• Päron1986

Tips på JULklappar!

Jag tänkte att nu när det "drar sig mot jul" så kan man starta en tråd där vi kan tipsa varann om olika julklappar!

Svärmor, svärfar, mor och far, mormödrar etc
    barn, barnbarn, kusiner, älsklingar, sambos, makar, syskon, vänner, nära vänner.. alla man nu kan tänkas ge julklappar!

• Svar på tråden Tips på JULklappar!
  • Päron1986
    2underbara skrev 2010-10-16 23:44:21 följande:
    Hm... någon som har förslag på nåt till en sambo som är rätt otacksam att köpa nåt åt?

Det är bara whisky som verkar funka och jag gillar verkligen inte när han dricker
    Nej, jag är inte nykterist, men han dricker för ofta. 
    tycker att whiskeyboken var en bra idé.
    eller fina glas? shaker?
    elle rom du vill fokusera på något helt annat än hans drickande: vad har han för intressen?
    vad jobbar han med? något som han alltid sagt att han ivll göra?
  • tessum

Jag har bara planerat vad jag ska köpa till barnen än så länge

Flicka fyra år (hon fyller år i slutet av november så ca hälften av sakerna får hon då)

Hello Kitty PEZ XXL  199:-
    www.google.se/images&q=pez%20hello%20kitty%20xxl&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&tab=wi

Nintendo DS med spel  och väska ca 2000:-

Pyssel och ritsaker för ca 400:-

Hon ska få en ipod av sin syster så vi köper till ett par hörlurar gjorda till barn (spärr så att volymen inte blir för hög) ca 300:-

En kids wii remote för ca 600:-

Ett spel till Wii för 500:- som hon ska få tillsammans med sin syster

Flicka 7år

Spel till Wii (delas med syster)

En Kids Wii remote ca 600:-

En Couronnespel ca 300:-

Sen blir det böcker/ sällskapsspel/ pyssel för ca 1000:-

• koalamom

Pojke (fem år i början av januari)

Playmobil sjörövarskepp
    Brio tågset med 5 vagnar
    Lego polishelikopter
    Lego polismotorcykel
    2 st lego byggplattor
    Nicke Nyfiken 2 (tillsammans med brorsan)
    Lammskinnstofflor
    Brio tågbro
    PC-spel
    Ljudbok bamse
    CD-spelare
    Musik cd
    Playmobil brandbil

(en del av detta kommer han få när han fyller år)

Pojke (tre år i mars)

Duplo familjens hus
    Brio tågset med 5 vagnar
    Duplo gris med gubbe
    Ballongspelet
    Lammskinnstofflor
    Pippi, tommy & annika figurer
    Chugginton film (tillsammans med brorsan)
    Disney Cars biltransport
    Set med 3 obh-nordica köksmaskiner i svart för barn

♥axel♥ & ♥vidar♥ - gbrosandmum.blogspot.com
  • Pigelinen

Behöver tips till följande:

Systerson 10½år, har massa leksaker, gillar teknik och bilar. Hade velat köpa en tidningspren men vet inte på vad. Bilsport junior ska utgå annars hade jag köpt den. (ca 200-250kr)

Systerson 4½år, har massa leksaker. Har noll koll här vad jag ska köpa och föräldrarn har inga förslag.. (200-250kr)

Svärfar o hans fru. Gillar hästar och trädgård, ekologiskt... (ca 200-250kr)

Systerson 8½år. Ska få Atlantis LEGO (köpte på GeKås för 98.95kr) men behöver något mer för 100-150kr

Min mamma o hennes man. Mamma gillar scrap och textiler medan hennes man är pensionär och gillar idrott och lantbruk. ca 200-250kr

Min mans bror, 23år singel men kombo med en tjej (så det finns det mesta i hemmet) Han reser mycket i sitt jobb. ca 200kr

Min pappa o hanns fru. Pensionerade lantbrukare som är morderna av sig. Nu mera är de resande försäljare, reser både i USA o Sverige. I fjol fick pappa en ljudbok "lära sig engelska". ca 200kr

Har köpt:
    -Grillbestik fr Sagaform till min mans bror o sambo på GeKås. Ord pris är 398kr men jag köpte för 90kr FYND!!!
    -18årig systerson Parfym och så ska han få presentkort på MQ el Jack and Jones
    -Svärmor, champangeglas (hon önskade sig det)
    -kompis dotter 2år, käpphäst som man trycker på öronen, fanns på GeKås
    - kompis son 5 år, ljud cd Astrid Lindgren

