• Päron1986

Tips på JULklappar!

Jag tänkte att nu när det "drar sig mot jul" så kan man starta en tråd där vi kan tipsa varann om olika julklappar!

Svärmor, svärfar, mor och far, mormödrar etc
    barn, barnbarn, kusiner, älsklingar, sambos, makar, syskon, vänner, nära vänner.. alla man nu kan tänkas ge julklappar!

• Svar på tråden Tips på JULklappar!
  • Päron1986
    tiidjej skrev 2010-12-04 11:34:25 följande:
    vad köpa till 9 månaders tjej?
    Byggklossar ?
    såna där "sätta stjärna i stjärna, kvadrat i kvadrat".. nu ha rjag ju ingen aning om det passar 9mnaders, men jag TROR att de kan sådant i den åldern men någon i tråden kanske kan rätta mig :)

annars en mjuk nalle, lite kläder
  • Pigelinen
    tiidjej skrev 2010-12-04 11:34:25 följande:
    vad köpa till 9 månaders tjej?
    vår dotter fick en Hop hop pony http://johannasfunderingar.blogspirit.com/tag/hoppren när hon fylde 1år, och det var gränsfall sent.. vi köpte den på lokala leksaksaffären.

Jättebar och rolig att träna balansen på. Nu leker hon med den som bara den i full "galopp".
    Det som sägs på familjeliv stannar här!!!
  • Thegran

här är vår lista över julklappar:

dotter 2 år: skrållandocka + kläder, extra ljudkort med sånger och ramsor (gekås) ritstafli från ikea. bobbycar till dockan, hopphäst i gummi (köpt billigt i thailand), tygmat från ikea

lillebror, 20 år: billabong t-shirt, mjukisbyxor (köpt på outlet i sommras) + något mer

lillebrors tjej: adidas wct jacka/tröja, armband från thailand

mamma: adidaströja, fårskinnstofflor

pappa: ev ett set med köksknivar och något mer...

syster 28 år: adidaströja + något mer

mormor. sidensjal och en fin handgjord två

farmor: sidensjal, magnet från dottern + något mer

farfar: ingen aning

sambons bror: köksknivar i olika storlekar och kryddor från thailand

sambons pappa: tennisracket

sambons mamma: antagligen en adidaströja där med...

kusiner 4 och 6 år: armband, hårspännen och annat krafs med Hello Kitty

Köper de flesta klapparna i Bangkok.
    Adidas (äkta) kostar typ en tredjedel här mot hemma i sverige så det är därför det blir sådant till de flesta.

• tiidjej

tack för tips:) det blev en Hop hop pony, redan inhandlad:) passar henne perfekt tror vi:) tack tack

• Päron1986

vad roligt att tråden är till nytta!

själv såg jag "nostalgiboken" på adlibris osv, den kan vara ett tips till mor å farföräldrar, eller föräldrar :)
    handlar lite om 50-60-70tal osv bad man kommer ihåg, vad som fanns då och som inte finns nu osv. nostalgi helt enkelt.

• mazquE

Jag vill ha tips :)
    Pojkväns lillebror + flickvän 18-19 år. ca. 0-200
    Pojkväns syster + pojkvän över 25år. ca. 0-200 *2 (två systrar alltså)
    Pojkväns mamma+pappa. ca. 0-200

Så svårt att köpa till någon annans familj och mannen i huset bryr sig ju inte så jag hoppas på tips :)
    Vill helst försöka köpa någonting tillsammans till paren, blir enklast så :)

tips tips tips, snälla :P

• mazquE

jag funderar på en electric reaction game till brorsan och flickvännen, de är ganska knäppa så de kanske skulle gilla det :P men är det någon som vet vad de kostar och vart man kan köpa det? Någon internet sida kanske?

• Päron1986
    mazquE skrev 2010-12-07 21:22:38 följande:
    jag funderar på en electric reaction game till brorsan och flickvännen, de är ganska knäppa så de kanske skulle gilla det :P men är det någon som vet vad de kostar och vart man kan köpa det? Någon internet sida kanske?
    vi köpte ett sådant till en kille som fyllde 25, det var mkt uppskattat på festen!
  • Päron1986
    mazquE skrev 2010-12-07 21:17:38 följande:
    Jag vill ha tips :)
    Pojkväns lillebror + flickvän 18-19 år. ca. 0-200
    Pojkväns syster + pojkvän över 25år. ca. 0-200 *2 (två systrar alltså)
    Pojkväns mamma+pappa. ca. 0-200

Så svårt att köpa till någon annans familj och mannen i huset bryr sig ju inte så jag hoppas på tips :)
    Vill helst försöka köpa någonting tillsammans till paren, blir enklast så :)

tips tips tips, snälla :P
    Pojkväns mamma å pappa - vad sägs om en varsin fin varm halsduk eller så? nu när det är sånt ruskigt / härligt vinterväder!
    Sällskapsspel?
Svar på tråden Tips på JULklappar!