• Me o Mike

Plastiktråden 2

Plastiktråden
    Här samlas alla vi som funderar över att plastikoperera oss eller har gjort en eller flera operationer som ni vill dela med er av till oss andra.
    Tacksamma för tips på bra kliniker och vilka vi ska undvika fördelar och nackdelar om ni vart med om komplikationer Ja vi vill veta allt som behöver vetas

Vi kan ge varandra stöd i väntan och efter operation.
    Väljer att vara anonym då detta är lite känsligt för mina vänner som huserar på fl.

lägger till lite länkar med lite info här under:

plastikforum.se/

www.plastikoperationer.net/

www.plastikhuset.se

www.plastikkirurgiforum.se/

och ni som inte förstår att vissa mår dåligt över sina kroppar och vill utsätta oss själva för operationer för att komma över detta undanbedes att göra inlägg i denna tråd.

Nu kör vi Tjejer!

• Svar på tråden Plastiktråden 2
  • Anonym (emmy)
    MichelleS skrev 2009-12-19 09:29:49 följande:
    Tydligen så är silikon gel gelehallon, men vad det riktigt är har jag har ingen aning om.De var mer genomskilninga och såg inte alls ut som gelehallons utseende, det reagerade jag mest på. Tänk om de är för mjuka och kan rinna ut om det spricker.Någon som vet något om detta inplantat och ni får gärna säga varför ni inte valt det?Måste nämligen bestämma mig idag. Har ju endå fått op tid rätt så fort så han vill gärna veta och jag har ine en jäkla aning :(Hade ju helst velat ha mjuka, behagliga gelehallon 350 men han tyckte 325 som högst och det tycker jaq blir för litet :/
    ett gelehallon implantat ser ju inte ut som godisen exakt. men man kan säga att innehållet är lika- trögflytande. så om man skär i det så rinner det inte ut, utan det håller sig på plats.
    jag ska ha gelehallon...
    när har du optid??
    kram emmy
  • thelwin

ätligen har jag hittat tråde som jag sökt så läge, pust!!!{#lang_emotions_wink}
    Nu har jag en fråga om ngn vet nåt om  en klinik i linköping som heter pasikkliniken, bra / dåligt?? Har konsultation där på tisdag ska bli så spännande

Melwin 050509 Thelma 070529 Mina små skatter
  • MichelleS
    thelwin skrev 2009-12-19 10:58:32 följande:
    ätligen har jag hittat tråde som jag sökt så läge, pust!!!Nu har jag en fråga om ngn vet nåt om  en klinik i linköping som heter pasikkliniken, bra / dåligt?? Har konsultation där på tisdag ska bli så spännande
    Ska själv göra i Linköping men inte där så har ingen aning, hoppas det går bra på din konsultation :)
  • Anonym (emmy)

hög profil = puttar ut mer ifrån kroppen, mer toppiga i profil. inte lika breda i botten, ska passa på tjejer med smalare bröstkorg,,, men vad räknas som smal då???
    sägs att dessa ger en mer fejklook!?

mellan profil= bredare basmått och plattare i profil.
    känns som om att man skulle få rundare bröst ut mot sidorna med dessa!?

någon som vet??

• MichelleS

Anonym (emmy) skrev 2009-12-19 11:05:28 följande:

hög profil = puttar ut mer ifrån kroppen, mer toppiga i profil. inte lika breda i botten, ska passa på tjejer med smalare bröstkorg,,, men vad räknas som smal då???sägs att dessa ger en mer fejklook!?mellan profil= bredare basmått och plattare i profil.känns som om att man skulle få rundare bröst ut mot sidorna med dessa!?någon som vet??
    Blir helt knas på detta, vilka val man måste göra sen blir det så olika reslutat på alla med ju L:(

Jag vill ju inte ha för utstående utan lite mer fallande mellanprofil kanske är bäst endå då
  • thelwin
    Ok men vilken klinik ska du görs på?? Jag bor i sthlm men jag tyckte det var ett alldeles för stort utbud så det blev svårt att välja
    Ska bli så spännande at gå på konsultation, men jag har pxå beslut ångest för vad jag ska välja för implantat samt strl.
    MichelleS skrev 2009-12-19 11:00:40 följande:
    Ska själv göra i Linköping men inte där så har ingen aning, hoppas det går bra på din konsultation :)
    Melwin 050509 Thelma 070529 Mina små skatter
  • MichelleS
    thelwin skrev 2009-12-19 11:36:01 följande:
    De vitanova.
    De har bra pris. Jag ska göra totalt 3 ingrepp och betalar för två samt bra rabatt på det med.

Skitsvårt med inläggen ju det är ju det värsta, tycker jag.
    Men många brukar väl satsa på gelehallon 2 om jag har rätt (runda)
    Jag tror nog jag uteslutet silikon gel, eftersom det sägs vara farligt om det spricker då det rinner ut i kroppen, om det nu är så idag att det verkligen rinner ut?
  • Me o Mike

Hmm du är ju väldigt smal, så kanske han har rätt? Min kompis la in 350 ml. Hon är ca 170 lång och SMAL. Hon hade väldigt lite innan. Men på henne ser det väldigt lagom ut...

Men jag tror inte det blir extremt stort på dig iaf.. Men om du tar med high profile så kommer dom se väldigt bolliga ut tror jag...

MichelleS skrev 2009-12-19 10:49:18 följande:
    Me o Mike skrev 2009-12-19 10:44:00 följande:
    165 cm och väger ca 50 kg och vill helst ha 350 jag har ju knappt några bröst nu.Borde det verkligen bli förstort?High profile, står dom inte nästan upp till hakan då elelr hur är det?Jag har ju var inne på gelehallon jättelänge nu och trodde att silikon gel var det men nu vet jag faktiskt inte vad det är
  • Anonym (redan opad)

Anonym (emmy) skrev 2009-12-19 11:05:28 följande:

hög profil = puttar ut mer ifrån kroppen, mer toppiga i profil. inte lika breda i botten, ska passa på tjejer med smalare bröstkorg,,, men vad räknas som smal då???sägs att dessa ger en mer fejklook!?mellan profil= bredare basmått och plattare i profil.känns som om att man skulle få rundare bröst ut mot sidorna med dessa!?någon som vet??
    Jag har den profilen som är bredare i basen för jag vill kunna få till en klyfta utan ansträngning. Skulle jag ha tagit en högre profil så hade det blivit 1cm mer mellanrum mellan brösten på vardera sidan, om du förstår vad jag menar.
    Är jättenöjd med mellan profilen. De är runda ut mot armhålorna med så att säga.
  • Petra78

De sa på min konsultation att jag skulle ha hög profil eftersom mina är urammade där uppe så att säga. och jag vill ju att det ska bli lite bulligare upptill oxå.

Svar på tråden Plastiktråden 2