• Thesso

BF Juni 2010!

Tackar för inbjudan!

• Thesso

Idag har min näsa insett att det är höst och förkylningstider. Är tät/rinnig omvartannat. Känns som att bihålen är på väg att täppas igen och jag känner mig allmänt förkyld.
    Till råga på allt känner jag mig lite halvt illamående hela tiden.

Var bara tvungen att klaga lite.

• Thesso
    lingontott skrev 2009-10-25 15:31:51 följande:
    Tack för inbjudan! :)Igår fyllde min pappa år så vi hade bestämt att han och mamma skulle få veta då. Vi skulle dit på middag och hade förberett med att köpa ett kort där det stod "till morfar" på och sedan följde en dikt (färdigtryckt). På baksidan skrev vi bara "grattis på födelsedagen". När vi kom dit så visade det sig att det inte bara var närmsta familjen som skulle vara med, utan även lite annan släkt, men vi körde på endå. När han öppnade kortet så tittade han på det och blev tyst några sekunder, sen kom tårarna! Så kramade han om mig jättelänge men kunde inte säga nåt, så alla andra undrade vad det var för konstig födelsedagspresent jag hade gett honom. Haha, det var en starkt ögonblick måste jag säga, jag har aldrig sett min pappa gråta innan!Hur som helst, känns jättebra att ha berättat, alla blev så otroligt glada. Men lite läskigt oxå, om nåt skulle gå fel... Men skulle det gå åt skogen så kommer det inte göra oss mindre ledsna om våra nära och kära inte vet om det. Lika bra att de vi älskar får glädjas med så länge som möjligt! Nu tänker jag försöka slappna av och njuta av graviditeten (lättare sagt än gjort, oroar mig såklart hela tiden!)
    Vilket roligt sätt att berätta på.
    Blev helt tårögd när jag läste om hur din pappa reagerade!!
  • Thesso

Oj vad ni skriver här. Super kul! (men jag hinner tyvärr inte läsa allas inlägg)

Tänkte höra om det är nån som vet om man kan räkna ut bf genom att räkna från den dagen man fick plus på stickan? Har för mig att det ska gå men är inte säker.

även ett litet tips om någon är förstoppad, microlax. Funkar hur bra som helst. Men i morse tänkte jag att jag skulle proba hinka i mig en kopp kaffe (dricker inte det nu när jag slutat röka) och vips kom magen igång. Nu har jag 2 grejer jag kan testa med. Har även börjat äta fiberhavregryns gröt på morgonen, kanske hjälper till lite oxå.

Härligt att se att så många mår bra iaf!!

• Thesso

Är det någon som har kollat in bilderna här på tjejer som är i v 9-12?
    En del har verkligen skit stora magar fast dom inte är långt gånga alls. Jätte mysigt!!
    Har ni stor mage redan?

• Thesso
    Mamsterbabe skrev 2009-10-30 20:53:23 följande:
    är det bara jag som känner konstiga dofter?häromdagen var vi på visning & jag gick runt & kände glögg-doft!Jag sa till & med till sambon att ojoj, försäljningstrick ;).Men han tyckte bara jag var konstig, för det luktade minsann inte alls glögg.Jag kom underfund med att han hade helt rätt, när jag tyckte det luktade glögg i alla affärer vi var i sen, plus i bilen & hemma. . i går tyckte jag att våra lunchgäster luktade sadelkammare, ni vet lite stall-lukt blandat med skinnet på alla sadlar? är det bara jag?
    Känner igen det där. Förra graviditeten tyckte jag att min sambo stank lök hela hela tiden. Inte så kul för han när jag påpekade det typ jämt. Än så länge har jag inte börjat känna något speciellt.
  • Thesso

Bara jag som starkt funderar på gravidbyxor???

• Thesso
    MaraFara skrev 2009-10-31 09:50:35 följande:
    Thesso; jag har oxå starka tanka på mammabyxor.. Visst, leggings funkar, men dom åker ju ner under magen, så jag får dra upp dom hela tiden.. Mjukisbyxor går oxå bra, men hur snyggt är det då? Å mina jeans kan jag inte knäppa utan måste ha gummiband i.. Mammabyxor är numera bara en fråga om när jag ska ta mig iväg och handla..
    Vad sköt att höra att det inte bara är jag som går i dom tankarna. Ska iväg till ett köpcenter idag så det blir nog till att kolla in lite brallor där. Men tradera är ju skitbra oxå! Dom är ju inte direkt billiga på tex hm men på tradera kan man hitta för under 100:-
  • Thesso

Idag gick vi in i v 9. Känns skönt att v 12 närmar sig. Längtar till att få berätta för alla!!

Letade fram dom gamla mammabyxorna idag. Gissa om det var skönt att få på sig dom.
    Det enda dumma nu är ju att man inte kan ha på sig dom så det syns att det är såna byxor utan jag får ha en lång tröja så inte mudden syns.
    Har försökt hitta nya byxor på HM men det är skit svårt när man är större. Har normalt 48-50 i byxor och så stora mamma byxor finns banne mig inte. Sen blir jag lite snål och tycker att 600:- är lite mycket för byxor som man inte har så länge..
    Någon som har tips på var man kan hitta billiga och stora mammabyxor?

• Thesso

Det här med namn är skit svårt! Speciellt när man redan har en liten hemma så namnen måste passa ihop. Vår son heter Theo och det är mycket lättare att hitta tjej namn tycker jag. Har snöat in på Em, tycker det är så himla fint och det passar bra ihop med Theo men jag vet inte. Det är som sagt skit svårt!!

När man gör KUB, är det vanligt UL eller är det VUL? Är lite sugen på det faktiskt, ska till mvc 17/11 så jag tänkte fråga om och hur man går tillväga om man vill göra det.

Svar på tråden BF Juni 2010!