• Me o Mike

Plastiktråden 2

Plastiktråden
    Här samlas alla vi som funderar över att plastikoperera oss eller har gjort en eller flera operationer som ni vill dela med er av till oss andra.
    Tacksamma för tips på bra kliniker och vilka vi ska undvika fördelar och nackdelar om ni vart med om komplikationer Ja vi vill veta allt som behöver vetas

Vi kan ge varandra stöd i väntan och efter operation.
    Väljer att vara anonym då detta är lite känsligt för mina vänner som huserar på fl.

lägger till lite länkar med lite info här under:

plastikforum.se/

www.plastikoperationer.net/

www.plastikhuset.se

www.plastikkirurgiforum.se/

och ni som inte förstår att vissa mår dåligt över sina kroppar och vill utsätta oss själva för operationer för att komma över detta undanbedes att göra inlägg i denna tråd.

Nu kör vi Tjejer!

• Svar på tråden Plastiktråden 2
  • Petra78

Me o Mike skrev 2009-12-19 10:43:41 följande:

390.Men det är inte sååå stort.. Jag tror mer det är ovanan...
    390 hade jag tänkt från början men nu är jag inne på 450 som sagt man vänjer sig och om man lägger bakom muskeln försvinner visst lite.

vad har du för mått?
  • Me o Mike

Han sa till mig när jag nämnmde detta med att lite försvinner:

Det har du läst på nätet va?! Sen flinade han lite.. Det stämmer inte.. Ja kanske en MYCKET mycket liten bit försvinner, men stl du testar här är den som kommer att bli.. Hmmm

Mina mått.. Jag är 177 cm, väger ca 65-67 kilo.

Petra78 skrev 2009-12-19 19:55:43 följande:
    Me o Mike skrev 2009-12-19 10:43:41 följande:
    390 hade jag tänkt från början men nu är jag inne på 450 som sagt man vänjer sig och om man lägger bakom muskeln försvinner visst lite. vad har du för mått?
  • Petra78

Me o Mike skrev 2009-12-19 20:19:44 följande:

Han sa till mig när jag nämnmde detta med att lite försvinner:Det har du läst på nätet va?! Sen flinade han lite.. Det stämmer inte.. Ja kanske en MYCKET mycket liten bit försvinner, men stl du testar här är den som kommer att bli.. HmmmMina mått.. Jag är 177 cm, väger ca 65-67 kilo.
    Ja jag vet inte, men när jag var på konsultation sa hon att 30-50cc försvinner men som sagt det är inte mkt men jag tycker nog att man ska ta lite lite större än vad man tänkt, bättre att de blir lite för stora för man vänjer sig än för små för då går man säkert och irriterar sig på det. men smaken är som baken ;)
  • Anonym (:-))

Hur har er omgiving reagerat på att ni vill operara er el har operarat er? Det är min sambo och några nära vänner som vet att jag ska göra det och det är bara en av mina vänner som skrek ut i protest och förstod inte varför. Men hon har de perfekta brösten som jag hade innan graviditeter och amning. Min sambo tycker att det är onödigt men eftersom jag mår dåligt över mina bröst så tycker han att jag ska göra det jag mår bra av.
    Har inte bokat tid för konsultation men tänkte göra det efter alla lediga dagar

• Söta Nasse

jag tar hellre lite lite för små bröst, än lite förstora.

Vill att det ska se riktigt naturligt ut och inte att de ska se ut som silikonbomber.
    Vill ha en normal c-kupa. det vore toppen för mig.

• MichelleS

Okej.
    Idag måste jag bestämma mig då men fortfarande lite mycket beslutångest.
    Ni kanske kan hjälpa mig lite på traven?

Jag är iaf 165 cm lång, väger 50 kg och har ammat två år sammanlagt.

Antligen Gelehallon cohesive II men då max 250 ml sa han om jag vill ha, eftersom brösten kan komma ut ur armhålan.

Eller mjuk gel I och då kan jag ta upp till 350 ml med high profile.

Jisses så svårt, snälla säg vad ni tycker är ni snälla!

• MichelleS
    MichelleS skrev 2009-12-20 08:53:08 följande:
    Okej.Idag måste jag bestämma mig då men fortfarande lite mycket beslutångest.Ni kanske kan hjälpa mig lite på traven?Jag är iaf 165 cm lång, väger 50 kg och har ammat två år sammanlagt.Antligen Gelehallon cohesive II men då max 250 ml sa han om jag vill ha, eftersom brösten kan komma ut ur armhålan.Eller mjuk gel I och då kan jag ta upp till 350 ml med high profile.Jisses så svårt, snälla säg vad ni tycker är ni snälla!
    Det med gelehallon var om jag skulle ha moderate plus (standard profil) så ni vet :)
  • Me o Mike

det är verkligen skitsvårt att säga vad som blir bäst på dig när man inte sett dig..

• Petra78

Anonym ( ) skrev 2009-12-19 21:46:48 följande:

Hur har er omgiving reagerat på att ni vill operara er el har operarat er? Det är min sambo och några nära vänner som vet att jag ska göra det och det är bara en av mina vänner som skrek ut i protest och förstod inte varför. Men hon har de perfekta brösten som jag hade innan graviditeter och amning. Min sambo tycker att det är onödigt men eftersom jag mår dåligt över mina bröst så tycker han att jag ska göra det jag mår bra av.Har inte bokat tid för konsultation men tänkte göra det efter alla lediga dagar
    eftersom jag själv har ammat fyra barn. Så förstår de flesta varför jag vill göra det. För jag mår inte heller så bra av att tex gå på stranden och så. Men de som inte förstår är väl de som har perfekta bröst själva eller inte har ammat ngra barn eller de som är avundssjuka för de kanske inte vill lägga de pengarna.
    Det är vad jag tror iallafall ;)
  • Me o Mike

Det är bara 2 st som förstår mig. Det är min man och min syster.. Ok, min man tycker jag är lite töntig och tycker inte jag behöver det, men han förstår,

Alla andra som mina föräldrar och vissa av mna vänner tycker jag är galen!

Anonym ( ) skrev 2009-12-19 21:46:48 följande:

Hur har er omgiving reagerat på att ni vill operara er el har operarat er? Det är min sambo och några nära vänner som vet att jag ska göra det och det är bara en av mina vänner som skrek ut i protest och förstod inte varför. Men hon har de perfekta brösten som jag hade innan graviditeter och amning. Min sambo tycker att det är onödigt men eftersom jag mår dåligt över mina bröst så tycker han att jag ska göra det jag mår bra av.Har inte bokat tid för konsultation men tänkte göra det efter alla lediga dagar
Svar på tråden Plastiktråden 2