GI Del2
Ny tråd men samma människor:)
Alla är självklart välkommna.
Här peppar vi varandra o kommer med tips, alllt enligt GI-metoden såklart!
www.familjeliv.se/Forum-5-64/m47583937.html
Ny tråd men samma människor:)
Alla är självklart välkommna.
Här peppar vi varandra o kommer med tips, alllt enligt GI-metoden såklart!
www.familjeliv.se/Forum-5-64/m47583937.html
Nej man ska inte äta ur fas ett om man ammar mkt.
vet inte googla+
jag har en bok där de står
One Wish skrev 2009-10-25 00:07:14 följande:
vid graviditet och amning ska man inte banta över huvudtaget! Allmänt känt trodde jag.. I alla mina GI kokböcker står det att man inte bör köra rivstarten om man ammar/är gravid.
Man får äta efter GI om man ammar jo!
Men man får inte köra rivstarten nej utan typ kanske fas 3, mkt grönsaker, fullkorn i små mängder o proteniner.
Kesoplättar:
Ingredienser
2 st ägg
1 liten burk keso
3 msk dinkelmjöl ( skulle säga tt mna med fördel kan göra lite tjockare smet!)
lite salt
Ev smakhöjare som:
- Rivet äpple & kanel
- Blåbär
- Hallon
- Vispad grädde
Gör så här:
1. Häll upp keson i en liten bunke, ta en gaffel och tryck/mosa dem lite. Gör inget om det fortfarande är klumpar, men bör finputsas lite! Blanda sedan ner ägg, mjöl och lite salt. Vispa ihop smeten.
2. Blanda ner eventuella ?smakvariationer?. Elle ha bär och grädde vid sidan om.
3. Ha lite smör i botten på en stekpanna och häll upp två lagom stora plättar, värm dem försiktigt (inte för hög värme). Tänk på dem som små omeletter när du lagar dem, annars blir de som mina första.. trasiga och kladdiga (inte så lätta att vända i helt skick).
4. Vispa iordning lite grädde som tillbehör (om du vill ha det, smaksak). När plättarna sedan är färdiggräddade - Lägg upp dem på två tallrikar och klicka på lite grädde och bär, ät och njut!
Antal portioner: 2 (frukost - skulle nog säga 1 om det var lunch)