-
Va kul!!!! vad var det jag sastina84 skrev 2009-12-02 10:03:36 följande:Idag har jag varit på kub! Det gick hur bra som helst och nu fick vi se en livlig bebis med ett pickande Nu drar jag en suck av lättnad och tänker bara njuta av min graviditet. Blev framflyttad +3 dagar enligt sista mens och fick alltså det BF jag vetat om hela tiden som min BM inte lyssnat på Så alltså är bf 7/6 och jag är i v.13+1 Fick tyvärr inte med mig papper hem på alla siffror utan de skickades direkt till min BM. Men risken var 1:5325, det kommer jag ihåg Så alltså väääldigt liten. Det var tillsammans med mitt blodprov
visst är det härligt den stunden man får! det var ju ett kanonresultat! nu är det bara att luta sig bakåt i schäslongen o njuta av druvorna
-
Grattis! det var ju kanonresultat även därSummer skrev 2009-12-02 17:23:08 följande:Hej tjejer! Idag är jag världens lyckligaste! Vi var på KUB och fick träffa en jättebra barnmorska. Trevligt att det var UL och inte VUL denna gång! Bebis mår bra och vinkade till oss, drack fostervatten, killade sig i huvudet och satte sig sedan upp! :D Jag ska snart lägga in en bild i mitt album, dessvärre är den lite suddig. Jag blev framräknad två dagar och är nu i v. 13 (12+3) vilket känns positivt. KUB gav också bra resultat 1:11645 vilket känns riktigt bra med tanke på min ålder. Bebis är nu 5,9 cm och jag tycker faktiskt att det såg ut som en pojke. Dels tyckte jag mig se en liten minisnopp svischa förbi (kan ha varit en snippa) men sedan tyckte jag att det såg ut som en pojke till utseendet helt enkelt hi hi! Den 15 januari får vi veta! Nu kan jag äntligen slappna av min oro och hoppas på att få njuta lite framöver :)
alltid lika roligt att höra positiva saker!!! tyckte det lät kanongulligt med den lille svischande snoppen...hihi,hoppas ni på pojk el flicka?
-
blutsaft
-
hi hi,ta o reta upp dig mentalt på din gubbe så ska du se att det inte är så dimmigt längre....stina84 skrev 2009-12-04 11:43:18 följande:Jag mår så dåligt idag... Så fort jag står upp eller rör mig hastigt sittandes så svartnar det framför ögonen, känns som om att jag ska svimma. Blir precis kallsvettig.. Undrar om mitt blodtryck sjunkigt ytterligare? Var tvungen att rniga jobbet och sjukskriva mig.. Hur länge kommer detta pågå och finns dt något man själv kan göra för att påverka trycket?
-
hi hi,ta o reta upp dig mentalt på din gubbe så ska du se att det inte är så dimmigt längre....stina84 skrev 2009-12-04 11:43:18 följande:Jag mår så dåligt idag... Så fort jag står upp eller rör mig hastigt sittandes så svartnar det framför ögonen, känns som om att jag ska svimma. Blir precis kallsvettig.. Undrar om mitt blodtryck sjunkigt ytterligare? Var tvungen att rniga jobbet och sjukskriva mig.. Hur länge kommer detta pågå och finns dt något man själv kan göra för att påverka trycket?
-
Mejola: Beklagar oxå! Fy din stackare!!
-
jag har två olika i bagaget sedan innan,först ett planerat snitt pga säte,sedan en vanlig förlossning.littlered skrev 2009-12-07 23:08:55 följande:HK, jag hoppas att det går bra för dig och att du får den förlossningen du önskar! Som tur är var jag ju vaken under mitt snitt och det var verkligen en toppenupplevelse. Fast efteråt var jag ju helt slut och fick dessutom svår livmodersinfektion en vecka senare. Så jag har hellre ett planerat snitt och vara utvilad innan, särskilt med en liten busig tvååring hemma! Hade det sett lite annorlunda ut hade jag helt klart kört på en vaginal förlossning - och jag har inte bestämt mig helt än heller.
med facit i hand kan jag säga att nu vill jag definitivt ha ett snitt...jag kände oxå efter första att jag ville vara med om en vanlig förl.men det anser jag vara helt klart överskattat,fick klippas o hade ett hematom utan desslike i 2mån...visst med snitt har du ett ärr men det stramar ju bara...plus att det är lugn o ro,du vet när det kommer och allt sköts under lugna ordnade former,så för mig blir det att tjata o ljuga ,vad som helst för att få ett snitt denna gång. -
vad duktiga ni var här då! rulla köttbullar är det tradigaste jag vet....starkt jobbat
)
jag sitter o gör handlalista över vad som skall inhandlas inför Jul,vi åker till Trysil o firar Julen där,skall bli jättemysigt men oj vad jag ska ha packat bilen(julgran,hyacinther,julmat,vanlig mat,kläder,utrustning....puh) -
Stina84:Lycka till på intervjun!!!
