• Svar på tråden GI Del2
  • stockrosen

söta sotnos skrev 2009-11-02 20:46:18 följande:

Hej vännen ,jag kan bara säga det att jag fuskade lite i 3 dagar hadde hållt mig strikt i veckor hadde gått ner bra =) men gick upp 2 kg =( men då åt jag lite bröd en fjärdedel pizza ett winerbröd o drack mycket mjölk!!!!!O det syntes =(men nu är jag till baka igen ,klart det inte var kul.....men kämpa på du=)Ha det gott!!!
    Tack. Jag kommer kämpa på. Tillsammans med er i tråden .

MEn går man verkligen upp så snabbt? Hur skall man kunna hålla detta sen undrar jag? När man kanske lever mer "verkligt" och då menar jag inte att man slänger i sig mat men man kanske inte är lika strikt när man bara vill behålla vikten.
  • hopee

Jag har en teori om det med att fuska i början kunde jag inte heller göra det för kroppen suger åt sig allt den bara kan. Den vill ju gärna ha kolhydrater som den är van vid.Nu har jag ätit enligt GI länge och jag fuskade inte i början. Nu går det att fuska(svamligt detta ) det var samma sak förra gången jag gick ner i vikt för många år sedan jag höll mig hårt länge sen kunde det vara lite "friare"
    Så kämpa på! speciellt nu i början.

• söta sotnos

tjingeling!!!!
    Går det käka brie ost till mellis???
    Jag tycker det känns lite konstigt

• arandjelina

söta sotnos skrev 2009-11-03 12:18:49 följande:

tjingeling!!!! Går det käka brie ost till mellis??? Jag tycker det känns lite konstigt
    Det kan man göra utan problem , men inte sju gånger om dagen.:):):)
  • söta sotnos
    arandjelina skrev 2009-11-03 13:59:29 följande:
    söta sotnos skrev 2009-11-03 12:18:49 följande: Det kan man göra utan problem , men inte sju gånger om dagen.:):):)
    Hi hi =)
    Nej kanske inte 7 ggr om dagen men en liten bit me några nötter typ 2 ggr om dagen =)?
  • One Wish

Jag brukar äta brieost och päron på helgen när jag vill gotta mig....mums med brieost!
    Ät du det till mellanmål!!

• söta sotnos

Hej vänner!!!!
    Ja visst är det mums me brie =)
    Jo när jag tar till mellis så brukar jag kanske ta 20 g o 3 para nötter =)
    Men det blir ju förståss inte varje dag *fniss*
    Hur är det mr frukt o så???
    Det är ju frukt socker i??
    I går var jag ute o sprang 3,4 km sååå härligt o man känner sig ännu bättre efter=) (förutom all svett*hi hi*)
    Snart så blir det nog en morgon promenad o i efter middag så blir det hem till mamma o arbeta i trädgården =)
    köra jord o snad o sjösen till ett jätte land på ca 25 m *1,5 m
    Så det blir lite att kämpa me =)
    Ha det gott vänner

• ElsaBy

Hallå alla GI-are!

En liten ffråga; är det ok att köra GI samtidigt som man ammar? Känner att det börjar vara dags att ta tag i graviditetsfläsket....

Tack på förhand!

• stockrosen
    ElsaBy skrev 2009-11-04 13:12:06 följande:
    Hallå alla GI-are!En liten ffråga; är det ok att köra GI samtidigt som man ammar? Känner att det börjar vara dags att ta tag i graviditetsfläsket.... Tack på förhand!
    Jag kan svara på din fråga eftersom jag ställde samma fråga för bara drygt en vecka sedan.
    Jag började med rivstart i 5 dagar när jag sedan råkade se att det INTE var okej.
    Det är INTE bra att gå ner för snabbt eftersom miljögifterna som du har lagrade i kroppen frigörs och går över till bröstmjölken.

Jag mailade någon kunnig på GI-viktkoll.se och hon rekommenderade enbart fas 3 dvs balans. Man skall helt enkelt inte utesluta exempelvis kolhydrater när man ammar eftersom de är viktiga för mjölken.

Jag har dessutom pratat med BVC-tanten och hon rekommenderade inte heller någon hård bantning men att äta nyttigt är ju bara bra.
    Men man skall INTE gå ner för snabbt (jag gick ner 3 kg första veckan och det var inte bra med tanke på miljögifterna).
    Man kan gå ner mellan 0,5-1 kg iveckan utan att det skall vara någon fara för varken gifterna eller att mjölken blir näringsfattig.

Jag kör fas 2 dvs Nystart där jag får äta lite kolhydrater ex 1 dl pasta och bönor samt rotgrönsaker.
  • Myror i brallan

JAAAAAA!!!!! Har ÄNTLIGEN kommit mig ner under 90 efter att ha stått stilla och penlad mellan 91,5 och 92,5 i flera veckor!!! Hoppas nu att jag får stanna här!!! Om jag nu sköter mig bra kanske jag kan förmå mig att gå ner något/några kilo till innan jul!? Vore så himla skönt!!!!

PEPP PEPP PEPP på oss allihopa!!! Kämpa på!!!

Svar på tråden GI Del2