• Päron1986

Tips på JULklappar!

Jag tänkte att nu när det "drar sig mot jul" så kan man starta en tråd där vi kan tipsa varann om olika julklappar!

Svärmor, svärfar, mor och far, mormödrar etc
    barn, barnbarn, kusiner, älsklingar, sambos, makar, syskon, vänner, nära vänner.. alla man nu kan tänkas ge julklappar!

• Svar på tråden Tips på JULklappar!
  • Carolaj83

kramgrisen -kläder, klossar, pekbok, som sagt Fisher Price har ju mängder med saker som samtidigt är lite mer pedagogiska

beror väl lite på er relation annars kan de va roligt att få sama på en glas eller tallriks serie 1 per jul o födelsedag, så har man när man blir äldre

• kramgrisen

tänkte till min son.. funderar på en traktorsom är som en gåbil..fast jag vet inte..
    jag älskar fischer price=) han har en störighundi dem ochen massa annt låtande saker..=)

• Shadowcat
    mazquE skrev 2009-10-30 19:39:53 följande:
    Vad kan man köpa till 23 årig syster + pojkvän? Blir för svårt att köpa något var för sig, då jag inte riktigt vet vad pojkvännen gillar så det får bli något till dom båda. Men vad ? Det ända jag kan komma på som är bra är att skicka dom till spa-hotell , men pengarna räcker liksom inte till =) Någon med förslag?
    Kan du inte plocka ihop en liten korg med spa saker, så att dom kan använda hemma? massageolja, badbomb skrubb borste osv? behöver inte bli så dyrt
  • snart 4

till min mamma + pappa, stefans mamma + pappa och stefans bror + sambo ska jag göra en liten bricka med lite gott på.
    jag tänkte att jag tar en liten skärbräda i trä och så gör jag äppelmos, senap
    " i någon fin glas burk" , så tänkte jag göra två olika sorters fudge
    "hemma gjord strut" och sen ett litet fint ljus.
    så får det bli cellofan med ett fint band om. låter det som en bra ide?
    har tyvärr lite pengar så kan inte vara dyrt. men jag vill inte att det ska se fattigt ut...

vet inte vad jag ska ge till min sambo i julklapp. han kommer få parfym men vad mer?

han är 23 år och gillar att vara vid datorn,film,familjen,hitta på saker m.m
    han är bagare men jag har inte råd att ge honom en kitchen maker:( som jag vet att han så gärna vill ha. tips snälla på vad man kan ge?

• Päron1986
    snart 4 skrev 2009-10-31 13:25:19 följande:
    till min mamma + pappa, stefans mamma + pappa och stefans bror + sambo ska jag göra en liten bricka med lite gott på. jag tänkte att jag tar en liten skärbräda i trä och så gör jag äppelmos, senap " i någon fin glas burk" , så tänkte jag göra två olika sorters fudge "hemma gjord strut" och sen ett litet fint ljus. så får det bli cellofan med ett fint band om. låter det som en bra ide? har tyvärr lite pengar så kan inte vara dyrt. men jag vill inte att det ska se fattigt ut... vet inte vad jag ska ge till min sambo i julklapp. han kommer få parfym men vad mer? han är 23 år och gillar att vara vid datorn,film,familjen,hitta på saker m.m han är bagare men jag har inte råd att ge honom en kitchen maker:( som jag vet att han så gärna vill ha. tips snälla på vad man kan ge?
    måste ni ge varann? jag o min sambo brukar spara vafrandras julklappar och sen köpa ngåot gemensamt större till hemmet.. eller finare födelsedagspresent!
  • Shadowcat
    snart 4 skrev 2009-10-31 13:25:19 följande:
    till min mamma + pappa, stefans mamma + pappa och stefans bror + sambo ska jag göra en liten bricka med lite gott på. jag tänkte att jag tar en liten skärbräda i trä och så gör jag äppelmos, senap " i någon fin glas burk" , så tänkte jag göra två olika sorters fudge "hemma gjord strut" och sen ett litet fint ljus. så får det bli cellofan med ett fint band om. låter det som en bra ide? har tyvärr lite pengar så kan inte vara dyrt. men jag vill inte att det ska se fattigt ut... vet inte vad jag ska ge till min sambo i julklapp. han kommer få parfym men vad mer? han är 23 år och gillar att vara vid datorn,film,familjen,hitta på saker m.m han är bagare men jag har inte råd att ge honom en kitchen maker:( som jag vet att han så gärna vill ha. tips snälla på vad man kan ge?
    En bricka med sådant skulle jag tycka vara jättefint att få. Angående sambon kanske du kan ge han lite pengar till en kitchen maker, liksom så att ni kan spara ihop till den?
  • humma
    Shadowcat skrev 2009-11-02 17:10:42 följande:
    En bricka med sådant skulle jag tycka vara jättefint att få. Angående sambon kanske du kan ge han lite pengar till en kitchen maker, liksom så att ni kan spara ihop till den?
    Håller med, vi "startade" en sån pott till min svåger som älskar konst! (men dyyyyrt..!)
    Så min syster (hans fru) och vi övriga ger oftast något litet + pengar till konst. Efter ett tag så är helt klart målet uppnått! Och där hemma hos dem finns ett par fina verk nu!
  • Päron1986
    stardream skrev 2009-10-26 11:43:09 följande:
    Behöver hjälp med sambons julklapp, han är vääälldigt tekninkintresserad, gillar alla elektroniska nya prylar som finns åp marknaden
    teknikmagasinet?
  • snissen

