• Svar på tråden GI Del2
  • emmgus

De e inte frligt för din lilla one wisch! grejen e att hon o du kan få för lite näring, så ingen fara.

• stockrosen

One Wish skrev 2009-10-25 22:39:03 följande:

Kesoplättar:Ingredienser2 st ägg1 liten burk keso3 msk dinkelmjöl ( skulle säga tt mna med fördel kan göra lite tjockare smet!)lite saltEv smakhöjare som:- Rivet äpple & kanel- Blåbär- Hallon- Vispad gräddeGör så här:1. Häll upp keson i en liten bunke, ta en gaffel och tryck/mosa dem lite. Gör inget om det fortfarande är klumpar, men bör finputsas lite! Blanda sedan ner ägg, mjöl och lite salt. Vispa ihop smeten.2. Blanda ner eventuella ?smakvariationer?. Elle ha bär och grädde vid sidan om.3. Ha lite smör i botten på en stekpanna och häll upp två lagom stora plättar, värm dem försiktigt (inte för hög värme). Tänk på dem som små omeletter när du lagar dem, annars blir de som mina första.. trasiga och kladdiga (inte så lätta att vända i helt skick).4. Vispa iordning lite grädde som tillbehör (om du vill ha det, smaksak). När plättarna sedan är färdiggräddade - Lägg upp dem på två tallrikar och klicka på lite grädde och bär, ät och njut!Antal portioner: 2 (frukost - skulle nog säga 1 om det var lunch)
    Låter jättegott. Skall testa. Måste bara inhandla Dinkelmjöl (vet knappt vad det är).
  • stockrosen
    emmgus skrev 2009-10-26 06:47:59 följande:
    De e inte frligt för din lilla one wisch! grejen e att hon o du kan få för lite näring, så ingen fara.
    tack för peppningen!
    Hon äter vanlig mat också 2-3 ggr om dagen så det är nog ingen fara med näringsbrist. Det är de där miljögifterna som tydligen kan gå över via bröstmjölken om man tappar vikt snabbt, som jag är rädd för. Jag har gått ner 3 kg på en vecka. Jag är inte rädd för min egen skull. Jag har en hel del näring att "ta av"
  • söta sotnos

Go kväll!!! =)
    Hur är det me wok utan pasta ,typ bambyskott vatten kastanjer kykling i kokosmjölk??
    Är det någon som vet hur soya är enligt gi???

Nu har jag kommit igen mig o nästan gått ner det jag gick upp när jag fuskade(även om jag drack ett par glas vin i helgen =) )
    Faktist första gången sen jag slutat amma o så vi räknade på det o det var 2 år sen jag drack ....
    Men fasen va gott det var me lite bubel =)
    Jag var som ett litet barn som fått godis =)

• hopee

wok är kanon! vanlig soya är inte så bra men det finns en som heter Tamarisoya och den rekomenderar GI-experterna

• jeskre

5g/100g brukar jag tycka är ett bra mått. är d mindre än 5 g kolhydrater så är d grönt. totalt på en dag ska du max få i dig 20g i rivstarten, å d är inte mkt...
    så d är ju bara å läsa innehållsförteckningar. å spana efter druvsocker, potatismjöl då går d ju bort direkt..

• söta sotnos

God morgon!!!!
    Jeskre: tack för det ,då har man ju ett riktmärke vad man ska äta ungefär på en dag!!!

Hur är det me stekt kyklinglever då???
    Är det som allt annat kött??
    I kväll så ska jag va duktig me tänkte jag =)
    Sks ut o sprina me en kompis!!!
    Ha en fortsatt bra dag=)

• emmgus

Jag har slappat av mig lite.
    Inte med GI men med träningen, har haft fullt upp de senaste med dottern o massa annat så har inte tränat på en vecka.
    Men jag sitter ju aldrig stilla en hel daag, promenader blir de ju iaf så alltid något.

ivkäll ska jag nog lägga mig o dippa lite grönsaker

• stockrosen

Vad äter ni för bröd (ni som äter bröd)?
    Hur mkt kolhydrater brukar ni titta efter på paketet?

Jag köpte ett med 32 % idag. Flerkorn från Ica tror jag det hette.

Svar på tråden GI Del2