• Me o Mike

Plastiktråden 2

Plastiktråden
    Här samlas alla vi som funderar över att plastikoperera oss eller har gjort en eller flera operationer som ni vill dela med er av till oss andra.
    Tacksamma för tips på bra kliniker och vilka vi ska undvika fördelar och nackdelar om ni vart med om komplikationer Ja vi vill veta allt som behöver vetas

Vi kan ge varandra stöd i väntan och efter operation.
    Väljer att vara anonym då detta är lite känsligt för mina vänner som huserar på fl.

lägger till lite länkar med lite info här under:

plastikforum.se/

www.plastikoperationer.net/

www.plastikhuset.se

www.plastikkirurgiforum.se/

och ni som inte förstår att vissa mår dåligt över sina kroppar och vill utsätta oss själva för operationer för att komma över detta undanbedes att göra inlägg i denna tråd.

Nu kör vi Tjejer!

• Svar på tråden Plastiktråden 2
  • MichelleS

Vet någon om brösten ser mer naturligt fallande ut om man tar medium profil istället för high profil?

Jag är ju inne på gelehallon 350 ml i medium profil.
    Men min kirurg rekommenderade endast 270 ml som högst om jag skulle ha medium profil.

Jag förstår inte vitsen med att ha high profil om man endå inte har hängtuttar.
    och heller inte varför man inte kan ta 350 om man skulle ha medium profil, så mycket kan de väl inte hänga ut på sidorna?

• Söta Nasse

michelle
    det enda sättet för dig att verkligen se skillnaden är att kolla på och jämföra måtten på de olika implantaten

• Söta Nasse

Tänkte bara höra hur profoma gör vid olika komplikationer, vilka komplikationer opererar de om gratis vs mot kostnad.

Om man får kapselbildning men inte tagit deras försäkring mot det för 3000kr, vad får man då betala för att åtgärda det?

Om brösten inte blir fina tex dubbelbröst, olika stora eller olika höjd, kolsyrekänsla, muskelpåverkan mm.

Hur är de vid komplikationer? Opererar om utan mer diskussioner eller kan man behöva övertala de.

Man vill ju veta så mycket som möjligt innan konsultationen.

• Me o Mike

Hmm jag har FÖR mig att man betalar 10.000:- drygt vid kapselbildning..

Vill du ha min kirurgs mailadress??

Söta Nasse skrev 2009-12-22 16:36:56 följande:

Tänkte bara höra hur profoma gör vid olika komplikationer, vilka komplikationer opererar de om gratis vs mot kostnad.Om man får kapselbildning men inte tagit deras försäkring mot det för 3000kr, vad får man då betala för att åtgärda det?Om brösten inte blir fina tex dubbelbröst, olika stora eller olika höjd, kolsyrekänsla, muskelpåverkan mm.Hur är de vid komplikationer? Opererar om utan mer diskussioner eller kan man behöva övertala de.Man vill ju veta så mycket som möjligt innan konsultationen.
  • Anonym

Hur har det gått för er som opat er nu??
    E ni nöjda? Ska på konsultation snart. finns det något speciellt jag inte ska glömma å fråga?

• Max o Zekes mamma
    Anonym skrev 2009-12-27 10:10:01 följande:
    Hur har det gått för er som opat er nu??E ni nöjda? Ska på konsultation snart. finns det något speciellt jag inte ska glömma å fråga?
    Vad ska du göra?
    Fråga när du kan börja jobba igen och ev träna?
    När det riktiga resultatet kommer att synas?
  • Me o Mike

Jösses va tiden går!! Jag har bara lite drygt 2 veckor kvar!! Känns overkliget. Inte ens lite nervös är jag!!!

• Petra78

Håller med Me o Mike. Tiden går hur fort som helst. Om exakt två veckor tar jag tåget till falköping, shit är hur nervös som helst. Men det kommer vara skönt när det är över. Har sovit hur dåligt som helst nu det senaste, har bara drömt om bröst. ;) Alldeles för många mardrömmar.
    Hi hi

• Söta Nasse

ni som har/ska operera er hos kkab vet ni hur de gör vid ev komplikationer? vad får man betala/inte betala vid kapselbildning mm?

Jag vill operera mig exakt den 25e feb hihi

• Me o Mike

men jag är inte alls nervös!! Och det är skittrist!! Det är ju jättekul att vara pirrig och nervös.
    Jag har nog bara för mycket att tänka på gissar jag och så fort det verkligen närmar sig så kommer säkert nerverna!

Det verkar vara många som ska opa sig i falköping. En kompis till mig gjorde sina där.

Petra78 skrev 2009-12-28 17:00:43 följande:
    Håller med Me o Mike. Tiden går hur fort som helst. Om exakt två veckor tar jag tåget till falköping, shit är hur nervös som helst. Men det kommer vara skönt när det är över. Har sovit hur dåligt som helst nu det senaste, har bara drömt om bröst. ;) Alldeles för många mardrömmar.Hi hi
Svar på tråden Plastiktråden 2