Pigelinen skrev 2010-10-18 19:56:39 följande:
det kunde ju vara något till Pappsen, min mans bror reser inom Sverige och inte med flyg så han behöver ingen.
Jag tänkte på pappan din också, men missade att fetmarkera
Men om brorsan reser mycket inom Sverige så tycker jag att en ljudbok eller något annat pyssel på resan kan vara något. Jag läste om en site där man kan öppna ett abonnemang för nån hundralapp i månaden, och sen kan man lyssna på hur mkt ljudböcker man vill - i mobilen. Storytel tror jag de hette.
Ljudböcker är ju rätt dyra att köpa och så blir det kanske lätt att man köper nåt han redan läst, men här kan han ju gå in och välja själv vad han vill lyssna på, och dessutom lyssna på fler böcker.
Till din mammas lantbrukande man eller svärfaren din - Har du sett att det finns såna där roliga hinkar som man odlar tomater upp och ner i? Dvs, det är som en liten hink med hål i botten, och sen trär man i tomatplantan så att den pekar ned mot marken, och sen hänger man upp hinken. Svårt att förklara men om du googlar tomater upp och ned så hittar du kanske något. Är man dessutom lite pysslig kan man ju göra en sån hink själv, och dekorera den lite fint så att den blir personlig.
Till systersonen som du tänkte köpa en tidningsprenumeration till, har du sett att det finns sidor på nätet där man kan köpa prenumerationer via? Du kanske kunde göra ett fint kort, ge honom länken, och så kan han själv gå in på sidan och välja en tidning han vill prenumerera på?