• Me o Mike

Plastiktråden 2

Plastiktråden
    Här samlas alla vi som funderar över att plastikoperera oss eller har gjort en eller flera operationer som ni vill dela med er av till oss andra.
    Tacksamma för tips på bra kliniker och vilka vi ska undvika fördelar och nackdelar om ni vart med om komplikationer Ja vi vill veta allt som behöver vetas

Vi kan ge varandra stöd i väntan och efter operation.
    Väljer att vara anonym då detta är lite känsligt för mina vänner som huserar på fl.

lägger till lite länkar med lite info här under:

plastikforum.se/

www.plastikoperationer.net/

www.plastikhuset.se

www.plastikkirurgiforum.se/

och ni som inte förstår att vissa mår dåligt över sina kroppar och vill utsätta oss själva för operationer för att komma över detta undanbedes att göra inlägg i denna tråd.

Nu kör vi Tjejer!

• Svar på tråden Plastiktråden 2
  • sandy sandy

jag tog ett privatlån i nordea. det tar ca. 1 vecka att få pengarna å man ansöker direkt på webben. så kolla upp me din bank :)

• Söta Nasse

om jag behöver låna till mig de sista tusenlapparna, så lånar jag bara av pappa som sitter på massa stålar, men som är smart och är snål som få.

Jag har 25000kr och om jag opererar mig på kkab behöver jag 11 000kr och 12000kr om det blir hos proforma. Vill operera mig den 25e feb och då blir det ju fördelat på 2 löner, så jag hoppas att vi kan snåla ordentligt och spara undan det. annars går jag till pappa och lånar.

Men min man får förhoppningsvis lite mera julbonuspengar och så lite jourpengar, så det borde gå. Jobbigt att man verkligen ska behöva vrålspara. Ingen shopping på mellandagsrean här inte.

Min man vägrar låta mig genomföra operationen om jag går och tar ett lån.
    Han är superhård med det, bara lån på bostad och inte ens 90% belåning.
    Men han blir kanske av med sin förmånsbil och då måste vi ju gå och ta lån på bil och efter att ha haft en ny volvo, vill man inte direkt köpa en gammal bil utan kanske något år gammal bara så det är väl smart att inte ta en massa onödiga lån då.

• Me o Mike

Proforma kostar bara 34.000

Eller ska du ha anatomiska?

Söta Nasse skrev 2009-12-29 19:19:22 följande:

om jag behöver låna till mig de sista tusenlapparna, så lånar jag bara av pappa som sitter på massa stålar, men som är smart och är snål som få.Jag har 25000kr och om jag opererar mig på kkab behöver jag 11 000kr och 12000kr om det blir hos proforma. Vill operera mig den 25e feb och då blir det ju fördelat på 2 löner, så jag hoppas att vi kan snåla ordentligt och spara undan det. annars går jag till pappa och lånar.Men min man får förhoppningsvis lite mera julbonuspengar och så lite jourpengar, så det borde gå. Jobbigt att man verkligen ska behöva vrålspara. Ingen shopping på mellandagsrean här inte.Min man vägrar låta mig genomföra operationen om jag går och tar ett lån.Han är superhård med det, bara lån på bostad och inte ens 90% belåning.Men han blir kanske av med sin förmånsbil och då måste vi ju gå och ta lån på bil och efter att ha haft en ny volvo, vill man inte direkt köpa en gammal bil utan kanske något år gammal bara så det är väl smart att inte ta en massa onödiga lån då.
  • Anonym (emmy)

hej alla!
    absolut inget fel att ta ett lån till sig själv, det är ju en riktig invenstering.
    jag ansökte på ge money bank- mitt lån igår kväll, hoppas det går fort. det är ju helgdagar o så nu.
    tänkte ju att vi inte skulle låna upp pengar på huset tills våren, o då inte tänkt bröstpengar utan till att byta fönster. jag hade pengar undanlagda till bröst men som sagt nu strular det med dom- lång historia o tråkig!!!

me o mike-
    betalar du 34000kr för dina bröst?
    har du bestämt vad du ska lägga in?

kram emmy

• Me o Mike

Jag valde att inte låna till brösten! För ca 2 år sedan låånade jag till min ögonoperation.. Det fick räcka! Men det är absolut inget fel i att låna! Missförstå mig inte!