Laocoon: Idre är ju jättemysigt oxå! O nyår i fjällen är ju kanon!!
Miss Johanna: Fy fasen va hemskt!!! det är ju så intimt med en plånböcker o helst vid denna tid med o beställa kort...känner med dig
Hoppfull trots allt: det kanske är köttbullar som är din grej mot illamående
-
Fy din stackare!!!! vad hemskt!!! krya nu på er och hoppas det lyckas snart igen!Kikkilajnen skrev 2009-12-13 09:05:09 följande:Hej tjejer! Tänkte bara meddela att jag hoppar av tråden. Är fortfarande kvar i Thailand och har inte haft tillgång till Internet så det är därför jag varit osynlig. Jag förlorade vår bäbis nu i onsdags i V.16, har inte riktigt förstått ännu... Jag önskar Er stort LYCKA TILL allihop! -
vad skönt att höra att det är fler därute...Sweetangel85 skrev 2009-12-15 10:46:52 följande:För mig stämmer de inte än så länge, att det e annorlunda med andra barnet.. Har inte känt barnet tidigare, vad jag vet.. jag trodde mig att jag kände fladder i v.14 men e inte heelt säker.. Magen e inte större, snarare mindre. Sen tycker jag de känns som om bebisen ligger längre in denna gång, allt känns mkt längre in.. svårt o förklara men.. visst väger jag mer nu, men jag e ändå inte så "fet" på magen så att jag inte skulle känna.. Usch, man e ju lite orolig om de växer på som de ska då där inne.. Jag har ju inte som er alla andra gjort VUL, Kub o allt.. Jag kommer inte se bebisen förens 7 Januari, v.19 för första ggn.. usch.. hoppas jag åtminstone känner ngt i magen innan dess.
jag känner ingenting,har gått 15 fulla på fredag... gått upp 800 gram allt som allt och är nog inne i de berömda spökveckorna,ingen växtvärk,visst ömmar brösten om man klämmer på dem,inga dragningar el ngt o tröttheten har definitivt lagt sig. den enda gången jag märker ngt är väl på kvällen då man ser pluffsig,fet o äcklig ut på magen.............
-
din stackare!! du får helt enkelt se det som en historia att berätta för bebis om ngra årstina84 skrev 2009-12-17 13:22:26 följande:Ellie84 och hoppfull trots allt: Vilka fina bebis magar Ska ta mig i kragen och ta en bild och lägga upp snart Denna dagen har än så länge vart åt h*lvete.... Vaknade med knappt 15 grader i sovrummet.. Alla lampor blinkade.. Gick upp och tittade mot masten och det bara blixtrade om den.. Maken fick ringa vattenfall som var här på 20 min. Ingen ström på hela dagen och blåser som värsta stormen ute! Våra utemöbler på verandan låg på andra sidan gräsmattan, och de är i trä! Vi bor ju ute på landet och har bara åkrar runt oss och när det blåser här, Ja då blåser det här! Nu är det 15 grader i hela huset, bara i köket det är 20 (har vedspis där) strömmen har precis kommit tillbaka nu och nu väntar man på att värmen kommer. Ska bli gott med mat nu iallafall. Man blir ju verkligen helt handikappad utan ström!
-
Hej och god fortsättning på er alla!! har precis kommit tillbaka från julfirande i trysil...utan laptop....hoppas allas jul varit underbar!
-
Vi har Maeken som namn om det blir en flicka,pojk har vi ingen aning om...gillar långa namn,har det på våra pojkar...
-
vad kul!jag har oxå rul den 15....hoppfull trots allt skrev 2010-01-03 20:41:23 följande:Jag har inte rul förräns 15 januari, känns länge till! Det är ju många i tråden som har ul denna vecka.. Spännande! Det blir Karlstad för oss ja, även förlossningen.. Vi kanske ska boka rummen bredvid i juni Minns jag rätt att du hade rul någon dag tidigare? -
Jag har ett namn från min mamma som jag vet garanterat att ni skulle vara ensamma om(förutom min mamma dåstina84 skrev 2010-01-04 22:13:55 följande:Mmmmm det var inte alls dumt faktiskt. Får låta det sjunka in lite och självklar kolla med min "kräsne" make med ALlt hade varit så mkt smidigare om jag fått välja namn själv
)
Salome verkar lite bibliskt(kan ha fel) och min mammas namn är Shepi,en kvinnlig form av Sheperd(herde)
Hon döptes till det i USA,men när hon flyttade hit som 14 åring bytte hon till ett vanligt namn.
Ska tillägga att min morfar var Amerikansk Jude...
Men namnet är lite unikt....fint med. -
Guu va kul med alla RUL!!! det verkligen rullar på nu...och att så många känner av sparkar nu
Vi ska på Rul på fredag! Är otroligt spänd....känner oxå av sparkar,sedan förra veckan..även gubben kände