• Svar på tråden GI Del2
  • söta sotnos

sandra 82 skrev 2009-10-21 12:33:26 följande:

Hej! Har en liten fråga till er som kör gi, är inte helt insatt i det men försöker undvika bröd, pasta, potatis o ris... men hur är det med havregynsgröt, kan man äta det till frukost? Är så trött på ägg...
    Tjing!!!!!
    Det är väll mycket kolisar i havregrynsgröt,kör du fas 1?
    Det är bättre me naturell yogurt me några nötter i!!!
    O vill du ha mer smak på yogurten så kan du ju ha tex hallon eller blåbär i =)
  • söta sotnos

Hej vänner!!!!!!!
    Ua nu snart så hoppas jag komma på rätt spår=)
    Har hållt mig till gi nu sen förra veckan (spårade ju ur där o gick upp 2,2 kg !!!!!!!
    Men nu känns det lite bättre igen ..
    Blev vrål hungrig i går o tog mig några rullar me färskost i o några skivor brie ost=)
    Muma var det!!!!!
    I dag så blir det wok me kokosmjölk i (ingn pasta eller så i mitt)
    Ja vi ska åka hem till min mamma o äta lite middag!!!!
    Ha en fortsatt trevlig onsdag=)

• hopee

sandra 82 skrev 2009-10-21 12:33:26 följande:

Hej!Har en liten fråga till er som kör gi, är inte helt insatt i det men försöker undvika bröd, pasta, potatis o ris... men hur är det med havregynsgröt, kan man äta det till frukost? Är så trött på ägg...
    Havregryngsgröt är jättebra, kanske inte i fas1 men sedan. Det är något som händer med grynen när man kokar dem så de blir väldigt gi-vänliga
    Har gått ner några gram till väger nu 61,8 kan knappt tro det är sant. Har precis ätit en jättegod omelett med lite sojagrädde i och bacon och lite wokgrönsaker och purjolök.Rekomenderas!
  • arandjelina

Jag har också fuskat sedan söndagen, har inte gått upp i vikt ,men jag känner att magen har blivit större.
    Är trött på allt.
    Men i morgon är jag tillbaka på fas ett igen.

Jag är också hungrig , har börjat känna att jag saknar något efter maten , måste vara kolhydrater.....

Måste nog bli medlem på vikt koll ......

• arandjelina

Jag vill så gärna gå ner 15 kg. till......suck.

• Myror i brallan

Skriver under på det min vän!!! 15 kilo minst

arandjelina skrev 2009-10-21 20:41:53 följande:
    Jag vill så gärna gå ner 15 kg. till......suck.
  • söta sotnos

Jag håller me er=)
    Minst 15 kg *suck*

• emmgus

Yeees! idag har jag hoppat ner ganska mkt på vågen 60,7 :D

Tycker fortfarande de funkar bra med o leva ganska likt fas ett, saknar egentligen inget, mest svårt o komma på va tusan jag ska laga.
    Men kikade in dom där bloggana o så man kunde göra potatisgratäng på rättika, nån som testat?

• Myror i brallan

Jag har också det problemet... att ha fantasibrist när det gäller att hitta på maträtter... blir annars himla lätt att det blir kött, smarrig sås och grönsaker

Svar på tråden GI Del2