• majess

BF Juni 2010!

Tack så mycket Mejola för inbjudan:) Hoppar gärna med hit! Jag har berättat på jobbet och för min allra bästa vän,i övrigt är det ingen som vet ngt ännu.Är i v8.Kan inte ens se åt skaldjur!!! O jag ÄLSKAR dem i vanliga fall....

• majess

jag har konstant avsmakskänsla för mat generellt under hela dagen,kan bara få i mig lite mat,men sent på kvällen vänder det o då åker vad som helst ner...gärna vid 23.00 o framåt..knepigt.
    brösten värker från o till men molvärken har gett sig

• majess
    Hk83 skrev 2009-10-25 19:09:34 följande:
    Hej och tack för inbjudan..=) Tänkte höra med er om ni har nått bra tips mot extremt illamående.. Har provat allt men kanske missat något.. Jag mår så fruktansvärt dåligt och nu är jag desperat.. Hade likadant förra graviditeten så jag hade lergigan hemma nu som givetvis inte hjälper... Är också extremt trött men det kanske kommer ur illamåendet..
    jag har hört att rå ingefära skall göra susen.
  • majess
    Hk83 skrev 2009-10-25 19:17:59 följande:
    Majess: Har hört om ingefära men har aldrig provat.. Man tror ju inte det ska funka när inte tabletter eller nått annat gör det..=) Men det kanske gör det på mej.. Hur går man tillväga med det?? vet knappt vad det är ju..*pinsamt*...
    man ska bara äta den rätt upp o ner,köp rå och få i dig så mycket du kan(jag tror inte det är så gott dock..)men jag har hört att det är grymt effektivt.
  • majess
    stina84 skrev 2009-10-25 20:04:31 följande:
    Jo du har säkert rätt. Jag är verkligen ingen expert på hur man räknar
    jag har fått uträknat att jag är 7+2 ska ha 10 juni
  • majess
    Bustrollen skrev 2009-10-26 17:56:56 följande:
    Vad tidigt alla gör ul, jag får inte göra det förrän i v 20
    den 13 november ska jag göra kub,nupp vul ..är då 10 fulla veckor,kan knappt bärga mig men är lite hispig över datumet
  • majess
    kela81 skrev 2009-10-26 18:10:03 följande:
    hej tjejer! Trevligt med en samlingstråd, hopaps in här jag med! Hoppas att allt är bra med er, har forfarande inte varit F Lpå evigheter och har en massa att läsa igen- mår fortfarande pyton och har blivit sjukskriven från och med idag och tre veckor framåt. var till mvc idag för sjukskrivningen och ska tillbaka till cvl för vul på torsdag. Men så frågade läkaren om det inte var onödigt att hon kollade med vul idag med men jag tyckte att hon skulle köra, man är ju nyfiken och nojig ju Och vi ska ha två!!! Det är tvillingar Två små hjärtan pickade där inne!
    nämen vad läckert!!!!!! grattis!!!!
  • majess
    mejola skrev 2009-10-26 18:35:26 följande:
    jo men de är lite för mycket stängt just nu så tänkte om någon här hade tips
    jag dricker blutsaft,kanonbra och man blir mindre hård i magen..
  • majess
    Milliemolly skrev 2009-10-26 20:11:12 följande:
    jag äter vitamineral också.................jag läste i en tråd här att alla folsyratabletter egentligen är för svaga. de som haft skelettskador od i andra graviditeter får folsyra på recept som är mycket starkare! så jag tror inte det är farligt. jag äter inte full dos hemofer som är 3 st utan jag äter 1-2 extra om dagen!
    jag äter folsyra från apoteket,500mmol (tror jag det stavades )är vad den rekommendreade dosen är per dag för en gravid.
  • majess
    Milliemolly skrev 2009-10-26 19:59:15 följande:
    får du verkligen göra kub så tidigt? här är det 11+4 som gäller.............till 13+6 sedan är det inte tillförlitligt!
    njae,jag är urkass på detta,så nytt för mig,fick mitt sista barn 01 o då fanns ju inga sådana tester.det jag fått reda på via min privata barnmorska är att då skall jag göra vul och blodtestet,men om det andra vul,et för o mäta nackspalten sker då,det vet jag faktiskt inte
Svar på tråden BF Juni 2010!