• Me o Mike

Plastiktråden 2

Plastiktråden
    Här samlas alla vi som funderar över att plastikoperera oss eller har gjort en eller flera operationer som ni vill dela med er av till oss andra.
    Tacksamma för tips på bra kliniker och vilka vi ska undvika fördelar och nackdelar om ni vart med om komplikationer Ja vi vill veta allt som behöver vetas

Vi kan ge varandra stöd i väntan och efter operation.
    Väljer att vara anonym då detta är lite känsligt för mina vänner som huserar på fl.

lägger till lite länkar med lite info här under:

plastikforum.se/

www.plastikoperationer.net/

www.plastikhuset.se

www.plastikkirurgiforum.se/

och ni som inte förstår att vissa mår dåligt över sina kroppar och vill utsätta oss själva för operationer för att komma över detta undanbedes att göra inlägg i denna tråd.

Nu kör vi Tjejer!

• Svar på tråden Plastiktråden 2
  • Petra78

Hej!

Tänkte hoppa in här om jag får ;)

Är en fyrbarnsmamma på 31år som ska fixa till mig lite.
    Har en op tid 12 januari och då ska jag lyfta och lägga i silikon i brösten, sen till hösten ska jag oxå gör bukplastik. Hur mycket jag än tränar så försvinner inte skinnet som hänger där :( Så då får man ta till lite annan hjälp tycker jag.

• Jenny N

Söta Nasse skrev 2009-12-16 11:55:35 följande:

någon som opererat sig på proforma eller planerar att göra det?funderar på att boka in en konsultation där. De har ju väldigt bra priser och verkar ha försäkring man kan ta också. vore skönt att slippa åka så långt och ändå inte behöva betala så mycket. sen är det ju en fördel om man får träffa kirurgen på en gång också och kan åka till samma ställe även för återbesöken.
    Jag ska operera både bröst och mage där den 1/2, det är Calle som ska op mig.
    Håller med om att de har väldigt bra priser, blev nästan 20000:- billigare än på akademikliniken där jag först hade tänkt op mig, nu fick jag ett väldigt bra intryck av proforma också och de där 20000:- kan jag göra något roligare för =)
  • Söta Nasse

me o mike
    carl-johan gustafson
    får väl se om jag tycker om honom

vad roligt att så många ska operera sig där.
    det känns bra att man kan betala 3000kr för en kapselförsäkring ifall att det skulle hända.

om jag hade åkt till kosmetisk kirurgi hade det kostat 36300kr plus resor på säkert en tusenlapp eller så och sen inte fått träffa kirurgen först på operationsdagen och sedan ha återbesöken på sthlms mottagningen.

nu går det på 37000kr och så får jag träffa kirurgen innan och får gå på återbesöken hos de också. känns mycket bättre och tryggare. hoppas bara att jag tycker om de också.

• Me o Mike

Det är ca 3-4% risk för kapselbildning. Därför valde jag att inte ta försäkrningen. Kirurgen förstod varför jag avstod.

Söta Nasse skrev 2009-12-17 08:19:18 följande:

me o mikecarl-johan gustafsonfår väl se om jag tycker om honomvad roligt att så många ska operera sig där.det känns bra att man kan betala 3000kr för en kapselförsäkring ifall att det skulle hända.om jag hade åkt till kosmetisk kirurgi hade det kostat 36300kr plus resor på säkert en tusenlapp eller så och sen inte fått träffa kirurgen först på operationsdagen och sedan ha återbesöken på sthlms mottagningen.nu går det på 37000kr och så får jag träffa kirurgen innan och får gå på återbesöken hos de också. känns mycket bättre och tryggare. hoppas bara att jag tycker om de också.
  • noggis

Hej hej!

Jag hoppar med här om det är okej?! =)
    Jag har sedan längé velat göra en bröstförstoring men karln har sagt nej hela tiden..
    Men nu efter jag fött mitt första barn så är jag mer missnöjd än någonsin och kan knappt klä av mig utan att skämmas å må dåligt!
    Så nu skiter jag i han å ska göra det iaf! =)
    Har inte läst tråden från skratch men ska väl ta å göra det i mån av tid!

Någon som gjort en operation å sedan efter ett år eller så fått ett barn till? Hur blev brösten efter det? Framför/bakom muskeln?

Hoppas alla har det bra!

• Anonym (emmy)

igår var jag på konsultation -kkab falköping
    träffa en jätte trevlig sköterska och fick jätte bra info.
    jag ska lägga in minst 375cc och har optid den 14/1

tycker det känns jätte bra med kliniken, iof får jag som sagt träffa kirurgen samma dag som op. men tycker det e ok ändå, för jag har infört mina önskemål tydligt i min journal tillsammans med sköterskan. ska op av stefan modin.

har ni andra "bröstlisor" fått någon optid än??

kram emmy

• Anonym (emmy)
    Petra78 skrev 2009-12-16 13:34:48 följande:
    Hej!Tänkte hoppa in här om jag får ;)Är en fyrbarnsmamma på 31år som ska fixa till mig lite.Har en op tid 12 januari och då ska jag lyfta och lägga i silikon i brösten, sen till hösten ska jag oxå gör bukplastik. Hur mycket jag än tränar så försvinner inte skinnet som hänger där :( Så då får man ta till lite annan hjälp tycker jag.
    hej!
    vad roligt vart ska du op dig den 12??
    kram emmy
  • Me o Mike

Jag har samma op-datum som du! 14/1.

Anonym (emmy) skrev 2009-12-17 08:33:57 följande:

igår var jag på konsultation -kkab falköping träffa en jätte trevlig sköterska och fick jätte bra info.jag ska lägga in minst 375cc och har optid den 14/1 tycker det känns jätte bra med kliniken, iof får jag som sagt träffa kirurgen samma dag som op. men tycker det e ok ändå, för jag har infört mina önskemål tydligt i min journal tillsammans med sköterskan. ska op av stefan modin.har ni andra "bröstlisor" fått någon optid än??kram emmy
  • Anonym (emmy)

me o mike-
    shit vad kul då kan vi följas åt

jag har inte heller tagit nån försäkring mot kapselbindning, skulle nått sånt inträffa eller något annat inom 1 år så behöver jag bara betala för narkosen 2500kr

kram emmy

• Petra78

Anonym (emmy) skrev 2009-12-17 08:33:57 följande:

igår var jag på konsultation -kkab falköping träffa en jätte trevlig sköterska och fick jätte bra info.jag ska lägga in minst 375cc och har optid den 14/1 tycker det känns jätte bra med kliniken, iof får jag som sagt träffa kirurgen samma dag som op. men tycker det e ok ändå, för jag har infört mina önskemål tydligt i min journal tillsammans med sköterskan. ska op av stefan modin.har ni andra "bröstlisor" fått någon optid än??kram emmy
    Hej hej!

Jag ska oxå op mig på kkab Falköping har varit på konsultation här i göteborg. Och av Stefan Modin :)
    Jag har bara hört positivt om kkab och Stefan. Och Ylva som jag var på konsultation hos var hur gulllig som helst, och tog sig verkligen tid för att lyssna på mina önskemål.
Svar på tråden Plastiktråden 2