• majess

BF Juni 2010!

gomorron! nu har mitt äckel mot mat börjat lägga sig...puh!
    satt igårkväll kl 23.30 o bälja i mig nudlar......
    mina bröst ömmar inte om man inte klämmer dem men däremot så sticker det i dem på kvällarna!
    längtar till kub nästa måndag,tog blodprovet när jag var hos bm i fredags...
    jag har inga snea bulor på morgonen,men hade gärna haft o det känns så spänt därnere att jag vågar inte trycka för o känna efter var livmoderkanten är....blev frmflyttad tre dagar av bm,så idag enligt bm är jag i v.11+1. hur är det med er andra?

• majess
    Fargoli skrev 2009-11-18 21:31:51 följande:
    Jag känner som stickningar ibland, och typ som att nåt trycker på och att blåsan är full. Svårt att förklara.
    samma här! det sticker både här o där i de nedre regionerna......
  • majess
    Joggi skrev 2009-11-18 20:42:19 följande:
    Aja, sj är jag impulsiv som bara den=)
    jag med,handlade hela mitt kök på internet när vi byggde om....hade inte sett det live förräns vi packa upp allt...
    julklappar med,var på stan i fredags o skulle handla men hittade nada,åkte hem,gick ut på nätet o vips hade jag beställt både det ena o det andra..
  • majess

jag följer oxå de programmen slaviskt! har faktiskt gjort det innan oxå...har lite pippi på real life med sjukvård inblandat..
    Jag fattar inte heller det där med tjocka släkten etc...märks tydligt vilken kulturskillnad det är mellan oss o usa...jag tycker oxå att de anser att alla bebisar som väger över 3kg vid födseln är såååå stooora....hmmde börjar alltid oja sig vid 3,5 o yra om grav diabetes el snitt som de oxå gärna delar ut lättsamt..men kul att se iaf...

• majess
    stina84 skrev 2009-11-19 13:27:10 följande:
    Tack Det känns lite ballt faktiskt Jobbigt när man inte får sin sömn. Det inda i magen kan ju ha berott på precis vad som helst, men förstår att du ändå funderar. Det hade jag ju med gjort.. Bara du mår bra nu så Bi ska med snart på UL, läääängtar. Även fast jag bara varit gravid en gång innan och den graviditeten gick hur bra som helst så är även jag orolig denna gången.. Beror nog på alla sorgsna berättelser man läser om här på FL och även IRL. Det kommer säkert se jätte bra ut! Tänk att vi snart ska få se våra små. Och denna gången kommer det vara full action där inne
    har du gjort vul hittils? jag har gjort bägge o måste säga att vul,et var mycket bättre! blev riktigt besviket på ul,et,man såg inte alls lika tydligt..btw vad coolt att din mage var så tydlig...två???
  • majess
    stina84 skrev 2009-11-19 13:27:10 följande:
    Tack Det känns lite ballt faktiskt Jobbigt när man inte får sin sömn. Det inda i magen kan ju ha berott på precis vad som helst, men förstår att du ändå funderar. Det hade jag ju med gjort.. Bara du mår bra nu så Bi ska med snart på UL, läääängtar. Även fast jag bara varit gravid en gång innan och den graviditeten gick hur bra som helst så är även jag orolig denna gången.. Beror nog på alla sorgsna berättelser man läser om här på FL och även IRL. Det kommer säkert se jätte bra ut! Tänk att vi snart ska få se våra små. Och denna gången kommer det vara full action där inne
    har du gjort vul hittils? jag har gjort bägge o måste säga att vul,et var mycket bättre! blev riktigt besviket på ul,et,man såg inte alls lika tydligt..btw vad coolt att din mage var så tydlig...två???
  • majess
    stina84 skrev 2009-11-19 13:39:24 följande:
    jag gjorde vul i v.5-6 någon gång. Jag såg inte ett jota. De sa bara att graviditeten låg där den skulle. OM det skulle kunna vara två så är det ju inte säkert att de såg det då. Men jag tror verkligen inte att det är 2. Fick mage tidigt med dottern med Fast hade iofs. blivit väldigt glad över 2 st
    jag gjorde mitt vul i v 10 och ul i v 11 och på vul,et såg man massa rörelser och armar som vevade o ben som sparkade,på ul,var det som att det var så långt ifrån..man såg konturer men sedan var det tyvärr inte samma med rörelser o dyl...men självklart är det kanonkul iaf att få se hur det står
    till därinne.. jag ska göra kub/ul på måndag ser jättemycket fram emot det fast jag oxå är lite nervig.....men det hör väl till..
  • majess
    mejola skrev 2009-11-19 13:44:58 följande:
    v.9 idag, bara jag som tycker att tiden går löjligt fort Ang flera på förlossningen så vill jag ha med mig min svärmor (och såklart pappa), inte vågat fråga än dock, rädd hon säger nej.
    åh vilka gulliga bilder du hittar!!!!
    vad häftigt att du vill ha me svärmor! ni måste ha bra kontakt,annars brukar ju just svärmor vara den sista man vill ha med ngnstans
  • majess
    Joggi skrev 2009-11-19 16:23:19 följande:
    Va förresten på inskrivning idag som tog 1 timme och 15 minuter!! Hjälp så lång tid! Halvlyckat besök måste jag säga..... Först glömde jag mitt kiss hemma i kylskåpet. Fick ett rör förra gången som jag skulle ta med.. Typiskt! Fick klämma ut några droppar fast jag nyss hade kissat, det va jobbigt............. Sen när hon tappade mig på blod kände jag hur det svartnade så jag fick sätta mig ner med huvet mellan benen och andas. Helt tung och kallsvettig! Haha, vilken meeeees jag är! Får man skylla på att det är första gången jag får en nål i mig på det viset?? Pinsamt iaf........ Usch, jag skäms...... Trodde jag va en tuff tjej faktiskt=) Skönt att man slipper gå dit nu på ett tag, nästa besök v 24..
    hi hi hi du är tuff iaf det kan drabba vem som helst,mej bad dem kissa när jag var där 20 sek senare ska jag göra ul o den bm talade om för mej att det minsann inte var så mycket kiss i blåsan så att gjorde det ont så typ skyll dig själv....hmf.. )
  • majess

hoppfull trots allt skrev 2009-11-19 20:19:53 följande:

det är ju detta att veta när bebben behagar anlända.. Min sambo jobbar i Oslo och har 1 1/2 tim bilresa hem om det inte är mitt i rusningen.. Sen har vi ytterligare 1 tim och 15 min till BB.. Mina förlossningar har gått snabbt och lätt, 1an: 4 tim på föslossningen, 2:an 50 min, 3an: 3 tim och 4an: 50 min.. Sist förlossning hade vi turen att hon behagade komma på fred fm, han är borta på jobb mån-tors.. Dessutom gick jag över 14 dagar så det var nervöst på slutet Hade varit grymt besvikna båda två om jag fått åkt i förväg själv.. Skrattade lite åt han när förlossningen var klar och han frågade lite försiktigt. Skötte jag mig? Svarade att du käkade ett päron och gav mig saft 2 gånger,mer hann du inte med innan det var klart, vad av det kunde bli fel?
    vart bor du?
Svar på tråden BF Juni 2010!