• Me o Mike

Plastiktråden 2

Plastiktråden
    Här samlas alla vi som funderar över att plastikoperera oss eller har gjort en eller flera operationer som ni vill dela med er av till oss andra.
    Tacksamma för tips på bra kliniker och vilka vi ska undvika fördelar och nackdelar om ni vart med om komplikationer Ja vi vill veta allt som behöver vetas

Vi kan ge varandra stöd i väntan och efter operation.
    Väljer att vara anonym då detta är lite känsligt för mina vänner som huserar på fl.

lägger till lite länkar med lite info här under:

plastikforum.se/

www.plastikoperationer.net/

www.plastikhuset.se

www.plastikkirurgiforum.se/

och ni som inte förstår att vissa mår dåligt över sina kroppar och vill utsätta oss själva för operationer för att komma över detta undanbedes att göra inlägg i denna tråd.

Nu kör vi Tjejer!

• Svar på tråden Plastiktråden 2
  • Anonym (emmy)

ser att en del är riktigt flitiga på plastikkirurgiforumet
    jag bara lusläser jag ser inte heller några bilder, men på qvinna.info kan man se bilder

• Söta Nasse

Efter att ha ringt och pratat med de på proforma har jag bestämt mig för operation där, förutsatt att jag tycker om kirurgen.

Har tid för konsultation den 15/1 och operation 25/2. Precis det datum jag ville operera mig. Blir då hos Örjan Gribbe.

• Me o Mike

Va roligt att vi har samma!

Söta Nasse skrev 2009-12-30 15:33:34 följande:

Efter att ha ringt och pratat med de på proforma har jag bestämt mig för operation där, förutsatt att jag tycker om kirurgen.Har tid för konsultation den 15/1 och operation 25/2. Precis det datum jag ville operera mig. Blir då hos Örjan Gribbe.
  • Anonym

Är själv en tjej på 29 år som fött 2 barn och känner att jag vill förstora brösten. Vill bara säga att under mitt beslut fram och tillbaka så har det verkligen underättat när jag läst era inlägg :) på ett poitivt sätt förstås! Hur länge har ni fått vänta på operation? hur mycket har det kostat?

• thelwin

Nu har jag äntligen varit på konsultation på plastikakademin, oj vilken trevlig man jag träffade, Gunnar Kratz. Jag fick en op tidden 12 februari, längtar så att äntligen få bli lite kvinnlig. Som det ser ut nu så lägger jag in 450 mellanprofil, hoppas på att det blir bra, hinner säkert ändra mig några ggr innan den 12 feb.
    Jag har turen att inte behöva ta lån till de 38000 det kostar

Gott Nytt år på er alla tjejer

Melwin 050509 Thelma 070529 Mina små skatter
  • Söta Nasse

Detta fick jag i svar från kkab ang komplikationer. Nu skriver de ju inte hur de gör med olika komplikationer, men det låter ju som att de är väldigt tillmötesgående i alla fall.

<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:1; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:0 0 0 0 0 0;} @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-520092929 1073786111 9 0 415 0;} @font-face {font-family:Consolas; panose-1:2 11 6 9 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:modern; mso-font-pitch:fixed; mso-font-signature:-520092929 1073806591 9 0 415 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} p.MsoPlainText, li.MsoPlainText, div.MsoPlainText {mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-link:"Oformaterad text Char"; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.5pt; font-family:Consolas; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} span.OformateradtextChar {mso-style-name:"Oformaterad text Char"; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-unhide:no; mso-style-locked:yes; mso-style-link:"Oformaterad text"; mso-ansi-font-size:10.5pt; mso-bidi-font-size:10.5pt; font-family:Consolas; mso-ascii-font-family:Consolas; mso-hansi-font-family:Consolas;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:36.0pt; mso-footer-margin:36.0pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} -->

Efter en operation går du på minst 3 återbesök 6 månader efter din operation. Vid en 6 månaders kontroll gör vi en bedömning om det finns någonting som du behöver få korrigerat , om det är så gör vi korrigeringen gratis det du betalar vid ingreppet är narkosen 2500:-.

Vi korrierar upp till 1 år efter ingreppet för denna summan.

Vi tycker att brösten blir naturligare med inläggen bakom bröstmuskeln men allt är individuellt och skulle just dina bröst bli bättre med inläggen framför bröstmuskeln så lägger vi dem där.

Du betämmer storleken på inläggen med din kirurg antingen kvällen innan eller på operationsmorgonen. Du är alltid välkommen på en kostnadsfri information till Aina då ni kan ta eventuella frågetecken och titta lite mera på storlek och implantat.

Du får en topp vid operationen och den ska du använda de 2 första veckorna tills du kommer på ditt första återbesök. Då bedömmer vi om du behöver någon annan bh.

me o mike

Jag valde honom istället så jag jag fick operera mig en torsdag. Hade tid inbokad hos carl-johan innan,men han opererade bara i början av veckan. Vill utnyttja helgens dagar, så att gubben inte behöver vara borta så mycket från jobbet. Barnen går ju bara halvtid på dagis, så han måste vara hemma halvtid med de. Opererar mig som sagt en torsdag och blir hämtad fredag morgon, sedan är min man hemma hela veckan efter, så 10dgr  och 11e dagen får jag börja ta hand om barnen själv förutom de 5 timmar de är på dagis.

♥ Lägenheten är typ färdigrenoverad ♥
  • Söta Nasse

Fan jag har nog blivit tuttberoende haha, eller ska jag säga beroende av plastikkirurgiforum. Det är ju såå långt till 25 februari. Vill ju operera mig NU!

♥ Lägenheten är typ färdigrenoverad nu ♥
  • Me o Mike
    Söta Nasse skrev 2009-12-31 17:12:51 följande:
    Fan jag har nog blivit tuttberoende haha, eller ska jag säga beroende av plastikkirurgiforum. Det är ju såå långt till 25 februari. Vill ju operera mig NU!
    hehe jag me! Allt jag tänker på nu.. TUTTAR!!

Lyssna på denna!

">

• Petra78
    Anonym (emmy) skrev 2009-12-30 13:50:49 följande:
    jaha ok! hoppas verkligen dom snabbar sig med att betala ut pengarna.det stämmer väl att kkab rättar till komplikationer inom 1 år? det sa dom till mig iaf.hade du en bit att åka till falköping oxå, hur gör du med resan menar jag, tåg??
    Japp det stämmer man behöver bara betala narkosen på 2500.
    Jag har en liten bit att åka jag tar tåget dit och sen hämtar min sambo mig när jag ska hem.
  • Petra78

Gott nytt år på Er alla tuttlisor ;p

Svar på tråden Plastiktråden 2