Det som sägs på familjeliv stannar här!!!
  • Päron1986
    Pigelinen skrev 2010-10-18 11:01:39 följande:

Systerson 10½år, har massa leksaker, gillar teknik och bilar. Hade velat köpa en tidningspren men vet inte på vad. Bilsport junior ska utgå annars hade jag köpt den. (ca 200-250kr)

Systerson 4½år, har massa leksaker. Har noll koll här vad jag ska köpa och föräldrarn har inga förslag.. (200-250kr)

Systerson 8½år. Ska få Atlantis LEGO (köpte på GeKås för 98.95kr) men behöver något mer för 100-150kr

Min mamma o hennes man. Mamma gillar scrap och textiler medan hennes man är pensionär och gillar idrott och lantbruk. ca 200-250kr

Min mans bror, 23år singel men kombo med en tjej (så det finns det mesta i hemmet) Han reser mycket i sitt jobb. ca 200kr

Min pappa o hanns fru. Pensionerade lantbrukare som är morderna av sig. Nu mera är de resande försäljare, reser både i USA o Sverige. I fjol fick pappa en ljudbok "lära sig engelska". ca 200kr

Har köpt:
    -Grillbestik fr Sagaform till min mans bror o sambo på GeKås. Ord pris är 398kr men jag köpte för 90kr FYND!!!

Din mans bror: mp3-spelare eller en ljudbok som han kan ha på resan?
    vad sägs om ljud / böcker till dina systersöner också? eller mer lego?
    10½ kanske ska ha någon "robot"hund som finns på coolstuff.se (tror det är se, testa dig fram!)
  • mimsan01

Jag försöker alltid klura ut saker som (enligt mig) alla bör ha hemma, men alla kanske inte har..
    typ nya brandvarnare, brandfilt, brandsläckare. Det fick alla av mig för några år sedan, det var förvånande få som hade sådana saker hemma.

Andra saker som kanske inte är heeelt nödvändigt att ha hemma, men lite roliga presenter:
    Till den/dem som gillar att dricka champagne, en champagnesabel!
    Till tjejkompisen¨ett sex and the city-kit med dvd-film, glas, grejer till att blanda en cosmopolitan, en ansiktsmask etc
    Till den som har svårt att hålla reda på grejerna en "keyfinder"
    Till den med små barn / husdjur: en dörrkil som man sätter i dörrspringan så att dörren inte kan blåsa eller smällas igen
    Till barnen en snöbollskramare (så får de lite frisk luft också)

Jag brukar kolla på nätet typ smartasaker.se, coolstuff.se osv

• mimsan01
    Pigelinen skrev 2010-10-18 11:01:39 följande:

Har köpt:

Har han en sån där smart resevåg? Som man väger resväskan på?
  • Pigelinen
    mimsan01 skrev 2010-10-18 12:28:17 följande:
    Har han en sån där smart resevåg? Som man väger resväskan på?
    det kunde ju vara något till Pappsen, min mans bror reser inom Sverige och inte med flyg så han behöver ingen.
    Det som sägs på familjeliv stannar här!!!
  • Ladyn
    mimsan01 skrev 2010-10-18 12:25:56 följande:
    Jag försöker alltid klura ut saker som (enligt mig) alla bör ha hemma, men alla kanske inte har..
    typ nya brandvarnare, brandfilt, brandsläckare. Det fick alla av mig för några år sedan, det var förvånande få som hade sådana saker hemma.

Andra saker som kanske inte är heeelt nödvändigt att ha hemma, men lite roliga presenter:
    Till den/dem som gillar att dricka champagne, en champagnesabel!
    Till tjejkompisen¨ett sex and the city-kit med dvd-film, glas, grejer till att blanda en cosmopolitan, en ansiktsmask etc
    Till den som har svårt att hålla reda på grejerna en "keyfinder"
    Till den med små barn / husdjur: en dörrkil som man sätter i dörrspringan så att dörren inte kan blåsa eller smällas igen
    Till barnen en snöbollskramare (så får de lite frisk luft också)

Jag brukar kolla på nätet typ smartasaker.se, coolstuff.se osv
    Snöbollskramare?
Svar på tråden Tips på JULklappar!