• Päron1986

Tips på JULklappar!

Jag tänkte att nu när det "drar sig mot jul" så kan man starta en tråd där vi kan tipsa varann om olika julklappar!

Svärmor, svärfar, mor och far, mormödrar etc
    barn, barnbarn, kusiner, älsklingar, sambos, makar, syskon, vänner, nära vänner.. alla man nu kan tänkas ge julklappar!

• Svar på tråden Tips på JULklappar!
  • Pigelinen
    Red Velvet skrev 2010-10-21 16:21:39 följande:
    Jo vi har också gjort så, samma gäller födelsedagar - det kommer ju från samma kassa liksom.
    Men jag vill ändå ge honom något litet men fint.
    Jag har faktiskt köpt honom en bok men jag vill gärna komma på något lite mer personligt att ge.
    Jag får klura på det här lite..
    Tack för förslagen!
    En biokväll? En flarra whisky el liknande om han gillar det? Min man fick ett år fotvård av mig ochhan tyckte det var jätteskönt, jag var orolig innan men varför ska inte killar kunna göra sånt? Min man går regelbundet på fotvård, spa el massage numera...

Svårt att komma med förslag när man inte känenr honom och vet vad han har för hobby/intressen.
    Det som sägs på familjeliv stannar här!!!
  • MalinNiklasHarryBebis
    Pigelinen skrev 2010-10-19 21:01:32 följande:
    Sånt är ju kul, dock väntar vi vårt andra barn nu i januari så det känns lite "fel" att bara fota dottern... om ni fattar vad jag menar...

Men jag har hittat en bagagevåg till pappa på clas Ohlsons hemsida som jag ska kolla på nästa gång jag kommer till stan... Annars har jag inte kommit på så mycket mera än tidigare.
    det e ju klart men då e de en bra julklapp nästa år :)
    på Önskefoto finns det även personlig kalender det fixade ja till min syster.
  • Pigelinen
    MalinNiklasHarryBebis skrev 2010-10-21 16:44:31 följande:
    det e ju klart men då e de en bra julklapp nästa år :)
    på Önskefoto finns det även personlig kalender det fixade ja till min syster.
    hihi ja det är inte illa att vara "klar" med julklapp till julen 2011 då är det bara årets kvar då

Har dock bestämt att vi kommer ta julkort på magen och dottern och skicka till släktetn, kan nog bli fint... kanske...
  • Red Velvet
    Pigelinen skrev 2010-10-21 16:27:23 följande:
    En biokväll? En flarra whisky el liknande om han gillar det? Min man fick ett år fotvård av mig ochhan tyckte det var jätteskönt, jag var orolig innan men varför ska inte killar kunna göra sånt? Min man går regelbundet på fotvård, spa el massage numera...

Svårt att komma med förslag när man inte känenr honom och vet vad han har för hobby/intressen.
    Det är svårt för mig som VET vad han tycker om också.
    Jag har gett skitbra presenter/julklappar tidigare år så jag har liksom spikat allt det som är HAN. (Hade jag varit rik hade jag haft lite fler saker att välja mellan dock). Antingen blir det en upprepning av något som jag gett tidigare år eller så får jag tänka så det knakar för att komma på något nytt.
  • Red Velvet
    Pigelinen skrev 2010-10-21 16:27:23 följande:

Jag har funderat på någon typ av behandling - fotvård går dock fetbort då han är så kittlig under fötterna.
    Massage kanske jag ska ge honom om jag inte kommer på något annat.
  • Pigelinen
    Red Velvet skrev 2010-10-21 17:30:46 följande:
    Jag har funderat på någon typ av behandling - fotvård går dock fetbort då han är så kittlig under fötterna.
    Massage kanske jag ska ge honom om jag inte kommer på något annat.
    Min man har ett fysiskt ansträngande jobb så han gillar massage jättemycket. Inte så ofta som killar skämmer bort sig på det Så det tycker jag är bra ideé.

Var på systembolaget och handlade för ett par veckor sedan när vi skulle ha gäster och då fanns en affich där där de hade olika dryckesprovningar både nu i höst o i vår. Det kan ju vara något att ge bort i julklapp om man har någon som är intresserad av Whisky, vin öl osc... http://www.systembolaget.se/TjansterEvenemang/Dryckesprovningar/ finns mer information. Vet inte om jag har någon att ge det iår men tyckte att det var en kul ide. Varför inte i present till någon som har "allt"!

Vill man inte dricka alkohol så finns det ju ställen som ahr te provning och choklad osv. Tycker att det brukar ge bra och intressant information, så att man lär sig något sammtidigt.
  • Pigelinen

Fick just veta att min systerson på 8år gillar pysselböcker, vart köper man sånna? Någon som har någon att rekomendera för en kille 8år?

• Päron1986
    Pigelinen skrev 2010-10-21 16:13:00 följande:
    Nej det är svårt med sin resp... nu har vi slutat att köpa till varandra och köper iställeet något gemensamt till oss. I fjol blev det en förstoring på dottern och iår lutar det mot en ny frys, inte så kul men ack så användbar   Innan det så köpte vi saker som vi båda behövde, jag fick ex en vattenkokare med termometer på utsidan så att man ser hur varmt vattnet håller sig, super bra... inte så personliga julklapapr men ändå

Annars kan ju en parfym, deo, bok, skiva, film, vantar, halsduk, tröja vara något kanske...
    Så gör vi också.. fast eg har vi sagt att "vi köper något extra fint när vi fyller år" men de glömmer vi alltid bort.. tur att båda gör de ;)
  • mimsan01

Slänger ut frågan här.. Jag har en släkting som bara ääääälskar kameler! Stora, små, bruna, prickiga, you name it. Tänkte försöka hitta någon skojig julklapp med "tema kamel". Nån som har nåt tips?

Svar på tråden Tips på JULklappar!