• Me o Mike

Plastiktråden 2

Plastiktråden
    Här samlas alla vi som funderar över att plastikoperera oss eller har gjort en eller flera operationer som ni vill dela med er av till oss andra.
    Tacksamma för tips på bra kliniker och vilka vi ska undvika fördelar och nackdelar om ni vart med om komplikationer Ja vi vill veta allt som behöver vetas

Vi kan ge varandra stöd i väntan och efter operation.
    Väljer att vara anonym då detta är lite känsligt för mina vänner som huserar på fl.

lägger till lite länkar med lite info här under:

plastikforum.se/

www.plastikoperationer.net/

www.plastikhuset.se

www.plastikkirurgiforum.se/

och ni som inte förstår att vissa mår dåligt över sina kroppar och vill utsätta oss själva för operationer för att komma över detta undanbedes att göra inlägg i denna tråd.

Nu kör vi Tjejer!

• Svar på tråden Plastiktråden 2
  • Söta Nasse

fick just veta att gubben min får ut 80%bonus nu med dec lönen och det innebär ca 27000kr, sen kan han få upp till 120%bonus där resterande belopp betalas ut i början av året när alla kundundersökningar är klara.

Men just nu har jag i alla fall 27 tusen till operation så i värsta fall får jag hårdspara lite nu.
    Vill ju verkligen göra min operation i feb

• Me o Mike

Jag ska på en till konsultation i morgon. Hos kirurgcentrum.. Undrar om dom är bra?!
    Dom har nån ny gele i en av deras proteser... Kostar 40.000:-

• Petra78

Söta Nasse skrev 2009-12-17 10:56:52 följande:

fick just veta att gubben min får ut 80%bonus nu med dec lönen och det innebär ca 27000kr, sen kan han få upp till 120%bonus där resterande belopp betalas ut i början av året när alla kundundersökningar är klara.Men just nu har jag i alla fall 27 tusen till operation så i värsta fall får jag hårdspara lite nu.Vill ju verkligen göra min operation i feb
    Vad skönt!!! Då är fattas det inte mkt. Skönt att slippa låna ;)
  • Me o Mike

Ahh va skönt!!

Söta Nasse skrev 2009-12-17 10:56:52 följande:

fick just veta att gubben min får ut 80%bonus nu med dec lönen och det innebär ca 27000kr, sen kan han få upp till 120%bonus där resterande belopp betalas ut i början av året när alla kundundersökningar är klara.Men just nu har jag i alla fall 27 tusen till operation så i värsta fall får jag hårdspara lite nu.Vill ju verkligen göra min operation i feb
  • Petra78

Me o Mike skrev 2009-12-17 11:06:46 följande:

Jag ska på en till konsultation i morgon. Hos kirurgcentrum.. Undrar om dom är bra?!Dom har nån ny gele i en av deras proteser... Kostar 40.000:-
    Vad är det för gele? är det silikon fast ngn annan sort?
  • Me o Mike

Detta skrev han till mig.

Det finns fyra olika sorters bröstproteser, tre fyllda med silikon och en med koksalt. Den "gamla vanliga" silikonprotesen är fylld medsirapsliknande silikon. De två andra är ngt fastare i konsistensen och kallas därför för "geléhallon"proteser. Den nyaste av dessa två kallas förSoft Touch protes, eftersom den är något mjukare av dessa två sorter.Koksaltsprotesen är fylld med koksaltlösning. Den koksaltsfyllda resp. dentraditionella silikonprotesen har en garantitid på tio år och bör bytas såsmåningom (efter 12-15 år). De två "gelehallon"proteserna harlivstidsgaranti, dvs. skall inte behöva bytas under din livstid.

• Petra78

Me o Mike skrev 2009-12-17 11:22:02 följande:
    [citat]
    Detta skrev han till mig.Det finns fyra olika sorters bröstproteser, tre fyllda med silikon och en med koksalt. Den "gamla vanliga" silikonprotesen är fylld medsirapsliknande silikon. De två andra är ngt fastare i konsistensen och kallas därför för "geléhallon"proteser. Den nyaste av dessa två kallas förSoft Touch protes, eftersom den är något mjukare av dessa två sorter.Koksaltsprotesen är fylld med koksaltlösning. Den koksaltsfyllda resp. dentraditionella silikonprotesen har en garantitid på tio år och bör bytas såsmåningom (efter 12-15 år). De två "gelehallon"proteserna harlivstidsgaranti, dvs. skall inte behöva bytas under din livstid.
    Ok! Då är det ngn av de nya jag ska ha i såfall för de sa att det var livstidsgaranti på de implantaten :) Det är ju bra!

• Me o Mike

Fast det behöver inte betyda att dom är nya.. Min kompis gjorde sina bröst för ca 10 år sen. Hon har också livstidsgaranti.

Petra78 skrev 2009-12-17 11:24:26 följande:
    Me o Mike skrev 2009-12-17 11:22:02 följande:[citat]Detta skrev han till mig.Det finns fyra olika sorters bröstproteser, tre fyllda med silikon och en med koksalt. Den "gamla vanliga" silikonprotesen är fylld medsirapsliknande silikon. De två andra är ngt fastare i konsistensen och kallas därför för "geléhallon"proteser. Den nyaste av dessa två kallas förSoft Touch protes, eftersom den är något mjukare av dessa två sorter.Koksaltsprotesen är fylld med koksaltlösning. Den koksaltsfyllda resp. dentraditionella silikonprotesen har en garantitid på tio år och bör bytas såsmåningom (efter 12-15 år). De två "gelehallon"proteserna harlivstidsgaranti, dvs. skall inte behöva bytas under din livstid.Ok! Då är det ngn av de nya jag ska ha i såfall för de sa att det var livstidsgaranti på de implantaten :) Det är ju bra!
  • Petra78

Me o Mike skrev 2009-12-17 11:30:37 följande:

Fast det behöver inte betyda att dom är nya.. Min kompis gjorde sina bröst för ca 10 år sen. Hon har också livstidsgaranti.
    Ok! Men livstidgaranti i alla fall.
    det blir nog bra
  • Me o Mike

Ja det är jätteskönt att ha vetskapen om det! Inte skulle dom kunna lämna en sådan garanti om det var skit dom satte in i bröna!

Svar på tråden Plastiktråden 2