hej, här är lite fler tips, är faktiskt väldigt nöjd med klapparna i år

pusselmatta ( en matta som man lägger på bordet och så lägger man pusslet som vanligt ovanpå. Sen rullar man bara ihop mattan, ställer undan till nästa gång- då är det bara att fortsätta där man var. Perfekt till pusselälskare! )

-Skype-paket ( dvs webbkamera & mikrofon och högtalare, installera gärna Skype också och visa hur det fungerar- plättlätt! Så kan de som får gåvan, typ mormor & morfar , prata med barnbarnen via videosamtal på datorn OCH gratis ( aldrig fel) Otroligt uppskattat!

- GPS till bilen ( vem behöver inte en gps i bilen ?, fantastisk uppfinning )

- fågelbord /hus ( att mata pippina med, finns supercoola och fina på nätet , bla www.wildlifegarden.se som ser ut som små hus. Roligt att matcha fågelhuset med deras eget ! )

- Ritbok för vuxna ( superrolig bok , finns på designtorget, klockren till någon som gillar att teckna lite! )

-designad spargris ( istället för att lägga alla mynten i en skål eller nåt, finns fina på nätet )

- matchande t-shirt för vuxna och bebis ( både män och kvinnor, lite töntigt kanske, men man kan inte låta bli att le när pappa och bebis kommer i samma t-shirt , www.lollopard.se )

- vacuumpåsar - till den som reser mycket ( man trycker ur luften ur påsarna , vilket ger massor med extra plats!) www.smartasaker.se
    denna hemsida har f.ö väldigt fiffiga saker- kolla in!

• Queequeg

konsertbiljetter ( rod stewart- mamma&styvpappa, kissbiljetter - svågern)

teaterbiljetter (alice i underlandet) dottern och syskonbarn
    Mackmyra whiskey samt en resa till deras destilleri ( det kommer pappa, styvpappa och svärfar få)
    portfölj (pappa)
    Plånbok (partnern)
    travellbag (parntern)
    halsband (mamma)
    scarf (mamma)
    shoppingväska på hjul (svärmor)
    diverse smycken (systern)
    Uppslagsverk eller likande om fåglar (styvpappa)
    Nintendo DS (dottern)
    Laptop ( dottern)
    väska (systern)
    lite produkter från lush (, svägerska, systerddöttar och dottern får en varsin badbomb)
    Trädgårsdagbok (mamma & styvpappa)
    parfym ( svärmor, styvmamma
    Iphone (svåger)
    tröja ( svärmor)
    massagebehandling ( svärmor, partner)
    fotvård ( mamma)
    tidningspremunation(svåger)
    morgonrock (mormor)
    pläd ( svägerksa)
    tofflor ( mormor)
    kulturvandring (svärfar)
    ljudbok -hundraåringen som klev ut genom föstret och försvann (manlig vän)
    ljudbok - Tätt intill dagarna (svärfar)
    Bok- tårtgeneralen ( vän)
    Puppy in my pocket ( dotter, och syskonbarn)
    polly pocket (dotter, syskonbarn)
    Moxie docka (dotter, syskonbarn)
    pärlor ( dottern)
    sy din egen väska kit ( systerdotter)
    Hemmagjorda chokladpraliner och tryfflar ca ca 14 sorter (kommer att ges till de flesta vuxna )
    Skuret marmelad godis ( partner, styvpappa, sat lite som kan stå på gottebordet hos mamma och styvpappa på julafton)
    Hemgjorda inlagda clementiner ( mamma och stypappa, svärfäräldrar, svägerska med man)
    Hemagjorda inlagda päron ( mamma och styvpappa)
    (kryddade kanderade blandade nötter, mamma med man, svärföräldrar, svägerska med man, svågern)

Listan kommer fyllas på med saker då jag inte är klar på långavägar

Svar på tråden Tips på JULklappar!