• majess

BF Juni 2010!

kela81 skrev 2009-11-02 15:24:55 följande:
    majess: jag jobbar med incheckning på arlanda. Bad dem om att åtminstonde slippa 12 timmars passen nu när jag är gravid, men nej, tydligen inte Urs vad gnällig jag känner mig nu men jag fattar verkligen inte hur jag ska orka!
    usc din arma stackare!!!
    vet vad du talar om då jag har en mamma som jobbat med samma inkl flygvärdinna och en styvfar som är flygkapten
    Mycket illa för fötterna!!! (därtill att va gravid!fy )
  • majess
    kela81 skrev 2009-11-02 15:32:35 följande:
    majess: ja, då är du insatt i branchen så att säga då! Blev sjukskriven för illamående då det inte funkar att jobba med det, men förhoppningsvis så försvinner ju det snart och då är det tillbaka till jobbet, sen så är det ju en mellanperiod där känns det som, ok sen när man blir stor och kanske inte kan jobba men när man bara är sådär "lite lagom" gravid så får jag nog bara försöka stå ut
    Men finns det ingen chans att få tex delade turer på jobbet?
    Det låter vansinnigt att de inte kan gå med på att vara flexibla för personalens skull!!!
    kan inte din läkare skriva ett intyg om hur du INTE ska belastas....
  • majess
    Sweetangel85 skrev 2009-11-02 20:06:28 följande:
    Måste bara klaga lite...Jag mår sååå dåligt.. jag måt skit illa från de att jag vaknar till de att jag går o lägger mig.. enda ggn då de känns ok e om jag ligger ner.. men så fort jag reser mig så börjat de kööööra i magen o jag blir spyfärdig..Sen vet jag inte om jag pkt på magkatarr eller ngt men de bara bränner o uger i magen, blir hungrig efter 1 timme heeela tiden =( O hungern gör ju lixom illamåendet värre.. ohh jag bryter ihop snart.. orkar ju inte med min son alls längre =((
    nämen vännen!
    Har du pantoloc hemma? annars så fråga din BM om det,det lägger sig som en skyddande hinna om man har magkatarr.vet ej hur det är med gravidintaget dock så som sagt,kolla med BM.
    Muta lillkillen med glass o ta den tid du behöver,när du hämtat dig kan du ta igen det ni förlorat
  • majess
    Winterfresh skrev 2009-11-02 20:56:31 följande:
    stina84: Har redan varit på inskrivning, var längesen känns det som. :)Denna kväll gick super på jobbet, lugnt och inget spring :), skrev en föräldrarledigansökan inför helgen. Orkar inte jobba, gör fre kväll, lör kväll, sön 7:30-20:30 och mån 4-14, så sökte ledigt lör och sön. Då man jobbar varannan helg på mitt jobb med en av dagarna 7:30-20:30 så känns det i kroppen..*suckar* Tur man har lite dagar kvar på sonen man kan ta av :)
    guu va bra!
    synd att mina två är äldre än så,jag hade gärna tom tagit garantidagar nu känns det som.....
    sitter på jobbet igen för en ny omgång av 48 timmar....
  • majess
    Winterfresh skrev 2009-11-02 21:08:12 följande:
    Här sitter jag och klagar över ett pass som är 7:30-20:30...*S* medans du avverkar 48 timmar...Är det sovande pass inräknat? Eller det måste det väl vara....Tar 2 garantidagar, över helgen. Känns skönt och jag slipper jobba med 2 vikarier som går mig på nerverna under ett arbetspass..*S*
    nä klaga du visst har jag sovande jour! det är igentligen ett bra jobb,börjar 8 på morran o slutar 8 på övermorgonsdag...kan väl säga att det är så flexibelt att jag kan vila när det passar mig(nästan) så det är igentligen inget betungande,bara en hemlängtan!!!! trött i öronen av alla klienter som kommer o tjattrar o vill ha ngt hela tiden....
  • majess
    Winterfresh skrev 2009-11-02 21:16:29 följande:
    Ah men då är det rätt så lugnt på ditt jobb. Inte villig att byta? Ibland får jag vara glad om jag hinner ta rast på dagen, eller ens får äta min frukost/lunch i lugn och ro. Men sällan det sker. Under ett pass på helgen (7:30-20:30) "springer" jag nästan runt 1 mil i korridorerna. Många som larmar och vill ha hjälp. Tunga lyft trots att vi använder oss av lyftar...*suckar* Får se om man klarar av att jobba tills HP träder i kraft eller om man måste bli sjukskriven innan. Vill helst klara av att jobba tills man får hp.
    nä fy! jag har varit i vården i12 år,inom behndligsgenren i6 år,innan dess hemtjänst,sjukhem etc...suga folks halsar rena från slem,börja morgonen med tvätt,klä,upp i rullstol,äta frukost för att sedan ta på toa,o bädda ner...puh! ni är GRYMMA som orkar!!!
  • majess

Godmorgon tjejer
    Hoppas alla sovit gott utan för mycket spring på toa och illamående...

• majess

Idag har jag massor med molvärk i "magen" känns typ som det brukar göra vid ägglossning..
    ngn mer som känt av detta??

• majess
    vitvåonågratill skrev 2009-11-03 15:50:34 följande:
    Hemma från Barnmorskegruppen (Gbg) och inskrivningen. Dom var uppdaterade med tekniken så det var inget VUL utan ett vanligt UL på magen dom gjorde. Jag var ju enligt FL´s uträkning 8+5 idag men dom daterade till 8+3 så det stämde ju ändå ganska bra. Men hon sa att eftersom min urinblåsa inte var så full så var det lite svårt att se ordentligt. Men lilla bus låg där så sött och hjärtat pickade på! Är så glad! Toppen BM med! Har bokat in ett till tidigt UL den 1 dec pga min starka oro att något kanske går fel innan vecka 12, och sen är RUL i början av januari!Nu ska jag vila lite! Läser ikapp mig ikväll efter massa inbokat som jag ska iväg på sen!
    Vad kul! Nu kan jag knappt vänta!! vad hette din BM? min heter Elisabeth Kock.Kul om det är samma eftersom du hade så bra omdöme av henne!
  • majess
    vitvåonågratill skrev 2009-11-03 21:14:35 följande:
    Nej, min heter Christina Sundbeck, en liten mörkhyad tjej, jättego, iaf hittills! När ska du dit?
    FREDAGEN DEN 13.... gulp...he he
Svar på tråden BF Juni 2010!