• Päron1986

Tips på JULklappar!

Jag tänkte att nu när det "drar sig mot jul" så kan man starta en tråd där vi kan tipsa varann om olika julklappar!

Svärmor, svärfar, mor och far, mormödrar etc
    barn, barnbarn, kusiner, älsklingar, sambos, makar, syskon, vänner, nära vänner.. alla man nu kan tänkas ge julklappar!

• Svar på tråden Tips på JULklappar!
  • Päron1986

puffar!

Mindre än en månad kvar nu!!

• Kantarellen

Tänkte köpa "hopphästen rody" till kusinbarnen men är orolig för att den ena som snart fyller 3 är lite för stor för den.

Annars funderar jag över vad jag skall ge till gammelfarmor som hitils inte har blivigt nöjd med en enda present som jag gett hene i mitt 30åriga liv, eller jo, hon gillade diskborsten i tagel jag köppte till henne.

• Boomtown
    Pigelinen skrev 2010-10-21 17:52:30 följande:
    Fick just veta att min systerson på 8år gillar pysselböcker, vart köper man sånna? Någon som har någon att rekomendera för en kille 8år?
    Gå in på en välsorterad bokaffär/pappershandel. Jag hittade MASSOR till både killar och tjejer i alla åldrar.
  • Päron1986

Smycken med små budskap på är fint!

Kanske till farmor med alla barnens namn på, eller barnbarns..

• Pigelinen

min morfar fick när han fyllde 85år en digital fotoram som vi laddade med kort på oss alla barn, barnbarn och barnbarnsbarn.

Det som sägs på familjeliv stannar här!!!
  • Kantarellen
    Päron1986 skrev 2010-11-26 13:36:49 följande:
    Smycken med små budskap på är fint!

Kanske till farmor med alla barnens namn på, eller barnbarns..
    Fint men tyvärr inget som hon skulle uppskatta.

Digitalt fotoalbum är en ide men ligger långt utanför budgeten.
  • Pigelinen
    Kantarellen skrev 2010-11-26 16:18:03 följande:
    Fint men tyvärr inget som hon skulle uppskatta.

Digitalt fotoalbum är en ide men ligger långt utanför budgeten.
    VAd är budgeten? Nu kostar de inte så mycket längre. Vi köpte ett på Media Mark som inte kostade många kronor. Finns på clas ohlson, maxi, siba ja överallt numera.
  • Kantarellen

Eftersom det är allmänt känt att hon oftast slänger /ger vidare sina presenter så har jag framförallt inte lust att engagera mig och syskon / kusiner i att ta fram bilder. Nej tack, inte om jag två månader senare skall se den hos min faster. Nu låter jag väll hemsk men så är det. De flesta har slutat köpa till henne men jag känner att jag måste köpa något men vill inte lägga massor av energi på presenten.

• Pigelinen
    Kantarellen skrev 2010-11-26 16:34:01 följande:
    Eftersom det är allmänt känt att hon oftast slänger /ger vidare sina presenter så har jag framförallt inte lust att engagera mig och syskon / kusiner i att ta fram bilder. Nej tack, inte om jag två månader senare skall se den hos min faster. Nu låter jag väll hemsk men så är det. De flesta har slutat köpa till henne men jag känner att jag måste köpa något men vill inte lägga massor av energi på presenten.
    oj vilken tråkig människa, ja jag hade inte köpt något om hon ändå inte uppskattade det.
    Eller...
    Sätt in pengarna du hade tänkt att lägga på hennes present på rädda barnen, canserfonden, unicef el dyligt o ge henne kvittot och säg att det är hennes present. Man kan ju ge gåvor i andra människors namn. Då vet du ju att pengarna komemr till rätta och så har du "gett henne" något.
Svar på tråden Tips på JULklappar!