• Anonym (mat)

extreemt billiga maträtter

Jag kanske kommer få försöka klara mig på 1 lön i 3 månader. så nu behöver jag de ultimata tipsen.
    Maträtter som gärna går på under 10kr per dag. vi är 2 personer så mycket mat krävs inte.
    Blodpudding vet vi är billigt men vi behöver fler råd.

• Svar på tråden extreemt billiga maträtter
  • guppyn

Om man har möjlighet så kan man välja att handla i lågpriskedjorna och särskilt då de varor som är på extrapris. Det finns ju Lidl, Netto och Willys bland annat.

Skulle vara intressant att se hur det går för dig, hur lite pengar du kommer lägga ut på mat i tre månader och vad du lagar. Om du orkar skriva ner

• Anonym (mat)
    guppyn skrev 2009-10-26 21:24:00 följande:
    Om man har möjlighet så kan man välja att handla i lågpriskedjorna och särskilt då de varor som är på extrapris. Det finns ju Lidl, Netto och Willys bland annat.Skulle vara intressant att se hur det går för dig, hur lite pengar du kommer lägga ut på mat i tre månader och vad du lagar. Om du orkar skriva ner
    Självklart kan jag skriva lite :) denna månad har jag ungefär 150kr till mat. Men jag har frysen full så därifrån kommer det mesta äta denna månad för jag ska köpa lite vinterkläder så kommer hålla extra hårt nu.
    idag har vi ätit broccoli soppa,
    500gram broccoli
    5dl vatten
    5dl mjölk och salt och peppar.
    Hade broccoli i frysen :)
    Imorgon är vi bortbjudna, så då blir det inte mat hemma.
  • Anonym

cid: potatis för 6 kr om man ska göra potatismos, vet du hur dyrt det är med potatis? Tycker du tar lite fantasipriser...

• cid

Hmm...iofs, lite till kanske. Lägg på 9 kronor så får man 5 kilo just nu. Det räcker ju ett tag... vad är det mer jag har fantasipriser på?

• Anonym
    cid skrev 2009-10-26 23:02:28 följande:
    Hmm...iofs, lite till kanske. Lägg på 9 kronor så får man 5 kilo just nu. Det räcker ju ett tag... vad är det mer jag har fantasipriser på?
    2 korvringar för 30 kr. Wow, var hittar du det? Blodpudding för 9 kr. Hur många räcker den biten till? Grönsakerna är tokbilliga hos dig. Broccoli för 7 kr. Hur mycket får du då? 200 gram? Paprika för 3 kr! Vad ska den räcka till? Det blir max 100 g paprika och halva vikten är kärnor och annat skräp så för receptet behöver man 2 paprikor för att få 100 gram färdig paprika.. En banan kostar 5 kronor här, ett äpple mellan 3-4 kronor... Här betalar vi mycket mer även denna årstid. Potatisen kostar i billigaste affären 6.90 kilot. Hur gör du för att kunna handla så små mängder vitkål så billigt? Priset brukar bli betydligt dyrare om man ber personalen dela.
  • Anonym (var bara tvungen)
    Anonym skrev 2009-10-27 00:23:23 följande:
    2 korvringar för 30 kr. Wow, var hittar du det? Blodpudding för 9 kr. Hur många räcker den biten till? Grönsakerna är tokbilliga hos dig. Broccoli för 7 kr. Hur mycket får du då? 200 gram? Paprika för 3 kr! Vad ska den räcka till? Det blir max 100 g paprika och halva vikten är kärnor och annat skräp så för receptet behöver man 2 paprikor för att få 100 gram färdig paprika.. En banan kostar 5 kronor här, ett äpple mellan 3-4 kronor... Här betalar vi mycket mer även denna årstid. Potatisen kostar i billigaste affären 6.90 kilot. Hur gör du för att kunna handla så små mängder vitkål så billigt? Priset brukar bli betydligt dyrare om man ber personalen dela.
    jadu korvringar 30kr det köpte jag på willys häromveckan, blodpudding hittade jag för 5kr på både maxi och willys...
    idag var jag faktist på maxi och blev chockad över att jag fick 2st röda paprikor för 4,51 min syster fattade inte heller..
    och jag fick även tag i 4st bananer av märket chiquita för 9,86....
  • vadskajaghetadå

Anonym (mat) skrev 2009-10-26 20:37:14 följande:

Anonym (x) skrev 2009-10-26 20:16:04 följande:
    Det där blev jag riktigt sugen på att smaka. Tack
    det brukar jag äta på kvällarna

fast kallt.

tycker det är supergott, ha ha.
  • vadskajaghetadå
    cid skrev 2009-10-26 20:51:02 följande:
    Man skulle kunna göra listan billigare. Frågan är om det är värt det i slutänden.
    tyckte att dina priser var lite väl låga, var hittar man två ätbara falukorvsringar för 30 kronor?
    och inte kan man laga till så många rätter med potatis för endast 6 kronor heller?

• vadskajaghetadå

jag handlade en falukorvsring 1,2 eller om det var 1,5 kg för 39 kronor på willys i dag.
    å andra sidan köper jag inte "lantfalu" av t. ex märket scan, den smakar verkligen ILLA.
    då är nog eldorado eller willys märke godare, men kan tänka mig att just lantfalu säljs två för 30...

• vadskajaghetadå

"lithells" var det glömde jag skriva.
    godast.

Svar på tråden extreemt billiga maträtter