• majess

BF Juni 2010!

ca 45 min bilfärd för oss, har underbart minne av mitt snitt men överdjävligt minne av förlossning med nr 2,så snitt med "all the whistles and bells"

• majess

ca 45 min bilfärd för oss, har underbart minne av mitt snitt men överdjävligt minne av förlossning med nr 2,så snitt med "all the whistles and bells"

• majess
    Yossan skrev 2009-11-26 20:46:15 följande:
    Men jag vet att jag har bakåtlutad livmoder, kanske är det det? Det sa bara "bang" förra graviditeten så hade jag fått mage över en natt - troligen när livmodern beslutade sig för att tippa över framåt till slut!? Kan vara det som gör det!
    Jag har väldigt bakåtlutad livmoder enl gyn,hon sa till mig att "oj,här vart det bakåtlutat,då blir det liten mage som syns sent" o det stämmer,med den första fick jag gå på viktskattningskontroller för jag hade sån liten mage så de trodde att bäbis var undervikt...
    men med andra så var jag full av vatten så det var inte lätt o se...
    nu har jag fortfarande inte gått upp ett gram,kommer i alla mina jeans,men tycker att det stramar när jag sitter ner o lutar mig fram..
  • majess

Smoky Barrett skrev 2009-11-29 13:14:48 följande:

Allt är ganska bra. Håller med många av er här. När ska man få tillbaka orken? När jag inte jobbar, så ligger jag bara i soffan.. Är heelt slut och har varit det i snart 10 veckor, det håller ju inte i längden. :( Jag har ju en son att ta hand om.. Längtar efter dom här veckorna, som dom påstår att man ska känna sig piggare än någonsin, haha. Någon som vet när det ska vända? Ser att ni pratar om sammandragningar. Jag tror inte jag hade en enda sammandragning under min förra graviditet.. (inte förrens förlossningen såklart) verkar ju helmysko, det måste man väl ha? Det är väl bland annat livmoderns sätt att träna inför en förlossning? Jag kommer iaf inte ihåg, det är ju 7 år sedan också..
    jag har heller inte haft mycket såna att tala om och absolut inte så här tidigt.
    jag är bara glad om det håller sig borta,tids nog kommer den värre ,tyngre perioden då det verkligen känns att man är med barn....
    det är lite som att "be careful what u wish for" så det får gärna strama o spänna lite men andra tecken är jag bara överlycklig om de håller sig borta så här tidigt........
  • majess

Hej,idag har vi varit på KUB,fick risken 1:13273..!!!! yes!!!
    o bebis var 64mm lång.
    kanonmysigt att se den så länge.....

• majess
    stina84 skrev 2009-12-01 10:33:29 följande:
    Å vilket härligt resultat! Hoppas jag får lika bra besked imorgon Innan har jag inte oroat mig inför kub, men ju närmare jag kommer dagen dessto oroligare blir jag Hoppas så att allt är bra med det lilla pyret ♥
    klart det kommer vara!!!! du kan va lugn!!! jag tror man ojjar upp sig ju närmre det kommer,när bm började med ul igår så låg jag med handen för ögonen o bad henne tala om ifall den levde el ej......så knäppa tankar får man nog!!! ska bli spännande att se ditt resultat sedan! du får skriva in det med en gång men oroa dig inte!
  • majess
    stina84 skrev 2009-12-01 10:33:29 följande:
    Å vilket härligt resultat! Hoppas jag får lika bra besked imorgon Innan har jag inte oroat mig inför kub, men ju närmare jag kommer dagen dessto oroligare blir jag Hoppas så att allt är bra med det lilla pyret ♥
    klart det kommer vara!!!! du kan va lugn!!! jag tror man ojjar upp sig ju närmre det kommer,när bm började med ul igår så låg jag med handen för ögonen o bad henne tala om ifall den levde el ej......så knäppa tankar får man nog!!! ska bli spännande att se ditt resultat sedan! du får skriva in det med en gång men oroa dig inte!
  • majess

btw,en lite udda sak som bevisar min alldeles galet sjuka humor/hjärna,på ul sa bm att den växte på rätt bra vilket får mig(klantarsel) att givetvis fläka ur mig att "ja den växer som en belgisk blå därinne" SMART!!! mannen höll på o skämmas ögonen ur sig o bm såg helt oförstående ut......
    på vägen hem i bilen sa gubben att det var synd att det var jag som var gravid o inte han för med mina läckra kommentarer i "fel" tillfällen hade jag inte fått följa med till bm....

• majess
    stina84 skrev 2009-12-01 13:14:32 följande:
    Ja du har rätt Jag ska försöka glädjas åt morgondagen Längtar så efter att bara kunna skrika ut att man är gravid! När ni fick alla era mått och resultatet, fick ni det nedskrivet på ett papper eller hur funkar det? Aldrig att jag kommer kunna komma ihåg alla mått i huvudet..
    ja,man fick med sig ett papper med diagram,värden på hcg nivåer,mått på bebis krona-stjärt etc och dessutom dessa trisomi risknivåer..+en fin bild på vilda bebin
  • majess
    Summer skrev 2009-12-01 16:06:28 följande:
    Åhhh vad härligt! Jag längtar också så himla mycket till KUB imorrn! Äntligen ska vi få se det lilla livet igen :) Idag gick jag in i v. 13 och för första gången kan jag faktiskt känna en liten kula där på magen (under det mjuka) ;) Längtar efter Bebis!
    kommer gå kanon för dig!!glöm inte att skriva in det här
Svar på tråden BF Juni 2010!