• majess

BF Juni 2010!

Joggi skrev 2009-11-05 14:23:36 följande:
    Det vet jag inte faktiskt.. Men tonfisk som är på sushi ska man inte äta för mkt iaf, bara nån gång per år.. Ska göra hemmagjord sushi nåt tag tänkte jag=) Gott!
    det finns ju säkra vaeianter...typ med crabfish osv i..fast det är ju iofs inte riktigt samma sak....
  • majess
    kronanskvinna skrev 2009-11-06 13:18:21 följande:
    Är det nån som kolla könet här? Har en kompis som var på UL idag, jag längtar så fruktansvärt mkt dit.. Hon berättade att HAN inte kunde ligga still, o så såg det ut som han vinka till dom! såå sött.. Med sonen ville jag kolla könet men i göteborg får man ju inte det så då fick vi itne veta men efter 3 veckor flytta vi tillbaka till värmland & fick då ett nytt UL så då fick vi veta att det var en pojke & jag ska kolla denna gången med :D:D:D LÄNGTAR!!
    jag ska!!!!
    Och kub/nupp oxå,hoppas ingen blir för arg på mej nu men jag gör det testet för att få en risk för kromosomavvikelser om det visar sig förhöjd risk blir det FVP och visar det på skador så kommer vi inte behålla det.
    Men jag beundrar och respekterar alla andra som kan o vill
  • majess

hejsan,vaknade inatt av helvetiska smärtor i magen..vanliga magen,fick åka till akuten där de trodde ev njursten då jag hade blod i urinen.smärtan gick över men det bästa av allt var att eftersom jag är gravid så fick jag en remiss till gyn akuten på sahlgrenska,vi åkte dit o fick se en liten vildbasare som var 27 mm lång o vevade med armarna non stop!!!så det var värt lite njursten

• majess
    Fargoli skrev 2009-11-08 19:38:34 följande:
    majess: Vad kul att du fick göra vul (antar jag att du gjorde) Vilken vecka är du i?
    Ja det var VUL ,puh vad trevligt det är med tredagars stubb på vaderna o sockar på fötterna i den stolen
    Jag är i v 9+1,du då?
  • majess
    stina84 skrev 2009-11-08 20:11:40 följande:
    Ajdå, inget roligt med njursten. Släpte det sedan bara då? Tur det inte var så illa så du behövde op. Roligt att se den lill* kul med så mycket aktivitet
    ja,det släppte efter 4 timmar...trodde ett tag att jag fått aortaaneurysm i magen...(man blir ngt knäpp av smärtorna),de opererar tydligen inte längre,utan tar ngn magnet historia o spränger stenen..men det var inte aktuellt för mig då allt släppte,de vet ju inte om det däremot kommer tillbaka,sedan gör det ju inte saken bättre att tarmarna fungerar sisådär bra...fast jag måste säga att man har ju läst så många skräckscenarion här med tomma hinnsäckar o hjärtan som inte slår så jag låg där o titta på "slugger" o frågar helt fånigt:ser du om hjärtat slår??(min stora skräck..)varpå gynläk tittar flinande mot mig o säger"ja men hon/han vevar ju med armarna..." snacka om att man kände sig dum...
    fick hävt ur mej lite generat att jag läst så mycket på FL om dessa tomma säckar o hjärtan att jag inte vet vad jag dillar om...he he,hon skratta iaf
  • majess

Godmorgon allihopa..här skrivs det ser jag
    hur går det med symtomen?
    mina är till största delen allmänt svårt för mat,fort mätt o mätt länge...trött som en gnu,efter middagen vill jag bara krypa upp i sängen o sova(vilket jag oxå gör...) lite stick o hugg i "magen" o bak mot rumpan(har väldigt bakåt lutad livmoder..)

• majess
    stina84 skrev 2009-11-10 09:29:23 följande:
    Japp håller med. Lite tråkig stämning känner jag allt av i tråden. Beblandar mig inte i diskussionen. Min mage har med blivit stor! Gick in i v.11 idag 2 veckor kvar, sedan är den kritiska tiden över! Vad skönt att snart få göra Kub! Jag har mitt den 2 december. Tycker det var en tid i senaste lagret, men men. Det blir nog bra Förstår attt du inte vill berätta på jobbet och för resterande som itne har med det att göra. De känne nog sjlva att det är ett känsligt läge och frågar nog inte i "onödan" Snart kan du berätta iallafall Nu är det inte lång tid kvar!
    får jag fråga,tar de blodprovet den 2 dec på dig? eller både ul o blodprov? eller har du redan gjort ul,et för kub? kan verkligen inte detta o har inskrivning med ul på fredag o undrar om de gör ngn kub del då?(sorry för iqfiskmås varning
  • majess
    Mamsterbabe skrev 2009-11-10 09:47:46 följande:
    hej alla! jag vet att jag har frågat hundra ggr, men jag försöker igen. är det någon som vill räkna ut ungefär vilken vecka jag är i? sista mens : 11september Menscykel: mellan 27-49 dagar :(
    hej du är nog om man räknar på 28 dagar, i vecka 8+3
  • majess
    Mamsterbabe skrev 2009-11-10 09:47:46 följande:
    hej alla! jag vet att jag har frågat hundra ggr, men jag försöker igen. är det någon som vill räkna ut ungefär vilken vecka jag är i? sista mens : 11september Menscykel: mellan 27-49 dagar :(
    hej du är nog om man räknar på 28 dagar, i vecka 8+3
  • majess
    stina84 skrev 2009-11-10 09:55:25 följande:
    10 dagar innan jag ska göra mitt ul, som är den 2 december, så ska jag gå till labb på min vc där de tar ett blodprov. Vet inte hur det är i andra län, men här utför man Kub där man gör RUL alltså på lanssjukhuset. Det kommer förmodligen bli så att du får information om Kub på inskrivningen och om du är intresserad skriver din Bm en remiss så får du ringa och boka en tid
    ok,tack! jag går privat nu men innan så vet jag att rul gjordes hos vårt län på resp mödravårdscentral.
    de har ju alla grejer så att säga på den privata gruppen jag går till,vet dock inte hur det är med blodprover etc....
Svar på tråden BF Juni 2010!