• Me o Mike

Plastiktråden 2

Plastiktråden
    Här samlas alla vi som funderar över att plastikoperera oss eller har gjort en eller flera operationer som ni vill dela med er av till oss andra.
    Tacksamma för tips på bra kliniker och vilka vi ska undvika fördelar och nackdelar om ni vart med om komplikationer Ja vi vill veta allt som behöver vetas

Vi kan ge varandra stöd i väntan och efter operation.
    Väljer att vara anonym då detta är lite känsligt för mina vänner som huserar på fl.

lägger till lite länkar med lite info här under:

plastikforum.se/

www.plastikoperationer.net/

www.plastikhuset.se

www.plastikkirurgiforum.se/

och ni som inte förstår att vissa mår dåligt över sina kroppar och vill utsätta oss själva för operationer för att komma över detta undanbedes att göra inlägg i denna tråd.

Nu kör vi Tjejer!

• Svar på tråden Plastiktråden 2
  • Junipingla
    Söta Nasse skrev 2009-12-17 15:34:42 följande:
    Jag har tänkt mycket på det där med tyngdkraften och har ju blivit slappare sen jag fick barn. Valde att vänta med förstoringen tills vi skaffat våra barn. Hade jag gjort den innan hade jag nog dessutom behöver begränsa mig i storlek rätt mycket då jag hade sån jäkla fast hud och stenhårda tuttar. rätt ord nu är nog degiga och jag som var besviken att han inte fick mera haha, men det är ju för att jag helst vill göra operationen igår haha Det är ju inte så lätt att spara ihop pengar när man inte jobbar. jag pluggar på halvtid för att få lite pengar och föräldraledig på halvtid, men snart är dagarna helt slut. Det är ju inte det lättaste att få jobb, men det känns ju bättre att börja jobba sen när tuttarna är klara. En del har ju faktiskt svårt att acceptera att sånna som jag vill genomgå en operation och då har förutfattade meningar om en. Jag har börjat fundera mer och mer på om man inte ska lägga implantaten framför muskeln. Någon som gjort det? om man tränar mycket brukar de rekommendera det eftersom att musklerna kan göra brösten fula annars. lägger man framför så kan man inte få dubbelbröst heller
    Jag personligen tycker att det ser fejk ut på många av de som lägger framför, det blir liksom (oftast) ingen snygg övergång till rundningen. Men givetvis finns det både för och nackdelar med bakom/framför.
    Jag har bakom och är odelat nöjd.
  • Me o Mike

Lägger man dom framför så får man ofta en riktigt klotboll..

Söta Nasse skrev 2009-12-17 15:34:42 följande:

Jag har tänkt mycket på det där med tyngdkraften och har ju blivit slappare sen jag fick barn.Valde att vänta med förstoringen tills vi skaffat våra barn. Hade jag gjort den innan hade jag nog dessutom behöver begränsa mig i storlek rätt mycket då jag hade sån jäkla fast hud och stenhårda tuttar.rätt ord nu är nog degigaoch jag som var besviken att han inte fick mera haha, men det är ju för att jag helst vill göra operationen igår haha Det är ju inte så lätt att spara ihop pengar när man inte jobbar. jag pluggar på halvtid för att få lite pengar och föräldraledig på halvtid, men snart är dagarna helt slut.Det är ju inte det lättaste att få jobb, men det känns ju bättre att börja jobba sen när tuttarna är klara. En del har ju faktiskt svårt att acceptera att sånna som jag vill genomgå en operation och då har förutfattade meningar om en.Jag har börjat fundera mer och mer på om man inte ska lägga implantaten framför muskeln. Någon som gjort det?om man tränar mycket brukar de rekommendera det eftersom att musklerna kan göra brösten fula annars.lägger man framför så kan man inte få dubbelbröst heller
  • Anonym (emmy)
    Petra78 skrev 2009-12-17 17:24:38 följande:
    Hej!jag åker in den 11 och op den 12 och får åka hem den 13 på morgonen så då ses vi nog inte hade varit roligt annars. Vart bor du?Kram
    vad synd då ses vi inte, det hade ju vart kul
    jag bor i skövde så jag har ca 3 mil till falköping.
    vart bor du?
    har du bestämt hur mycket o vad du ska lägga in? skulle du göra lyft också?
    kram emmy
  • MichelleS

Är det någon som vet om implantatet Mjuk silikongel (cohesive I) ?
    Det är väl inte gelehallon väl?

• Anonym (emmy)
    MichelleS skrev 2009-12-18 09:34:58 följande:
    Är det någon som vet om implantatet Mjuk silikongel (cohesive I) ?Det är väl inte gelehallon väl?
    jag har fattat det som att det är gelehallon men att cohesive finns i 1, 2, 3 fastighetsgrad där 1 är mjukast
  • Me o Mike

Precis. Det är gelehallon..

Anonym (emmy) skrev 2009-12-18 10:58:20 följande:

jag har fattat det som att det är gelehallon men att cohesive finns i 1, 2, 3 fastighetsgrad där 1 är mjukast
  • MichelleS

Me o Mike skrev 2009-12-18 11:42:26 följande:

Precis. Det är gelehallon..Anonym (emmy) skrev 2009-12-18 10:58:20 följande:
    Okej.
    Bra att jag valde rätt då :)
  • Petra78

Anonym (emmy) skrev 2009-12-18 09:26:29 följande:

vad synd då ses vi inte, det hade ju vart kul jag bor i skövde så jag har ca 3 mil till falköping.vart bor du?har du bestämt hur mycket o vad du ska lägga in? skulle du göra lyft också?kram emmy
    hej
    jag bor i lerum 2 mil från göteborg
    japp jag ska göra lyft och lägga in ca 450cc bakom muskeln hög profil
    du då?
  • Anonym (emmy)

Petra78 skrev 2009-12-18 16:08:34 följande:
    hejjag bor i lerum 2 mil från göteborgjapp jag ska göra lyft och lägga in ca 450cc bakom muskeln hög profildu då?
    ok då har du en bit att åka...
    jag ska lägga bakom muskeln ca 375cc, minst iaf
    vill ha hög profil så att brösten blir mer toppiga, och inte runda och platta!
    men nått sånt bestämdes inte på konsultationen, det görs på opdagen då jag träffar stefan.
    hur var det för dig? fick du reda på det på konsultationen?

kram emmy
  • Petra78

Anonym (emmy) skrev 2009-12-18 17:37:15 följande:

ok då har du en bit att åka...jag ska lägga bakom muskeln ca 375cc, minst iaf vill ha hög profil så att brösten blir mer toppiga, och inte runda och platta!men nått sånt bestämdes inte på konsultationen, det görs på opdagen då jag träffar stefan.hur var det för dig? fick du reda på det på konsultationen?kram emmy
    Nä det bestämdes inte direkt jag sa hur jag ville ha det men sen kommer ju stefan att mäta och säga vad han tycker så det bestäms på op dagen fullt ut. vill oxå har hög profil det kommer jag stå fast vid ialla fall ;)
Svar på tråden Plastiktråden 2