• Svar på tråden GI Del2
  • jeskre

kul att det är så många som kör GI här!
    Ett tips till er är att inte ta så allvarligt på energimängden, däremot att vara noggrann med mellanmål. "nackdelen" med GI är ju att man inte hinner bli hungrig men d är jätteviktigt att äta ordentligt och de dagar ni tränar ät kolhydrater!
    I fas 1 ska man ju inte äta socker alls, men sen när man kommit till fas 2 tycker jag man kan unna sig ngt ibland. Visst nedgången går ju långsammare men för å orka hela vägen ( det är ju trots allt en livs stil) så kan det kännas lättare om man unnar sig ngt ibland.
    Sen finns det ju goda GI-desserter som man kan göra! :)
    Lycka till allihopa!

Att tänka på.
    Att viktnedgången går segt eller avstannar är helt normalt dels har grabbar lättare för å gå ner i vikt pga metabolismen( förbränningen).
    Å sen beror det lite på var man befinner sig i menstruations cykeln, om man äter mediciner, preventivmedel, om man stressar mkt osv...

Platåer drabbas alla av förr eller senare och i slutet är det alltid svårast de sista kilona känns som att de aldrig lossnar!!!

• hopee

i början var jag hård och unnade mig inget ens på helgen. Tror det var bra för nu kan jag göra det utan att gå upp i vikt dessutom känner jag också att jag inte klarar att ha det på något annat sätt.
    Och angående det här med platåer, jag är så glad att jag "red" ut min som pågick i över två månader. äntligen har man gått ner de kilon jag inte lyckades gå ner ens på två år innan.

Konstig tycker jag dock det är att alla säger att man är sååå mätt alltid av GI. Det är inte jag. Kom på att jag inte kunde äta så stora måltider som jag trodde jag kunde göra... och frukosten är också den stora utmaningen då jag inte gillar ägg, så det blir alltid kolhydrater på morgonen.

• Myror i brallan

Jag är oxå ofta hungrig... och så tycker jag det är ok med lite kålisar till frukost då det är då man ska ha det största intaget av just dessa... sedan är det bra att snåla för man bränner ju fortfarande morgonens...
    hmmm.... lite snurrigt men klockan är dags att göra tidig kväll för jag har haft en tuff dag idag.
    Ha det bäst... kämpa på!

• emmgus

Har sakta börjat tappa lite nu igen, 300 gram mindre än igår. Hoppas de fortsätter så nu o inte står helt stilla igen, för de orkar jag inte

• Myror i brallan

Och jag har gått upp 1,5 kilo efter helgens fusk och det känns så himla trist... visst får jag skylla mig själv men aldrig trodde jag att fusket skulle resultera i en sån stor viktuppgång... ska iof ha mens om två dagar så det kan ju vara en bidragande orsak... *Deppar*

• One Wish
    stockrosen skrev 2009-10-20 18:16:15 följande:
    Nu har jag kört med Gi idag för första gången i hela mitt liv. Har blivit medlem på gi-viktkoll också så att man kan få lite tips och stöd. Ser dock att jag fått i mig mer energi än vad jag borde ha fått . Det är ju omöjligt att veta innan tycker jag.... Sen är jag besviken över att man inte skall äta rotgrönsaker under de första två veckorna. Jag har köpt på mig massar av broccoli, blomkål och morötter....vet inte hur jag skall klara mig på vanlig sallad och zuccini i två veckor. Trist tycker jag. Hur mkt fetaost får man äta? Jag har köpt vanlig fet fetaost men det verkar som att det är bättre att köpa light för att minska energiingången? Hur gör ni? Känner mig som ett stort frågetecken.
    Jag har aldrig funderat över energiintag å så...jag har skippat bröd, potatis och pasta och har istället frossat i massa feta såser, kött, grönsaker i mängder, feta ost, brie ost druckit cola light, fun light ätit mörk choklad mm mm och ändå gått ner i vikt...så jag tror inte du ska ta det så allvarligt...tror dom där sidorna ibland kan ställa till det mer än hjälpa...läs lite informationssidor på internet eller bloggarna jag tipsade om så får du lite mer "kött på benen"
    Broccoli och blomkol äter jag nästan dagligen...det är väl inga rotfrukter? Lycka till med din vikt nedgång!
  • Ölandstokan

Hej alla glada

En till här som försöker kämpa, har ätit gi i1½ vecka och minskat -2kg så det är ju på gång ialla fall

Just nu i början springer jag på vågen istort sätt varje dag, (ja vet, det ska man inte göra) men jag vill bara se om det jag äter gör så jag är på rätt väg.

kan säga att det pendlar både upp och ner från dag till dag, och ibland när jag följt gi-viktkolls "håll koll" exakt så kan jag gå upp ibland??

Jaja, jag skyller på tant röd fast jag inte ska ha det just nu

(¯`°?.¸ ♥♥ Madeleine ♥ Markus ♥ William ♥ Alice ♥♥¸.?°´¯)
  • stockrosen

One Wish skrev 2009-10-21 09:10:19 följande:

Jag har aldrig funderat över energiintag å så...jag har skippat bröd, potatis och pasta och har istället frossat i massa feta såser, kött, grönsaker i mängder, feta ost, brie ost druckit cola light, fun light ätit mörk choklad mm mm och ändå gått ner i vikt...så jag tror inte du ska ta det så allvarligt...tror dom där sidorna ibland kan ställa till det mer än hjälpa...läs lite informationssidor på internet eller bloggarna jag tipsade om så får du lite mer "kött på benen" Broccoli och blomkol äter jag nästan dagligen...det är väl inga rotfrukter? Lycka till med din vikt nedgång!
    Tusen tack för att du delar med dig av dina kunskaper.
    Nä men då skall jag inte stressa upp mig för mkt över det.

Är inte broccoli och blomkål rotfrukter? Nä det kanske de inte är...jag fick för mig det....NU känns livet ännu bättre
    TACK
  • emmgus

Hehe tror inte de räknas som rotfrukoter nej :)

Ja one wish jag äter nog mkt som du, bortser dock helt från pasta,ris potatis, men gräddiga såser o massor av grönsaker e inte fyskam.

Ha en bra dag

• sandra 82

Hej!
    Har en liten fråga till er som kör gi, är inte helt insatt i det men försöker undvika bröd, pasta, potatis o ris... men hur är det med havregynsgröt, kan man äta det till frukost? Är så trött på ägg...

Svar på tråden GI Del2