• Svar på tråden GI Del2
  • stockrosen
    emmgus skrev 2009-10-28 18:05:24 följande:
    Jag bakar eget bröd. =) äter inget köpt
    va gött!
    Med bakmaskin eller för hand?
  • One Wish

Fazers Rågkusar är godkännt GI bröd läste jag på nån GI expert sida...det är bara råg i det brödet...inget vete!

• stockrosen

One Wish skrev 2009-10-28 18:45:33 följande:

Fazers Rågkusar är godkännt GI bröd läste jag på nån GI expert sida...det är bara råg i det brödet...inget vete!
    Tusen tack för tipset!
    Eftersom jag nu gått över till fas 2 så vill jag kunna äta lite bröd då och då.
    Fast jag måste erkänna att jag faktiskt vant mig vid att leva utan. DET trodde jag ALDRIG!!!!! Men efter 5 dagar så släppte suget på både pasta, potatis, bröd och dyl. Helt otroligt. Men nu får jag ändå äta det lite. Fast jag har köpt Quinoa eller vad det nu heter. Helt okej.
  • söta sotnos

Hej vänner!!!!
    Ja nu hoppas jag att vikte har börjat att ordna upp sig!!!
    Men nu ser jag hur det är att fuska ....=(

Men hur räknar man kött hur många kohydrater eller det kanske inte är några kolisar i kött o lever eller kykling eller så??

Var ute o sprang i går,var riktigt impad av mig själv =)
    Sprang typ 2 km utan att stanna...
    Ska försöka att sprina me en kompis ca 2 ggr i veckan ...
    Jag tycker det är roligare att springa än att gå...
    Men man får ju variera sig =)
    Nej nu är det snart matdags!!!!

Ja jusst det haloween i helgen =)
    Någon som har något smarrigt matips???
    O jag o sambon har varit förlovade 1 år i helgen !!!!
    Bara det att jag har ide torka på något att gjöra för han ..
    Någon som har något bra förslag =) !!!
    Mvh

• Myror i brallan

Lax i ugnen och en fräsch grönsallad med en smarrig kall sås till!!! Yummie, kanske ett gott glas vin till... eller Cola Zero som vi dricker här Detta är vad vi ska äta på farsdag!

• söta sotnos

Myror i brallan skrev 2009-10-29 13:16:29 följande:

Lax i ugnen och en fräsch grönsallad med en smarrig kall sås till!!! Yummie, kanske ett gott glas vin till... eller Cola Zero som vi dricker här Detta är vad vi ska äta på farsdag!
    mmm låter gott=)
  • One Wish

Detta receptet provade jag efter att jag hittat det i tidningsbilagan GI Hälsa....kanongott!!!!! klart värt att testa tycker jag! och ett glas vin till

www.alltommat.se/recept/festgrat%C3%A4ng-med-kyckling-och-kassler-8316

• stockrosen

söta sotnos skrev 2009-10-23 08:42:36 följande:

Jo jag har ett väldigt gott mat recept=)1000gfärs200 g philadelphia3dl chrefraichen gul paprikalite ost..Så tar ni o bryner färsen lägger i lite kryddor efter tycke o smak (jag själv älskar vitlök o färsk chili=) )Blanda philadelfia o cremfrachen skär ner paprikan i bitar i en skål..lägg färsen underst i en form o sedan den gräddiga blandningen övero strö sedan lite ost på toppen =)Och skjuts in i ugenen 200 Grader i 20 min!!!!!!!!MMMMMM blir så smarrigt o så en god sallad!!!!!Obs !!!Jag vet inte exakt till hur många det räcker..men det är ju en del =)O man tar efter eget behov=)Så vad tycker ni om det ...om ni smakat ge mig järna referenser=)Mvh malin
    Gjorde denna idag och det var gott men köttfärsen var lite torr. Nästa gång skall jag blanda ut den med krossade tomater för då blir det nog perfekt.

Tusen tack för tipset!!!!
  • emmgus

Ska nog testa göra de där nån gång jag med:)

Men fortsätter tips om mitt recept,, underbart gott :D

• jeskre

kött innehåller protein och fett, kolhydrater finns d i spannmål å allt som innehåller ngn sockerart.

Svar på tråden GI Del2