• Päron1986

Tips på JULklappar!

Jag tänkte att nu när det "drar sig mot jul" så kan man starta en tråd där vi kan tipsa varann om olika julklappar!

Svärmor, svärfar, mor och far, mormödrar etc
    barn, barnbarn, kusiner, älsklingar, sambos, makar, syskon, vänner, nära vänner.. alla man nu kan tänkas ge julklappar!

• Svar på tråden Tips på JULklappar!
  • mimsan01
    Pigelinen skrev 2010-10-18 19:56:39 följande:
    det kunde ju vara något till Pappsen, min mans bror reser inom Sverige och inte med flyg så han behöver ingen.
    Jag tänkte på pappan din också, men missade att fetmarkera

Men om brorsan reser mycket inom Sverige så tycker jag att en ljudbok eller något annat pyssel på resan kan vara något. Jag läste om en site där man kan öppna ett abonnemang för nån hundralapp i månaden, och sen kan man lyssna på hur mkt ljudböcker man vill - i mobilen. Storytel tror jag de hette.
    Ljudböcker är ju rätt dyra att köpa och så blir det kanske lätt att man köper nåt han redan läst, men här kan han ju gå in och välja själv vad han vill lyssna på, och dessutom lyssna på fler böcker.

Till din mammas lantbrukande man eller svärfaren din - Har du sett att det finns såna där roliga hinkar som man odlar tomater upp och ner i? Dvs, det är som en liten hink med hål i botten, och sen trär man i tomatplantan så att den pekar ned mot marken, och sen hänger man upp hinken. Svårt att förklara men om du googlar tomater upp och ned så hittar du kanske något. Är man dessutom lite pysslig kan man ju göra en sån hink själv, och dekorera den lite fint så att den blir personlig.

Till systersonen som du tänkte köpa en tidningsprenumeration till, har du sett att det finns sidor på nätet där man kan köpa prenumerationer via? Du kanske kunde göra ett fint kort, ge honom länken, och så kan han själv gå in på sidan och välja en tidning han vill prenumerera på?
  • MalinNiklasHarryBebis

Till våra föräldar fixade vi en kalender med pojkarn i.
    sen min mans mormor å morfar kommer få en mugg med pojkarna.

• Pigelinen
    MalinNiklasHarryBebis skrev 2010-10-19 20:53:21 följande:

Till våra föräldar fixade vi en kalender med pojkarn i.
    sen min mans mormor å morfar kommer få en mugg med pojkarna.

Sånt är ju kul, dock väntar vi vårt andra barn nu i januari så det känns lite "fel" att bara fota dottern... om ni fattar vad jag menar...

Men jag har hittat en bagagevåg till pappa på clas Ohlsons hemsida som jag ska kolla på nästa gång jag kommer till stan... Annars har jag inte kommit på så mycket mera än tidigare.
    Det som sägs på familjeliv stannar här!!!
  • Mrs Charles

Är det någon som beställt en prenumeration i present/julklapp?
    Kommer det något kort med eller ska man göra ett eget där man skriver att personen fått en prenumeration i julklapp?

• tessum
    Mrs Charles skrev 2010-10-20 19:55:45 följande:
    Är det någon som beställt en prenumeration i present/julklapp?
    Kommer det något kort med eller ska man göra ett eget där man skriver att personen fått en prenumeration i julklapp?
    Jag har testat det, ena gången så fick jag ett kort  (och inbetalningskort) som jag gav till mottagaren och sedan fick hon fylla i sin adress och skicka in det och så startade prenumerationen. Andra gången så fick jag fylla i mottagarinfo och så fick jag ett slags pressentkort att ge bort, sedan startade prenumerationen i januari.

Ett tips är att köpa en sån där ask som säljs på typ ica och coop där mottagaren kan kryssa i vilken tidning han/hon vill ha. Tror de kostar 159:-
  • Mrs Charles
    tessum skrev 2010-10-20 20:16:39 följande:
    Jag har testat det, ena gången så fick jag ett kort  (och inbetalningskort) som jag gav till mottagaren och sedan fick hon fylla i sin adress och skicka in det och så startade prenumerationen. Andra gången så fick jag fylla i mottagarinfo och så fick jag ett slags pressentkort att ge bort, sedan startade prenumerationen i januari.

Ett tips är att köpa en sån där ask som säljs på typ ica och coop där mottagaren kan kryssa i vilken tidning han/hon vill ha. Tror de kostar 159:-
    Jo jag har sett dom askarna, men de var inte supermånga att välja mellan väl?
  • Red Velvet

Jag vet inte vad jag ska hitta på till maken. Det känns som att han har allt redan. Det får inte vara för dyrt heller då vi inte har så mycket pengar för tillfället.

• Pigelinen
    Red Velvet skrev 2010-10-21 14:20:07 följande:
    Jag vet inte vad jag ska hitta på till maken. Det känns som att han har allt redan. Det får inte vara för dyrt heller då vi inte har så mycket pengar för tillfället.
    Nej det är svårt med sin resp... nu har vi slutat att köpa till varandra och köper iställeet något gemensamt till oss. I fjol blev det en förstoring på dottern och iår lutar det mot en ny frys, inte så kul men ack så användbar   Innan det så köpte vi saker som vi båda behövde, jag fick ex en vattenkokare med termometer på utsidan så att man ser hur varmt vattnet håller sig, super bra... inte så personliga julklapapr men ändå

Annars kan ju en parfym, deo, bok, skiva, film, vantar, halsduk, tröja vara något kanske...
    Det som sägs på familjeliv stannar här!!!
  • Red Velvet
    Pigelinen skrev 2010-10-21 16:13:00 följande:
    Nej det är svårt med sin resp... nu har vi slutat att köpa till varandra och köper iställeet något gemensamt till oss. I fjol blev det en förstoring på dottern och iår lutar det mot en ny frys, inte så kul men ack så användbar   Innan det så köpte vi saker som vi båda behövde, jag fick ex en vattenkokare med termometer på utsidan så att man ser hur varmt vattnet håller sig, super bra... inte så personliga julklapapr men ändå

Annars kan ju en parfym, deo, bok, skiva, film, vantar, halsduk, tröja vara något kanske...
    Jo vi har också gjort så, samma gäller födelsedagar - det kommer ju från samma kassa liksom.
    Men jag vill ändå ge honom något litet men fint.
    Jag har faktiskt köpt honom en bok men jag vill gärna komma på något lite mer personligt att ge.
    Jag får klura på det här lite..
    Tack för förslagen!
Svar på tråden Tips på JULklappar!