Idag får jag in pengarna för vår lägenhet jag pratade om i början av tråden. (vi har just sålt en ombildad hyresrätt) så det känns skönt att veta att det verkligen FINNS pengar till tittsen på riktigt!

Ja Emmy, Proforma tar 34.000 för förstoring med runda och 37.000 för anatomiska.. Väldigt väldigt bra priser.

Anonym (emmy) skrev 2009-12-30 07:55:41 följande:

hej alla!absolut inget fel att ta ett lån till sig själv, det är ju en riktig invenstering.jag ansökte på ge money bank- mitt lån igår kväll, hoppas det går fort. det är ju helgdagar o så nu.tänkte ju att vi inte skulle låna upp pengar på huset tills våren, o då inte tänkt bröstpengar utan till att byta fönster. jag hade pengar undanlagda till bröst men som sagt nu strular det med dom- lång historia o tråkig!!!me o mike-betalar du 34000kr för dina bröst?har du bestämt vad du ska lägga in?kram emmy
  • Petra78

Anonym (emmy) skrev 2009-12-30 07:55:41 följande:

hej alla!absolut inget fel att ta ett lån till sig själv, det är ju en riktig invenstering.jag ansökte på ge money bank- mitt lån igår kväll, hoppas det går fort. det är ju helgdagar o så nu.tänkte ju att vi inte skulle låna upp pengar på huset tills våren, o då inte tänkt bröstpengar utan till att byta fönster. jag hade pengar undanlagda till bröst men som sagt nu strular det med dom- lång historia o tråkig!!!me o mike-betalar du 34000kr för dina bröst?har du bestämt vad du ska lägga in?kram emmy
    Hej!
    Jag har oxå tagit mitt lån på ge moneybank och det gick snabbt men som sagt nu är det ju lite röda dagar och så.
    på kkab kostar en förstoring 36300 med livsgaranti på implantaten
  • Anonym (plastikhuset)

thelwin jag har opat mig där och har bara gott att säga om dem skulle utan tvekan göra om det igen om det skulle bli aktuellt :)

• Söta Nasse

Jag ska inte ha anatomiska, men vill ju ha deras kapselförsäkring. Det är ju såå värt att betala de extra 3000kr och sedan veta säkert att de fixar det om det blir kapsel. Blir ju mkt dyrare utan deras försäkring.

Men av nån anledning har jag nu de senaste dagarna tänkt mer i banorna att ändå åka till falköping. Men vi får se hur det blir. Väntar spänt på att klinikerna ska öppna så att jag kan jämföra hur de hanterar komplikationer.

Ler inombords varje gång jag läser "Attans vad sexig jag ska bli" hihi
    Och shit vad många inlägg du skrivit helt plötsligt.

• Me o Mike

Min kirurg nästan rekomenderade mig att skita i försäkrningen.. Han säger att risken är så pass liten och att man kan göra roligare saker för dom pengarna!
    Det säger även läkarna på kirurgcentrum.

Söta Nasse skrev 2009-12-30 10:16:14 följande:

Jag ska inte ha anatomiska, men vill ju ha deras kapselförsäkring. Det är ju såå värt att betala de extra 3000kr och sedan veta säkert att de fixar det om det blir kapsel. Blir ju mkt dyrare utan deras försäkring.Men av nån anledning har jag nu de senaste dagarna tänkt mer i banorna att ändå åka till falköping. Men vi får se hur det blir. Väntar spänt på att klinikerna ska öppna så att jag kan jämföra hur de hanterar komplikationer.Ler inombords varje gång jag läser "Attans vad sexig jag ska bli" hihiOch shit vad många inlägg du skrivit helt plötsligt.
  • Anonym (emmy)
    Petra78 skrev 2009-12-30 09:10:08 följande:
    Hej! Jag har oxå tagit mitt lån på ge moneybank och det gick snabbt men som sagt nu är det ju lite röda dagar och så.på kkab kostar en förstoring 36300 med livsgaranti på implantaten
    jaha ok! hoppas verkligen dom snabbar sig med att betala ut pengarna.
    det stämmer väl att kkab rättar till komplikationer inom 1 år? det sa dom till mig iaf.
    hade du en bit att åka till falköping oxå, hur gör du med resan menar jag, tåg??
Svar på tråden Plastiktråden 2