• Me o Mike

Plastiktråden 2

Plastiktråden
    Här samlas alla vi som funderar över att plastikoperera oss eller har gjort en eller flera operationer som ni vill dela med er av till oss andra.
    Tacksamma för tips på bra kliniker och vilka vi ska undvika fördelar och nackdelar om ni vart med om komplikationer Ja vi vill veta allt som behöver vetas

Vi kan ge varandra stöd i väntan och efter operation.
    Väljer att vara anonym då detta är lite känsligt för mina vänner som huserar på fl.

lägger till lite länkar med lite info här under:

plastikforum.se/

www.plastikoperationer.net/

www.plastikhuset.se

www.plastikkirurgiforum.se/

och ni som inte förstår att vissa mår dåligt över sina kroppar och vill utsätta oss själva för operationer för att komma över detta undanbedes att göra inlägg i denna tråd.

Nu kör vi Tjejer!

• Svar på tråden Plastiktråden 2
  • Max o Zekes mamma

Anonym (Åsa) skrev 2009-12-12 10:12:19 följande:

Hej, nä har inte bloggat men kan dra storyn här:) Låg kvar på kliniken 2 dgr, fick åka hem med dränagen, blödde också mycket. Fick ha kvar dem i 8 dgr tills återbesöket.Dom kliade nåt överjävligt sista dagarna. Jag åt smärtstillande nästan exakt 2 veckor, sista veckan endast panodil.2 veckor efter op svullnade jag upp & fick åka in till kliniken & bli tappad på vätska ur magen, samma sak veckan efter.Kände väl att jag började bli människa igen efter 3-4 veckor.Kunde gå rakt efter ca 5 veckor.Jag skulle ha gördeln 3 veckor dygnet runt & 3 veckor dagtid, men det blev 4 veckor dygnet runt & 4 veckor dagtid pga att jag var så svullen.Svullnar fortf upp på kvällarna ibland om jag varit igång mycket.Sätter på mig gördeln fortf ibland om jag blir jättesvullen, den är lite svår att skiljas ifrån:)Enda komplikationen jag haft var ett litet sår i ärret som inte ville läka men då hade jag endast kompress där & tejpade inte under 1 vecka så läkte det.Kommer ihåg att jag tyckte det var skitjobbigt att inte få duscha på första 8 dgrpga dränagen & sen 2 dgr till tills dränagehålen läkt.Bara fråga på om du har några frågor!Grattis till nya magen:)
    Tack Åsa!
    Jag har bara ett dränage.Måste sluta blöda tom måndag då de MÅSTE ta bort det pga inf risken.Fått ondare sedan igårkväll men ok ändå.Trodde jag skulle ha ondare...Men när jag nyser eller hostar tror jag att jag ska dö!ONT!Ska tillbaka på måndag och får inte heller duscha..Hur länge tog det innan du började jobba?¨
    Visst har du en liten hemma precis som jag?(15månaders.)Det är ganska jobbigt då han vill va hos mig mkt samt dra i dränaget..
    Skönt ha gördeln som stöd....
  • MichelleS

Me o Mike skrev 2009-12-12 09:58:42 följande:

Satt o kollade lite på priserna där. Det är som den jag varit hos.. Eller bor du i sthlm förresten??
    Tror den finns i Örebro med om jag inte har fel, han verkar vara runt på olika ställen men den kanske kan finnas i Sthm?

På Torsdag ska man dit då, är nervös som bara den.
    Mest nervös över att att kemin inte stämmer, som många verkar ha svårt med.
    Så jag hoppas jag bygger upp ett bra förtroende för honom så jag kan få en op tid i Januari som han sa.
    Man vet att man ska göra en förstoring och är superglad för det men det känns sååå långt borta ifrån min värld ennu. Hjärnan är ju helt inställd på det, så känns som att man går runt och tänker på det hela tiden.
  • Anonym (emmy)

vad jag har förstått så drar silikonbröst större bh storlekar.
    så om jag vill att mina bröst ska se ut som en C så kanske jag behöver E i bh.
    bara för att silikonbröst är mycket fastare och formar sig inte på samma sätt i bhn som ett par äkta bröst.
    eller vad tror ni, har ni hört något annat??
    hoppas jag blir lite klokare imorgon på min konsultation
    kram emmy

• Me o Mike

Var på andra konsultationen på samma ställe idag. Nu känns det mycket bättre med kirurgen.
    Jag har bestämmt att lägga in runda, mellanprofil 390 ml.

• Söta Nasse

någon som opererat sig på proforma eller planerar att göra det?

funderar på att boka in en konsultation där. De har ju väldigt bra priser och verkar ha försäkring man kan ta också. vore skönt att slippa åka så långt och ändå inte behöva betala så mycket. sen är det ju en fördel om man får träffa kirurgen på en gång också och kan åka till samma ställe även för återbesöken.

• Me o Mike

Ja det är på proforma jag ska göra!

Söta Nasse skrev 2009-12-16 11:55:35 följande:

någon som opererat sig på proforma eller planerar att göra det?funderar på att boka in en konsultation där. De har ju väldigt bra priser och verkar ha försäkring man kan ta också. vore skönt att slippa åka så långt och ändå inte behöva betala så mycket. sen är det ju en fördel om man får träffa kirurgen på en gång också och kan åka till samma ställe även för återbesöken.
  • Söta Nasse

okej. jag har bokat tid för konsultation där den 28/1

• Söta Nasse

vilken kirurg ska du opereras av?

• Me o Mike

Vem ska du träffa?

Söta Nasse skrev 2009-12-16 13:12:18 följande:

okej. jag har bokat tid för konsultation där den 28/1
  • Me o Mike
    Skrev samtidigt.

Jag har Örjan Gribbe.
Svar på tråden Plastiktråden 2