• majess

BF Juni 2010!

Frusna flickan skrev 2009-10-28 09:37:23 följande:

Hej allihopa! Jag skriver för att tacka för mig och önska er andra lycka till. Jag var på vul igår och min graviditet stannade av för några veckor sedan. Jag skulle varit i v 9 (8+1) och det såg ej ut som det ska och inget hjärta. Jag har inte haft någon blödning och har fortfarande lite symptom, mest svullen mage men det börjar bli bättre. Jag hoppas att kroppen stöter ut det snart av sig själv så jag slipper vänta två veckor till återbesöket då jag annars får tabletter. Jag hade sällskap hela dagen vilket var skönt och var lite ledsen igår. Jag och mannen drack lite vin och åt gott på kvällen och konstaterade att det är så här livet är. Det var inte meningen för oss nu och något var ändå fel. Det känns ganska okej ändå och jag ska fokusera på det vi ska göra istället och OM vi ska försöka igen invänta bättre timing för oss. Jag ska t ex försöka hitta ett spännande arbete och det känns roligt. Jag har ändå tre fina barn och har ibland känt att det är svårt att räcka till även om jag vet att man alltid klarar det och bebisar är ju så underbara. Kanske blir det bebis en annan gång? Vi får se.I alla fall känner jag att jag alltid har haft så lätt att bli gravid och har haft komplikationsfria graviditeter så det var nog min tur att få ett mf (el ma) och jag ser det biologiskt. Något var fel och kroppen tog hand om det.Jag önskar er alla lycka till med era magar. Hoppas att ingen av er behöver uppleva det som jag tvingats göra nu. Summer: Så glad att höra att det gått bra efter den tunga resan ni fått göra.
    Sussilago: Jag hoppas att din blödning inte var ett mf utan att pyret inns där. Om inte, hoppas jag att du snart blir gravid igen om ni försöker.
    Lycka till-kramar till alla!
    din stackare!!!! Hoppas allt går bra och fort! ha det nu så jättebra och lycka till med allt!
  • majess

Godmorgon alla goa gravida tjejer .Nu har jag äntligen snart gjort mina 48 timmar på jobbet och skall få komma hem! Ljuvliga hem! Hoppas natten varit bra för alla!

• majess
    MaraFara skrev 2009-11-01 09:41:08 följande:
    Nivde; vi är också klara med namn (tror jag).. Tindra (om det är en flicka vilket jag tror) eller Melvin..
    Vi har bokat Majken,blir det pojk ev Matteus...men hoppas det blir tös
  • majess

ett namn som jag tycker är riktigt gulligt är Emrik,tyvärr har mitt kusinbarn lagt beslag på det annars hade det varit en vinnare!

• majess
    stina84 skrev 2009-11-02 10:05:45 följande:
    winterfresh: Jag ska också till BM den 9:e. Ska på inskrivning då Har du haft din inskrivning nu?Idag ska jag ner på stan och kika lite. Se om jag kan hitta något snyggt på Gina Tricot, de har stora och bra kläder som man även kan ha som gravid, och inte alls så dyra! Me Like Imorgon går jag in i v. 10. Känns ändå som om tiden går ganska fort. Vet inte om det beror på att man har en liten här hemma redan Längtar till inskrivningen, kommer kännas mer som på riktigt då. Ska ringa BM idag med och fråga om Nup. Vill ju göra det Hoppas man får se ett litet hjärta ticka då. Är så orolig för MA, att jag kommer få se ett dött foster...
    jag hittade ett par vrålsnygga jeans leggings på GinaT..ska köpa fler av dem!!!
  • majess
    stina84 skrev 2009-11-02 10:58:13 följande:
    Tack för tipset, sådana kläder är bekväma nu! Vart de dyra?
    249 tror jag,det var iaf runt det priset,de finns på nätet på Ginas hemsida,mörkblå med slit wash på fram o baksidan,ser ut som jeans men är dock helt underbara!!! köpte oxå långa linnen,med en kofta el öppen jumper till så känner man sig fräsch
  • majess

Mina symtom just nu är:

spända bröst som är hårda och ömmar ,fast mest på natten.

Brösten kliar oxå,så jag har en fotfil(ej använd ) som jag "kliar" mej med,knäppt va!

molvärk i magen då o då
    när jag sitter för länge blir jag väldigt trött i svanken

trött men inte alltid sov trött,det räcker ibland med att vältra mig i sängen en 30 min så får jag laddat för att gå upp igen.

• majess

oops glömde tillägga äckelkänsla för mat i princip hela dan tills kvällen och konstiga känsloutbrott,härom morgonen vakna jag 5 och väckte gubben för jag fick för mig han var sur på mig,han fatta ingenting o sa väl lite sömndrucket åt mig att sov nu,varpå jag börja störtböla o far nerför trappan i köket o hämtar julmust o upp i gen fortfarande med tårarna sprutande,bäljar i mig julmust i sängen medans jag hulkar att han minsann inte älskar mig längre och att jag hatade mitt jobb!!!!
    HELKNÄPPT! jag gillar mitt jobb o vet att gubben älskar mig....
    men just då så hade jag kunnat lipa för att gardinerna hängde snett...

• majess
    vitvåonågratill skrev 2009-11-02 14:37:11 följande:
    Jag är trött och så omotiverad på mitt jobb....kommer det vara såhär resten av graviditeten? Har ju varit sjukskriven nästan hela graviditeten dom två andra gångerna så jag har ju ingen aning alls....vill så gärna stå ut till i april då jag hoppas kunna få HP vilket iofs inte alls är säkert pga mitt yrke men jag har vissa saker som jag ska trycka extra på som andra med mitt yrke oftast inte har vilket jag hoppas kan påverka positivt. Saken är den att jag först när jag slutar jobba kan flytta till pappan till barnet, vilket kanske oxå påverkar mig och gör mig mer omotiverad att jobba vidare....vill ju helst bo med honom NU och dela alla graviditetsdagar med honom, inte bara dom få då vi kan hälsa på varann!Svammel...ville bara få ur mig lite tankar...sitter just nu och är toknervös med då det imorrn är dags för inskrivning och VUL...är så rädd att något är galet. Har varit med om en ofostrig graviditet, mellan mina två andra barn, som upptäcktes på UL i v 12 och som jag sedan fick skrapas för då kroppen inte ville fatta att den skulle stöta bort det så det gör mig såklart extra nervös....håll gärna en tumme eller två för mig imorrn!Ha en fortsatt bra dag allihopa! Trots skitvädret som i alla fall är här på västkusten!
    Din stackare! Klart man håller tummarna! det här kommer gå jättebra! Det var väl BMG du skulle till imorgon va? Snälla berätta om hur det gick och hur dem var,skall dit den 13 november
  • majess
    kela81 skrev 2009-11-02 15:07:19 följande:
    vitvåochnågratill: klart jag håller tummar och tår för dig!jag är med totalt ofocuserad på jobbet, eller ja, just nu är jag ju hemma tom.13 nov men sen börjar det igen. Fick nya schemat från 1:a december och framåt idag. Ett riktigt skitschema!!! bara 04-15 dagar eller 12-13 timmarns pass. Fattar inte hur jag ska orka det Dessutom så ska jag jobba hela jul och nyår i år igen och kan inte åka hem till familjen och fira jul
    vad jobbar du med?
Svar på tråden BF Juni 2010!