GI Del2
Ny tråd men samma människor:)
Alla är självklart välkommna.
Här peppar vi varandra o kommer med tips, alllt enligt GI-metoden såklart!
www.familjeliv.se/Forum-5-64/m47583937.html
Ny tråd men samma människor:)
Alla är självklart välkommna.
Här peppar vi varandra o kommer med tips, alllt enligt GI-metoden såklart!
www.familjeliv.se/Forum-5-64/m47583937.html
Hej på er! Nu tar jag nya tag för att sätta lite fart på viktminskningen... har ju varit lite si och så med kosten, dock har jag INTE lagt på mig nåt under jul och nyår så det får man ju vara glad för! Nu siktar jag på minus 10 kg till... men helst minus 15 innan sommaren...
Hej!
Hej
Hoppas det är ok att jag hänger lite med er
.
Jag provade gi första gången för 5 år sedan och gick då ner 30kg på 10 månader. Nu äter jag det lite till och från då kilona kryper sig på om och om igen.....he he.
Så nu är jag på hugget igen och vill gäran peppa och bli peppad själv
.
Jag har en liten fråga är det någon här som vet någon sida där man kan lägga in dagens mat och få det uträknat som är gratis? Eller är det bara viktkoll som fins kanske...
Ha det fint på er
Söta s: Vad jag har lärt mej så är det ingen fara att äta morötter ( så länge de är råa ) när du äter gi. Om man kollar rent på gi index, vad de säger kan vara faran är om du haft ett stort sockerberoende är att du kan trigga det om du äter morötter. Så skulle jag välja mellan morot och frukt så faller det på moroten. Äter själv minst en morot om dagen
.
Jag tror iof att det är lite olika beroende på vilken "gi-guru" man följer för de säger jue lite olika. Själv följer jag Ola laruitzzon.....
Frukost:
Har nu tränat mån, tis och har jordens träningverk i magen och höfter
. tränade core boll i måndags och body balace i går. Men skönt är det
.
Är det någon som har bra frukost för fas1. Kan känna att det blir mycket ägg, soppa och kesoplättar....hmmm. Fast igentligen är det väll så att man saknar bröd och flingor som gör att det käns lite enformigt...
Gjorde en riktigt god ugns omelett i söndags med salami och brie på...mumma. önskade jag hade haft lite paprika att ta till oxå
Vad säger ni tjejer om att lyxa till det lite till kvällen? (lilllördag ju
) har precis hittat ett GI recept på chokladmousse! snabbt och lätt...står nu på kylning i kylen
2 pers.
100 gram mörk choklad (minst 60%) som man smälter
1 äggula som röres i den smälta chokladen
1 dl vispad grädde som man tillsätter i choklad smeten
Klicka upp moussen i två glas. Ställ kallt i minst en timme...klart! Servera med lite vispad grädde.
ja det lät fantastiskt gott!!!!
Är fortfarande i rivstarten så jag väntar nog med mumsande tills jag går in i fas 2...
Men en fråga, hur gör ni som tränar? JAg har börjat åka skidor och har tänkt börja gymma lite igen och funderar kring maten.
Nu inför skidåkningen har jag gjort lite fiberhavregryns gröt med mjölk och kanel som jag käkat och hårtbröd med makrill och ett glasmjölk direkt efter träning. Eftersom att utan kolhydrater så ger ju träningen ingenting och dessutom så orkar man ju inte heller...
Så vad äter ni i samband med träning?
Nu äter jag salladsblad , salami , ost och en bit paprika , så rullar jag ihop det och äter det som en smörgås.
Vet ni? Dags för en ny tråd.
Startar en