• Päron1986

Tips på JULklappar!

Jag tänkte att nu när det "drar sig mot jul" så kan man starta en tråd där vi kan tipsa varann om olika julklappar!

Svärmor, svärfar, mor och far, mormödrar etc
    barn, barnbarn, kusiner, älsklingar, sambos, makar, syskon, vänner, nära vänner.. alla man nu kan tänkas ge julklappar!

• Svar på tråden Tips på JULklappar!
  • Snuttjulla
    balinda skrev 2009-10-24 18:50:16 följande:
    Vilken kul tråd... Själv har jag ett problem med julklapp till min 14åriga son. Han har inget intresse förutom datan och spela world of warcraft. Det enda han önskar sig är en laptop, och det är för dyrt ( eller så kommer han att spela ännu mer) Han har tv mm, mobil och allt utom en laptop. Kläder tycker han är tråkigt! Har ni något bra förslag max 1000 kronor.
    Kanske en aktivitet? typ att spela paintball, eller laserdome? Kanske med nån kompis, eller med er. Kan vara bra att umgås med barnen, även om de börjar bli stora, å så kanske man är lite coolare i deras ögon, om man lyckads vinna över dem, eller att tillsammans vinna över andra laget?
    Mina två julfavoriter i år blir Fotomemory, på personen i fråga, och en "huvudspindel" (sak med 8 pinnar som man masserar hårbotten och ev rygg...)
  • en knodd vore inte fel

Hejsan allihop!
    Jag behöver er hjälp.
    Jag ska ge en julklapp till min mamma å pappa. Nått regält lr hur man ska förklara. Dom har hjälp oss jätte mycke här hemma å renovere och sånt så det ska va nått bra. Nån som har nått förslag?
    Lite dyrare typ.

• Shadowcat

en knodd vore inte fel skrev 2009-10-24 23:21:01 följande:

Hejsan allihop! Jag behöver er hjälp. Jag ska ge en julklapp till min mamma å pappa. Nått regält lr hur man ska förklara. Dom har hjälp oss jätte mycke här hemma å renovere och sånt så det ska va nått bra. Nån som har nått förslag? Lite dyrare typ.
    en egen ihop plockad korg, en hotell vistelse
  • skånetös78

Hejsan allihop! Jag behöver er hjälp. Jag ska ge en julklapp till min mamma å pappa. Nått regält lr hur man ska förklara. Dom har hjälp oss jätte mycke här hemma å renovere och sånt så det ska va nått bra. Nån som har nått förslag?Lite dyrare typ.
    Det finns ju såna här färdiga paket med olika saker såsom hotellweekend,upplevelse,middag som man kan köpa på ex bokhandel och skivbutiker. Mottagaren får välja restaurang eller hotell bland en massa utvalda ställen som presenteras i boken som finns i boxen! Kanske kan vara något?
  • Thegran

det vi köpt eller planerat köpa hitills är;

dotter, 1 år: bobbycar, pussel och något litet mer (blir inte så mycket, hon kommer få en hel hög från resten av släkten ändå)

lillebror 18 år: presentkort på mediamarkt och presentkort på mcdonalds ;)

mamma: mobiltelefon

pappa: skruvdragare

mormor: två skålar från Ittala från en serie hon tycker om

kusiner, tjejer 3 och 6: pysselgrejer

sambon får nog ett halsband från älskade barn med dotterns namn.

de som är kvar är; svärmor + svärfar, syster 28 år, farmor o farfar, sambons bror 35 år och hans tjej. sambons kusin 3 år.

kan ju tillägga att mina föräldrars plus lillebrors present köper vi tillsammans med min syster.

