir de en bob och något mer
    Syster: en I curl
    svärmor, svärfar, mormor, morfar, gammelfarmor och mormor får alla antagligen ett inramat foto eller så en kalender med bilder på sonen

• mazquE

Vad kan man köpa till 23 årig syster + pojkvän?
    Blir för svårt att köpa något var för sig, då jag inte riktigt vet vad pojkvännen gillar så det får bli något till dom båda. Men vad ? Det ända jag kan komma på som är bra är att skicka dom till spa-hotell , men pengarna räcker liksom inte till =) Någon med förslag?

• Snuttjulla
    kramgrisen skrev 2009-10-30 19:44:20 följande:
    Vad kan man köpa till en 9 månaderstill julklapp?
    Jag är väldrigt förtjust i Fisher Price leksaker, just deras musikaliska snigel är underbar, och jättebra i den åldern. Annars är ju en gåbil väldigt praktiskt och bra i den åldern. Om man inte vill ge leksaker är ju kläder faktiskt väldigt uppskattat...
Svar på tråden Tips på JULklappar!