• Svar på tråden GI Del2
  • emmgus

Men ska vi skriva ner våra favoritrecept? så kanske vi kan äta varandras favorit maträtter? :D

Jag är ju veg men detta går lika bra o göra med en köttbit såklart.

2 veg fileer
    stek tillsammans med gullök,vitlök,champinjoner, häll på grädde o smula i en halv köttbuljong tärning, lite peppar o körvel.
    Låt koka samman o häll sedan i lite riven ost, serveras med god sallad :)

Smakar jätte bra men har tröttnat :D

• sandra 82
    hopee skrev 2009-10-21 17:51:08 följande:
    Havregryngsgröt är jättebra, kanske inte i fas1 men sedan. Det är något som händer med grynen när man kokar dem så de blir väldigt gi-vänliga Har gått ner några gram till väger nu 61,8 kan knappt tro det är sant. Har precis ätit en jättegod omelett med lite sojagrädde i och bacon och lite wokgrönsaker och purjolök.Rekomenderas!
    Ok!
    En lite fråga till... Vad är fas 1? Och är det ok med mejeriprodukter så som yoggi, ost o mjölk?
  • emmgus

Första fasen så äter man mkt lite kolhydrater.
    Mildyoughurt är okej men smaksatta youghurtar veta tusan, o mjölk ska man inte dricka, isf pyttelite i matlagning kanske.

De e va jag har hört, vet inte hur de e längre fram

• hopee

emmgus: Åh vad kul för dig! grattis! får man fråga hur lång du är? Själv är jag 167..min sambo sa åt mig igår att nu måste jag sätta ett mål och sen hålla det och inte gå ner mer än så. Han har nog rätt kan bara inte bestämma mig hur mycket.. provade klänningar igår och ännu ser man min putmage. Tror jag bestämmer 58kilo sen får det räcka

sandra 82 skrev 2009-10-22 09:24:33 följande:
    Ok! En lite fråga till... Vad är fas 1? Och är det ok med mejeriprodukter så som yoggi, ost o mjölk?
    Ja precis som emmgus skriver så är det väldigt begränsat med kolhydrater i fas 1. Efter den fasen kommer nystart där man kan äta lite mer kolhydrater och sista fasen som man kan leva efter resten av livet heter balans. Du väljer fas efter hur fort du vill gå ner i vikt kan man säga. I fas 1 tex är det max 2dl yoghurt om dagen. det klarar inte jag iaf
  • söta sotnos

Men hur mycket grädde o ost o mejeri produkter om man hoppar över mjölk får man tilexempel dricka om dagen ?
    Mvh

• söta sotnos

Men hur mycket grädde o ost o mejeri produkter om man hoppar över mjölk får man tilexempel dricka om dagen ?
    Mvh

• emmgus

Vet inte, men inte mängder.

Jag är bara 160 DisaD, så 56 känns ändå rimligt :)

Men hur går de med recepten?

• stockrosen
    emmgus skrev 2009-10-22 09:38:32 följande:
    Första fasen så äter man mkt lite kolhydrater.Mildyoughurt är okej men smaksatta youghurtar veta tusan, o mjölk ska man inte dricka, isf pyttelite i matlagning kanske.De e va jag har hört, vet inte hur de e längre fram
    Jag är i fas1 (Rivstart) och får äta ca 2,5 dl yoghurt, EJ smasatt utan enbart naturell. Man får smaksätta själv.

Jag är bara inne på 3-dje dagen och shit vilken huvudvärk jag har
    Sen springer jag och kissar även på natten så jag är tröttare än någonsin. Har en liten bebis som väcker mig då ochdå och sen så väcker JAG mig själv för jag måste kissa....hua mig...skall det vara så jobbigt?
  • stockrosen
    emmgus skrev 2009-10-22 14:58:29 följande:
    Vet inte, men inte mängder.Jag är bara 160 DisaD, så 56 känns ändå rimligt :)Men hur går de med recepten?
    Jag är 162 och siktar på 64 kg. Det var länge sen jag vägde 58 och då var jag jättesmal. Snygg...men det känns inte realistiskt nu tyvärr.
  • emmgus

Stockrosen: Första dagarna/veckan kissar man mkt men de lägger sig.
    O tröttheten åxå jag lovar.

Lever ju fortfarande i fas ett o har gjort de i snart 3 månader, o jag mår inte dåligt eller så.
    Omöjligt är de inte o nå sina mål, jag lovar jag trodde aldrig jag skulle gå ner men har ju tappat 9,3 kilo nu.

Svar på tråden GI Del2