• Carolaj83

behöver tips o hjälp med några ideer, men först kan jag dela med mig med vad jag redan kommit på

mamma+ pappa =fotobok, dagiskort på sonen, månadsbilder på dottern
    svärmor+svärfar=samma
    mannens farmor+sambo=fotobok+bilder
    mannens mormor=fotobok+bilder+raggsockor med anti halk
    svåger 24 år-hylla+spegel till sin hall
    bror 28 år-burk hemgjord knäck, filt, storpack med hans favo godis+4 dvd filmer
    syster 30 år-har bestämt att inte ge nått till varandra o ge något finare till barnen istället så jag ska ge henne en jättefin bild av henne och hennes son som jag förstorat+prinsess pasta

barnens gudföräldrar ska få varsin tallrik från serier dom samlar på

sonen blir 3 år 19 dec så detta ska han få delat på födelsedag och jul
    bärgningsbil från wow
    trailer från cars
    pussel med traktor, grävmaskin o dumper
    badskum
    kläder
    kalsonger-ska försöka få honom blöjfri
    dvd film
    el tandborste
    figurer från drömmarnas trädgård
    kikare*förstoringsglas*ficklampa
    prins-boklist
    rorri set
    bok

dottern blir 1 år 9 dec så detta är också delat på födelsedag o jul
    prinsess dockvagn, samma höjd som lära gå vagnarna
    prinsess-boklist
    boll
    knopp pussel
    bok

sambon ska få kents nya skiva+2 biljetter till deras konsert i feb

behöver hjälp till 6 årig tjej
    samt 10 årig kille
    150-200:-

• Caamillaa

Hej! Jag tänkte delvis tipsa och be om hjälp..

Jag har köpt en kvadratisk låda med lock som jag har målat svart. På locket har jag satt fast en stor rosett av sidenband. Och i lådan har jag tänkt att klä den i något svart, lite mjukare tyg. I lådan ska jag lägga lite "må bra grejer/snuskprylar" till min sambos moster och hennes man.
    Än så länge har jag köpt:
    - en fin flaska från Granit som ska fyllas i med massageolja, med hemmagjord etikett på, där jag skriver vad flaskan innehåller.
    - en liten hemmagjord kamasutrabok med texter och lite småsnuskiga bilder i (utan att gå till överdrift)
    - fin choklad
    - biobiljetter
    - badbomb
    - (kanske en kondom, osäker på om det blir för mycket..)

Det här är en julklapp som dom ska få öppna själva och inte när hela släkten sitter och tittar på.

Har ni något tips på vad jag kan lägga i mer?

• Päron1986
    Caamillaa skrev 2009-10-26 11:06:27 följande:
    Hej! Jag tänkte delvis tipsa och be om hjälp.. Jag har köpt en kvadratisk låda med lock som jag har målat svart. På locket har jag satt fast en stor rosett av sidenband. Och i lådan har jag tänkt att klä den i något svart, lite mjukare tyg. I lådan ska jag lägga lite "må bra grejer/snuskprylar" till min sambos moster och hennes man. Än så länge har jag köpt: - en fin flaska från Granit som ska fyllas i med massageolja, med hemmagjord etikett på, där jag skriver vad flaskan innehåller. - en liten hemmagjord kamasutrabok med texter och lite småsnuskiga bilder i (utan att gå till överdrift) - fin choklad - biobiljetter - badbomb - (kanske en kondom, osäker på om det blir för mycket..) Det här är en julklapp som dom ska få öppna själva och inte när hela släkten sitter och tittar på. Har ni något tips på vad jag kan lägga i mer?
    En fjäder att kittlas med :)

(kan vara en påskfjäder, fast kanske inte en gul då :P men numera brukar de ju finnas fina färger!)
  • bumsis mamma
    Hejsan allihop! Jag behöver er hjälp. Jag ska ge en julklapp till min mamma å pappa. Nått regält lr hur man ska förklara. Dom har hjälp oss jätte mycke här hemma å renovere och sånt så det ska va nått bra. Nån som har nått förslag?Lite dyrare typ.
    En digitalfotoram kanske?
  • stardream

Behöver hjälp med sambons julklapp, han är vääälldigt tekninkintresserad, gillar alla elektroniska nya prylar som finns åp marknaden

Svar på tråden Tips på JULklappar!