• majess

BF Juni 2010!

Mollystar skrev 2009-11-23 13:11:37 följande:
    Vad många det är som ska gör KUB , är det för att ni är efter 35 eller har ni valt det själv??
    nej,jag är nyss fyllda 32 och det är faktiskt så att vi nu när man redan har två friska barn och denna chansen kommit med det relativt "nya" kub,att vi gärna betalar 1800 för att få reda på risken,innan vi visste att kub ens fanns så var vi helt inne på fvp,för jag känner helt ärligt att det vore inte rätt mot ngn att föda ett barn med svåra handikapp till världen,veta att det kommer påverka hela familjen,våra tidigare barn får stå tillbaka för ett barn som kräver mer tid o engagemang än vad vi är beredda att ge,dessutom så vill jag ju ha ett friskt barn som kommer att förhoppningsvis få ett rikt lyckligt liv med barn o familj etc...
    så helt ärligt så vill vi veta så att vi kan ha möjligheten att ta bort det om det visar sig vara skadat.
  • majess
    Yossan skrev 2009-11-23 22:15:33 följande:
    Har varit borta lite och orkar inte läsa ikapp allt. På det ni skiver om KUB låter det som att man kan hitta alla typer av svåra handikapp, ddet stämmer väl inte riktigt. KUB liksom fvp visar väl i första hand på Mb Down!? Inte annat.
    för mig är ds ett svårt handikapp som jag inte är beredd att utsätta kig/min familj för.
    däremot ligger jag ju inte heller i riskzonen o tror därmed heller inte att det är ngt fel på barnet,men känner att det fanns hos vår bm och jag är beredd att betala den summan för att få ro i kroppen.dessutom så är det om inte annat värt 1800 för ul
  • majess

idag har jag varit totalt dubbelmoralisk! jag som varit sååå anti vaccination har vaccinerat mig!!!! fick faktiskt lite panik med alla dödsfall,hjälplungor,koma,muterande virus som gräver ner sig i lungorna.....
    så jag tog den o kände iaf den lättnaden att den kritiska "byggfasen" i fostret redan är skedd..så jag har iaf inte orsakat ngra missbildningar.min arm känns som efter ett hårt träningspass på gymmet,menn jag ångrar mej faktiskt inte,kändes rätt gött

• majess
    vitvåonågratill skrev 2009-11-24 00:00:09 följande:
    Vart tog du den nånstans? Alltså inte på kroppen utan vilken MVC?
    jag tog den på vår vc,de hade fått in nytt vaccin o när jag äntligen fick dit gubben så passade jag på,i annat fall skulle jag ju tagit den på bmg,men deras nästa vaccinationsdatum är den 8 dec...
  • majess
    stina84 skrev 2009-11-24 09:41:24 följande:
    Skönt att du fattat ett beslut som du mår bra av
    Ja faktiskt,men erkänner iaf min lite snea dubbelmoral
  • majess
    stina84 skrev 2009-11-24 12:10:21 följande:
    Jag har lidit av förstoppning under hela graviditeten, det var mitt första tecken på att jag var gravid Eftersom att du är förstoppad under graviditeten och troligtvis kommer ha små bekymmer med dett nu ett tag kan jag råda dig att använda samma som mig. Jag köper hem något som heter laktipex från apoteket. Det är jättebra när man har åkt på långvarit förstoppning. Jag tar 1 påse om dagen och kan nu sköta magen var 2-3 dag. Eftersom tarmen arbetar långsammare under en graviditet så är detta jättebra! Det är ju inget laxermedel på det viset utan hjälper din tarm att arbeta i lagom snabb takt. Jag tycker verkligen du ska prova det. Det är inte äckligt heller. Jag tar det ihop med fil på morgonen
    jag oxå! har järntabletter som jag numer bara tar var tredje dag....fy va jobbigt!
  • majess
    mithrandil skrev 2009-11-24 12:34:47 följande:
    Måste du äta järntabletter redan? Förra grav klarade jag inte alls av att äta järntabletter och mitt hb var nere på 98 i v27. Men jag åt broccoli varje dag och blodpudding 2-3 gånger i veckan tillsammans med ett glad apelsinjuice och efter några veckor var mitt hb uppe mellan 102-110och stannade det där. Kanske kan fungera för dige förstoppande.
    ja tydligen måste jag...bm sa att det var väldigt lågt för o va så tidigt..116 i bs,jag försökte säga att blutsaft var ett bra alternativ men hon sa att det var alldeles för lite järn i det....ville jag skulle äta duroferon!!! nope sa jag,då bajjar jag tegelstenar i bästa fall...så det fick bli niferex.
  • majess
    Trojanen skrev 2009-11-24 14:57:06 följande:
    Lite bättre, men jag älskar ju liksom tomat och mozzarella med lite salt & peppar på. Aja, tur att jag fick veta det nu och inte senare, har faktiskt inte varit sugen på det sedan jag blev gravid.
    men jag frågade bm som sa att man visst kan äta mozzarella,den är ju pastöriserad,den mozzarella man ska akta sig för är den gjord på buffelmjölk,men det står ju alltid mozzarella di buffala,när det är på buffelmjölk.jag har ätit det massa gånger o kommer fortsätta
  • majess
    mithrandil skrev 2009-11-24 13:14:27 följande:
    Okej, ja 116 var ju lite lågt. vad betyder bs? Jag åt också niferex och min mage blev jättedålig av dom. Det var min bm som rekomenderade blutsaft. Alla bm säger så mycket olika saker.
    förlåt,skrev fel,hb mena jag...har tagit så många stick på diabetes klienter nu att det är helt crazy i huvet (bs= blodsocker....) men jag mena självklart hb!
  • majess
    mejola skrev 2009-11-25 15:48:56 följande:
    haha så är de här också
    me 2
Svar på tråden BF Juni 2010!